2021-10-04, 09:27
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papsol
fel 240-480 beroende på oktantal, numer tillsätter de även flam-medel i bensinen så den står emot ännu högre temperaturer runt 600-900 grader innan den antänder.

Det du snackar om är termisk tändpunkt vilket är något annat
Citera
2021-10-04, 09:29
Medlem
En treliters sexa i en bil som väger säkert 4.3-4.4 ton med lasten. Kan inte tänka mig att den färdas speciellt fort.

Om det nu är den bilen som länkas överallt.
Citera
2021-10-04, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndGame
Nej det är inte märkligt alls. Namnet på den mördade polisen i Göteborg sipprade ut via alternativ media och sen på twitter.

Exempelvis polismannen som körde ihjäl sig i Malmö årsskiftet 20/21 har fortfarande inte kommit ut.

Det är trots att skillnad på att mördas i tjänsten och förolyckas i trafiken. En tragedi givetvis men inte alls lika stort allmän intresse.
De VAR i tjänst. Hur tänkte du nu?
Citera
Avslutad
Har väldigt svårt att tro att polisen kan komma fram till en slutsats redan nu på morgonen, det måste antagligen till en ordentlig utredning.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Vad gör nationella bombskyddet där då på bilder

Bilen sprängdes med andra ord av bomb, troligtvis fäst i underredet och hamnade därför på andra sidan mitträcket?
Citera
2021-10-04, 09:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Nej verkligen inte,
Eftersom du inte jobbar som livvakt eller har gjort är du rätt dåligt insatt i hur det fungerar med fordonsök, etc. Det är helt uteslutet.
Finns det inte någon platt jord, vaccinförnekare tråd där du kan leva rövare på konspirationer?

Att bilen skulle vara mixtrad med låter osannolikt, men att föraren genomfört en självmordsattack och tagit med sig Vilks i döden känns inte direkt mindre sannolikt än att det är en ren olycka. Trodde först att livvakterna kom från SÄPO, men förstår nu att de antagligen kommer från Skånepolisen, vilket höjer sannolikheten för infiltration.
Citera
2021-10-04, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Har väldigt svårt att tro att polisen kan komma fram till en slutsats redan nu på morgonen, det måste antagligen till en ordentlig utredning.
Jag litar på att de kommer fram till rätt slutsats och att folket får veta sanning.
*host host Estonia host host*
Citera
Medlem
EndGames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De VAR i tjänst. Hur tänkte du nu?

Att inget som framgått vid d.d tyder på att de Mördades i tjänsten utan förolyckats i trafiken
Vilket framgår i resten av mitt inlägg.
Hur läser du själv?
Citera
Medlem
Xexys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Seer
Seså.. ta det nu lugnt med era galna konspirationsteorier..

Enda vettiga du kunde komma med?

Jag tycker inte det är så galet att planera något sådant när man har haft skyddsvakt i mer än ett decennium. Jag hade nog börjar planera något sådant med staten om det hade varit en möjlighet. Varför skulle det vara galet?
Citera
2021-10-04, 09:35
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PDetective
Att bilen skulle vara mixtrad med låter osannolikt, men att föraren genomfört en självmordsattack och tagit med sig Vilks i döden känns inte direkt mindre sannolikt än att det är en ren olycka. Trodde först att livvakterna kom från SÄPO, men förstår nu att de antagligen kommer från Skånepolisen, vilket höjer sannolikheten för infiltration.

Sant, det kan finnas den möjligheten men jag tror det är uteslutet. Jag skulle bli förvånad om de (är vanliga poliser) personskydd är ju säpos roll. Även om vanliga polisen kan ha mindre uppdrag.
Ska bli intressant o höra vad de säger på pressträffen
Citera
2021-10-04, 09:36
Medlem
Derzu-Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Om det skulle vara Vilks är det nog inte osannolikt att personskyddsgrupp syd blivit infiltrerad.
Det är sjukt hur hatad han är.

Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Oddsen är ju mikroskopisk att det skulle vara en slump.

Men ett attentat mot Lars Wilks skulle skada Sverigebilden.

Citat:
Ursprungligen postat av jj_6
Låter som ett riggat scenario. Kan det vara ett terrordåd?

Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
En av muslimernas hatobjekt nummer ett dör alltså i en "olycka".

Luktar skunk detta.

Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
VEM körde polisbilen är den stora frågan

Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Då är det ännu märkligare
Det ska väl mycket till för att en bil ska ta sig igenom ett sådant räcke?
Är ingen expert på området så backar gärna om jag har fel.

Nu fanns det en följebil också så förmodligen har de sett hur det hela gått till.

Det måste vara ett självmordsdåd, eller annat terrordåd. Man kör inte in på motsatt vägbana vid klart väder och torrt väglag. Det går inte. Såvida där inte var vägbyggen med omläggningar och blingbling, det kan vara förvirrande. Men även det borde polisen klara. Nej, detta är ingen olycka.
Citera
2021-10-04, 09:37
Medlem
vållande till annans död utreds? Vem? Någon av poliserna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in