Citat:
Ursprungligen postat av
Blatteman
Ja det är såna stackars hjärntvättade barn som senare hamnar i lyxfällan.
De kommer aldrig förstå pengars värde om du inte ger dom riktiga pengar.
du gör dom en riktig björntjänst genom att använda swish och kort.
En del lättlurade blattar och fredsskadade svenskar använder swish och kort.
Inte konstigt att tyskar kallar svenskar för de dumma svenskarna.
Du verkar vara rädd för det moderna en nostalgiker.
Vilket är en barnslig längtan tillbaka till det förflutna.
Det är nya tider nu där vi är digitala så till mån att vi har pengar bara i en annan form.
Precis som att vi kör bil bara med en annan motor elektrisk eller vätgas men utsidan
ser ut som en bil.
Du verkar ha svårt för att visualisera dina pengar i form av siffror på en skärm.
Tar du månne alltid kvitto med i affären , finns ju digitalt nu så du alltid kan ta fram det.
Var ju kass ett tag när man struntade i det eller la bort kvitton nu finns de alltid kvar.
Bara att ex kontakta Jula eller Clas Olsson de har kopian så man får sin garanti och det
är helt digitalt. Man visar bara upp kvittot i mobilen i affären och vips en ny dammsugare.
Hallå vakna det är 2021 Sverige är ett av världens modernaste länder.
Man har elektroniskt lås.
Jag rör bildörren och den öppnas slår på min gps den frågar mig och jag talar in
min destination. Plötsligt får jag ett sms och då frågar mig den om den ska läsa upp det svarar ja
och får höra textmeddelandet får sedan en fråga om jag vill svara ja och får då tala in sms som sedan skickas som vanlig text till mottagaren helt digitalt.
Fattar du vad ett digitalt samhälle kan göra för dig.
Dont ask what your country can do fore you, ask yorself what you can do fore your country boy