• 4
  • 5
2021-09-28, 22:21
Medlem
danmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Vi fjollor är bortskämda…. Minns när jag tappade min plånbok i Norrland. Jäklar vilka problem det blev. Svaret man fick överallt var typ: Swisch???

Tror du inte att Swish finns i Norrland? Här kan vi dessutom stava.
Senast redigerad av danmack 2021-09-28 kl. 22:23.
Citera
2021-09-28, 22:44
Medlem
På de flesta Coop kan man självscanna i mobilen och sen betala med Swish (eller kort).
Citera
2021-09-29, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danmack
Tror du inte att Swish finns i Norrland? Här kan vi dessutom stava.

Han stavade fonetiskt.

OnT: Ser ofta QR man kan scanna på alla möjliga ställen. Man kan även lägga kortet i luren också om man är tekniskt avancerad och har mobil med NFC.

Helst av allt så ska kontanter användas, bankernas passiva inkomst ska va så litet som möjligt.
Citera
2021-09-29, 06:39
Medlem
HomoHitlers avatar
PÅ min lokala butik i norrland tar de swish apple pay google pay och renar.
Citera
2021-09-29, 10:01
Medlem
Butiker/företag får betala mycket högre avgifter till banken och inlösare för swishbetalningar. Samt så måste kassasystemet vara uppdaterat för att kunna använda swish som betalmetod. Swish tar längre per kund att använda i kassan. Det sammantaget gör att alla butiker inte har det som betalmetod.
Citera
2021-10-01, 17:11
Medlem
Varför? Är det att "slippa" bära på en plånbok helt och hållet och bara ha telefonen som är lockande eller vadå? För det går ju fortare att betala med kortet än med swish.
Citera
2021-10-02, 08:24
Medlem
Haajibs avatar
När du pröjsar med kontanter är transaktionen anonym. Bästa sättet att tvätta pengar är ju med kontanter.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in