2015-01-14, 12:49
Medlem
knullklassons avatar
Finns den kvar? Såg den på hyllorna för några år sedan men nu har jag inte sett den på länge.
Citera
2015-01-14, 17:21
Medlem
ArnesBils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Finns den kvar? Såg den på hyllorna för några år sedan men nu har jag inte sett den på länge.
Köpte en dosa lös för inte så länge sen faktiskt så nog finns den kvar alltid.
Citera
2015-05-08, 19:42
Medlem
FLAgbgs avatar
Har testat vit portion av det. Smakade helt okej faktiskt. Lite för mycket jordgubb/hallon-smak, men det funkade. Som folk har skrivit innan mig: Nybörjarsnus.
Citera
2015-05-08, 19:54
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLAgbg
Har testat vit portion av det. Smakade helt okej faktiskt. Lite för mycket jordgubb/hallon-smak, men det funkade. Som folk har skrivit innan mig: Nybörjarsnus.

Ditt inlägg andas stor komik. Trådstarten behandlar det riktiga röda lacket. Det lösa, det man bakar själv. Nu ska jag inte verka märkvärdig men hur är inte all portionssnus nybörjarsnus?

OnT. En stor fördel med Röda Lacket (lössnus såklart) är att det håller sig färskt väldigt länge. Kan rekommenderas om man inte är snuspundare, dvs ställer klockan mitt i natten för att ta sig en pris. För egen del tycker jag det blir aningen rinnigt efterhand. Grov har en lagom grundtorrhet för att sitta som gjuten under läppen minst 2 timmar.
Citera
2015-05-09, 17:59
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Ditt inlägg andas stor komik. Trådstarten behandlar det riktiga röda lacket. Det lösa, det man bakar själv. Nu ska jag inte verka märkvärdig men hur är inte all portionssnus nybörjarsnus?

Håller inte alls med där Okej många prövar säkert portion när de tar sin första snus, om det var så du menade? Snusade lös ett bra tag i början av karriären, men nä, så osmidigt att baka en snus, det smular och man blir skitig både om tänderna och fingrarna. Mycket smidigare och imo godare att slänga in en påse under läppen

Länge sedan jag snusade röda lacket, var på högstadiet, vet inte om jag öht prövat portionssnuset, minns bara att jag köpet en rulle lös en gång i tiden. Man kanske skulle köpa sig en dosa portion för nostalgins skull!
Citera
2015-09-06, 22:33
Medlem
Boots84s avatar
Mitt absoluta favoritsnus, men bryter ofta av med ettan och general eller om om lönen tryter: knekt, kronan eller granit.

Tyvärr inte många handlare som har det i sitt sortiment men då jag bor i Älvsjö vet jag att det finns på Coop Forum och Willys samt att pressbyrån brukar ha det om man vill betala en polsk årslön per dosa.
Citera
2015-10-29, 22:42
Medlem
Cuculuscanoruss avatar
När jag snusar , brukar jag köra röda lacket(lös). Provat ettan men jag gillar att röda lacket är enklare att baka sedan jag tycker det smakar lite mildare.
Citera
2015-11-13, 22:01
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Röda Lacket portion minns jag som fruktigt och fint. Lösversionen vet jag inte om jag har testat.
Citera
2015-11-14, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Röda Lacket portion minns jag som fruktigt och fint. Lösversionen vet jag inte om jag har testat.

Röda som bak är en höjdare, som nämnts tidigare i tråden, lättbakat och tål att ligga ett tag (bra för oss som inte snusar så mycket). Baket är betydligt mindre fruktigt än portionen ska dock tilläggas.
Citera
2015-11-18, 11:58
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troppen
Röda som bak är en höjdare, som nämnts tidigare i tråden, lättbakat och tål att ligga ett tag (bra för oss som inte snusar så mycket). Baket är betydligt mindre fruktigt än portionen ska dock tilläggas.

Ja, det är lättbakat och det fanns bara som lös då jag först testade det. Det är ett av Sveriges äldsta snus och definitivt värt att använda då och då.

https://sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%B6da_Lacket
Citera
2015-12-01, 09:21
Medlem
Arkades avatar
Det var länge sedan jag snusade den. Vill minnas att smaken inte var så märkvärdig, men den var i alla fall bra om man ville ha en snus som var enkel att knåda.
Citera
2016-04-15, 21:51
Medlem
Cuculuscanoruss avatar
Sorgens dag, de nya doserna som skeppades nu i april innehöll en avskedsnotis. Röda lacket portion läggs ned
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in