Lars Vilks dör alltså invid
Skultpörvägen.......snacka om ironi.
Går rykten om en skadad 45 åring i tråden (?) som inte platsar lastbils-chaffisen.
En Flashbackare här hörde 3st stora smällar.
Många vittnar om hög hastighet runt 150-160 km/tim, men ingen nämner något om blåljus-blinkande.
Teori:
För att få detta pussel att gå ihop, pekar det då på att snuten bränner i omkörningsfilen och ska passera okänd bili högerfältet, som i sin tur inte ser Rovern i backspegeln, påbörjar en omkörning där då snutens Range Rover smäller in i den okända bilens bakre vänstersida, framvagnen på Rovern får kast vänster och Rover far in i räcket-går över roterar 90* i längdriktningen och kasar på sidan rätt in i fronten på mötande lastbil med släp.
Om nu Rover enbart gått genom räcket utan kollison innan får jag det bara till 2 smällar.
Att sen medierna tagit bort foton på olycksplatsen, ger mycket dåliga vibbar.
Den bild som nu AB publicerat på olycksområdet stör också om man ser till räckets skador, och hur jorden fläkts åt fel håll, men här kan det vara räddningstjänsten som släpat bort delar.
Har sparat bilden separat eftersom bilder "försvinner"...
https://ibb.co/NLTjJNc
Edit: De Range Rovers som polisen har i sitt "stall" och som publicerades här i tråden tidigare, verkar ha en gemensam detalj, flera nedslag på besiktningar med dito ombesiktningar som följd, jag är inte förvånad då jag ser en hel del polisfordon som ibland kör med blankslitna däck här i 08:a.