2021-10-04, 09:15
Medlem
Wilks fick sitt liv avslutat i en konstnärlig performance.

https://www.modernamuseet.se/stockholm/sv/utstallningar/marina-abramovic/vad-ar-performance/#:~:text=Performancekonst%20kan%20f%C3%B6rklaras,h ade%20t%C3%A4nkt%20sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BalleKalle
Jag var närheten och såg olycksplatsen 5 min efter händelsen.
Platsen är mitt på motorvägen.
Torr väg, mitt på dagen, inte särskilt mycket trafik..

56.45438164547912, 13.6193053720168

https://goo.gl/maps/81iXxgEyPZvhSUcHA

Att det måste utredas ordentligt står klart utom allt rimligt tvivel.
Jag tror närmast aldrig på konspirationsteorier..men detta är i utgångspunkt en svårförklarlig händelse som alla skulle tjäna på om den utreds i grunden.

RIP.Lars var en rakryggrad yttrandefrihetskämpe.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammevafan
Sladd på torr vägbana?
Absolut, fippla med telefon, snabbt motryck så är du igång med en suv. Eller missat uppmärksamheten ngn sekund, börjat skrapa mitträcke, panik dragit ratt höger o vips är du i rullning.

Tro inte du inte kan få sladd på torr väg.
Citera
Medlem
I flera svenska muslimgrupper på Facebook skrattar man åt Lars död. De saker som skrivs där är oerhört skrämmande.
Citera
2021-10-04, 09:16
Medlem
Det skulle inte förvåna mig om det visar sig att bilföraren var jihadist och såg sin chans att komma till paradiset.
Citera
2021-10-04, 09:17
Medlem
fululfs avatar
Citat:
Fick höra i morse av kollegor som bor i närheten av olycksplatsen att de hört en stor smäll precis innan olyckan. Helikopter och annat var på plats inom några minuter.
Om det är ett samband eller inte vem vet men mycket märklig historia får man säga.

Bilolyckor låter väldigt mycket, ofta inte bara en duns utan flera på rad. DUNS - bilen tappar kontrollen, slirar runt, PANG BOOM - bilen frontalar en lastbil, POFF - bilen fattar eld.
Jag har nog inte hört en enda krock där min första tanke inte varit "detonation?!". Sen är det ju klart att det blir ännu enklare att tänka så när det rör sig om en sån här ovanlig olycka.
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Fick höra i morse av kollegor som bor i närheten av olycksplatsen att de hört en stor smäll precis innan olyckan. Helikopter och annat var på plats inom några minuter.
Om det är ett samband eller inte vem vet men mycket märklig historia får man säga.

En bilbomb? Känns inte helt osannolikt ändå. Det skulle kunna förklara tappad kontroll på torr och fin väg.
Citera
Medlem
Allt är en psyop. Wilks sitter och lapar på en lumumba på nån solig ö i Söderhavet.
Citera
Medlem
ErichvonStalheins avatar
Man kan väl säga att Lars Vilks liv var själva konstverket. Nu fick han avsluta det på ett spektakulärt sätt som var helt i linje med hans vision.

Stora män ska inte tyna bort i långvården...
Senast redigerad av ErichvonStalhein 2021-10-04 kl. 09:18. Anledning: Typo
Citera
2021-10-04, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justinai
I flera svenska muslimgrupper på Facebook skrattar man åt Lars död. De saker som skrivs där är oerhört skrämmande.

Skicka materialet till media!
Citera
2021-10-04, 09:19
Medlem
BalleKalles avatar
Citat:

Det hördes däckskrik i flera sekunder innan det small.
Det började brinna som fan nästan direkt så det bolmade rök överrallt.
Ett par minuter efter det brunnit så small det först en gång..
Riktigt dovt och tung smäll...
Sedan small det ett par gånger till fast inte riktigt så mycket.
Räddningstjänst och ambulans var på plats efter 5-10min.

Helikoptern dröjde minst en timme kanske mera innan den var på plats.
Det blev fullständigt trafikkaos inne i Markaryd med flera småkrockar.
Citera
2021-10-04, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Om jag inte missuppfattat helt så var det även en eskorterande polisbil som körde bakom. Dessa poliser kan rimligen vittna om hur olyckan gick till. Eller tror du det är med på konspirationen också?

Är det en nyare bil som följde efter bör den också ha kamera? Så hade varit intressant att veta vilken bil det var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in