2021-10-04, 09:04
Medlem
Folk förstår inte hur viktig LW varit. Genom att använda sin yttrandefrihet blev han hotad till livet och levde hotad i sitt eget land pga islam. Han visade vilken framtid vi går till mötes i framtidens muslim-Europa.. RIP
Citera
2021-10-04, 09:04
Medlem
Svettiga-babbars avatar
Lars var en patriot som stod upp för svenskar mot ockupationstrupperna från den muslimska världen.

Jag kommer aldrig att tro på att det här var en olycka, vad som än presenteras för bevis.
Citera
2021-10-04, 09:05
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Nu var ju det inte lastbilen som var på fel sida vägen. Så där dog den idiotiska teorin.

Vilks var en rättshaverist som varken målade särskilt bra eller följde gemene bygglagar.

Lustigt alla hyllar karln nu, som det brukar.

Rättshaverist knappast.

Fattar du inte problemen med att man ska mördas för fel motiv på sina tavlor?
Citera
2021-10-04, 09:05
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Nu var ju det inte lastbilen som var på fel sida vägen. Så där dog den idiotiska teorin.

Vilks var en rättshaverist som varken målade särskilt bra eller följde gemene bygglagar.

Lustigt alla hyllar karln nu, som det brukar.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bG7w33/lars-vilks-och-poliser-doda-i-trafikolycka

Titta på bilderna. Det ser väl ut som det är mittenvajrar som förhindrar just detta. Sedan står bilen och brinner på höger vägsida. Inte över på den andra sidan där krocken skedde. Finns det bilder på lastbilen?

"Det är fortfarande oklart hur olyckan inträffat. Eftersom poliser är involverade leds utredningen av en åklagare vid särskilda åklagarkammaren."
Citera
2021-10-04, 09:06
Medlem
Blir spännande att se allt engagemang för trafiksäkerheten nu när det är bevisat bortom all tvivel att trafiken är ett större hot än islamister, i Sverige.
Citera
2021-10-04, 09:06
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kepler-22b
Den här olyckan låter ju jättekonstigt... Av alla bilar som ska vara med om en olyckan, så är det den med två poliser och en konstnär... Och på en stor motorväg?! Och med en lastbil?! Låter uppgjort så in i.
Om jag inte missuppfattat helt så var det även en eskorterande polisbil som körde bakom. Dessa poliser kan rimligen vittna om hur olyckan gick till. Eller tror du det är med på konspirationen också?
Citera
2021-10-04, 09:07
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettiga-babbar
Lars var en patriot som stod upp för svenskar mot ockupationstrupperna från den muslimska världen.

Jag kommer aldrig att tro på att det här var en olycka, vad som än presenteras för bevis.
Tyvärr är din dumhet ett sänke för din egen sak. Med vänner som dig behöver man inte fiender.
Citera
2021-10-04, 09:08
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
https://mobile.twitter.com/dexterkrokstedt/status/1444779263450812419
Vilken vidrig lösning.
Citera
2021-10-04, 09:09
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Om jag inte missuppfattat helt så var det även en eskorterande polisbil som körde bakom. Dessa poliser kan rimligen vittna om hur olyckan gick till. Eller tror du det är med på konspirationen också?

Hur kom Viljks bil över på andra kärfältet med ett mittenräcke imellan? Varför brinner bilen på högersida och inte på vänstra där krocken inträffade? Varför är inte mittenvajern nedmejjad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
Rättshaverist knappast.

Fattar du inte problemen med att man ska mördas för fel motiv på sina tavlor?
Man behöver inte känna sympati för någon vars mål var att skapa ilska och splittra människor. Jag är höger men jublar inte på årsdagen för Olof Palmes dödsdag som högerextrema gör.
Citera
Medlem
BalleKalles avatar
Jag var närheten och såg olycksplatsen 5 min efter händelsen.
Platsen är mitt på motorvägen.
Torr väg, mitt på dagen, inte särskilt mycket trafik..

56.45438164547912, 13.6193053720168

https://goo.gl/maps/81iXxgEyPZvhSUcHA
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kepler-22b
Tror en eller flera av poliserna var radikaliserade och planerade detta. Som sagt, Lars Vilks var ju en stor "fiende" till extremisterna och självmordsattentat är ju bara en guldbiljett till himmelriket i deras värld så det är inte osannolikt.

Om så var fallet, du tror inte att det skulle ha varit lättare för den polisen att bara ta upp sin pistol och sätta en kula i huvudet på Vilks? Varför krångla till det?
Senast redigerad av Kid-Stardust 2021-10-04 kl. 09:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in