2021-10-04, 09:37
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Sant, det kan finnas den möjligheten men jag tror det är uteslutet. Jag skulle bli förvånad om de (är vanliga poliser) personskydd är ju säpos roll. Även om vanliga polisen kan ha mindre uppdrag.
Ska bli intressant o höra vad de säger på pressträffen

På pressträffen kommer de bara säga: I nuläget kan vi inte säga något och det kan vi inte i nuläget och vi kan inte säga något i nuläget.
Citera
2021-10-04, 09:37
Medlem
Derzu-Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Jävlar vad konstigt, jag hamnade i en liten chock nu. Lars Vilks var oväntat. Helt mållös är jag, kommer ta någon dag att smälta det.

Polisbeskydd men dö pga beskyddet. Fyfan livets ironi har ingen gräns. Det skulle kunna bli en bra satirteckning och det lär det bli.

Nefan vila i frid gubbe. Helt chokad, inte känt såhär sen Michael Jackson dog.

Håller med...
Citera
2021-10-04, 09:38
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derzu-U
Det måste vara ett självmordsdåd, eller annat terrordåd. Man kör inte in på motsatt vägbana vid klart väder och torrt väglag. Det går inte. Såvida där inte var vägbyggen med omläggningar och blingbling, det kan vara förvirrande. Men även det borde polisen klara. Nej, detta är ingen olycka.

Håller med. Det är för osannolikt helt enkelt.

Att Vilks skulle bli mördad är däremot ganska sannolikt: det var ju därför han hade personskydd. För att risken var överhängande. Och nu hände det.

Jag tror dock på någon slags bilbomb som slungat bilen över vägräcket och in i mötande lastbil.
Citera
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
vållande till annans död utreds? Vem? Någon av poliserna?

standard när fler än en dör i trafiken
Citera
Medlem
Svartpixlads avatar
Med tanke på att vajerräcket står nere i ett grunt gräsdike är det väl inte helt otänkbart en större bil fastnar och sedan kastas över räcket till andra körbanan. Är t.ex. höjden anpassad för detta eller kan kan räckets över kant vara för låg i förhållande till körbanan? Se Google Streetmap mellan Markaryd Södra och Norra.
Citera
Medlem
kaktjuvens avatar
Nu misstänker polisen brott bakom "olyckan".
Citera
2021-10-04, 09:39
Avslutad
Kan det vara iscensatt skådespel för att ge Lars Vilks ny identitet?
Citera
2021-10-04, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murx
Du menar att poliser som kör skyddsobjekt inte är utbildade och tränade för ett sådant uppdrag?
Lite bred fråga eller? De har ju körkort givetvis, men varför skulle de vara immuna mot olyckor i hastigheter över 110 km/h för att de kör en skyddsperson?
Citera
2021-10-04, 09:42
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Har inget med att polisen misstänket att ett brott liger bakom. Så gör man för att kunna använda sig av resurser.
Citera
2021-10-04, 09:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Sant, det kan finnas den möjligheten men jag tror det är uteslutet. Jag skulle bli förvånad om de (är vanliga poliser) personskydd är ju säpos roll. Även om vanliga polisen kan ha mindre uppdrag.
Ska bli intressant o höra vad de säger på pressträffen

Det finns personskyddsgrupper hos "vanliga" polisen. Har lärt mig att SÄPO ansvarar för skydd av statsledning och liknande, och vanliga polisens personskydd för ansvarar för skydd av "vanliga" medborgare med hotbild. I Vilks fall alltså Skånepolisens personskydd.
Citera
Medlem
Känns osannolikt att det är ett attentat, det enda tänkbara är väl i så fall att föraren gjorde det genom att medvetet köra över i fel fil. Men förstår inte varför de skulle vilja få det att se ut som en olycka, islamisterna skulle ju älska att visa att de minsann kom åt honom trots allt skydd. Och om föraren var beredd att offra sitt liv så hade det ju gått att göra på ett sätt som gjort det otvivelaktigt att det var ett attentat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Vad får du att dem misstänker brott skulle inte förvåna mig ett dugg faktiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in