• 1
  • 2
2021-09-28, 10:49
Medlem
Hur tinar man kycklingklubbor p bsta stt om man tar upp dem frn frysen samma dag?

Jag tnker att en kombination med upptining i kylskp under dagen och vattenbad 1h innan tillagning?
Citera
2021-09-28, 10:52
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle005
Hur tinar man kycklingklubbor p bsta stt om man tar upp dem frn frysen samma dag?

Jag tnker att en kombination med upptining i kylskp under dagen och vattenbad 1h innan tillagning?

Rumstemp ngra timmar duger bra. Annars r det bst att tina i kylen, men d lgger man kycklingen dr kvllen fre. Undvik vatten, frsmrar kvaliteten.
Citera
2021-09-28, 10:53
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Plocka fram dom 30minuter innan tillagning s lr de vara tillrckligt tinade. Svrare n s behver det inte vara.
Citera
2021-09-28, 10:55
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:

Tina i micro!
Citera
2021-09-28, 11:01
Medlem
massuppfittarens avatar
I ugnen en liten stund precis innan tillagning
Citera
2021-09-28, 11:06
Medlem
constants avatar
Citat:
Rinnande kallt vatten.
Citera
2021-09-28, 11:19
Moderator
Maviels avatar
Dagen innan i kyl, samma dag rumstemperatur. En hel kyckling tinar i rumstemperatur p ca 8 timmar s klubbor gr ju snabbare.
Citera
2021-09-28, 11:21
Moderator
Briasccas avatar
Citat:

Det beror p hur mnga timmar det r till tillagningen. Ska du laga p kvllen kan du ta fram ur frysen p morgonen och lta ligga i rumstemperatur ver dagen. Har du brdis s lgg i plastpse och tina i kallt vatten, eller tina i micron om du r verkligt stressad.
Citera
2021-09-28, 12:42
Medlem
Ok, tack fr dem urusla tipsen. Jag skulle inte ha tinat i rumstemperatur
Citera
2021-09-28, 13:05
Medlem
Jag skiter i tining och kr kycklingklubbor/ben direkt frn frysen in i ugnen. Blir krispigt och saftigt fortfarande.
Citera
2021-09-28, 14:12
Medlem
Citat:

Som erfaren husmor kan jag tipsa om att bsta stta att tina ktt r att lgga det i en bunke med kallt vatten. Fr att inga missfrstnd ska uppst. Kttet ska ligga i en vl frsluten plastpse.
Citera
2021-09-28, 14:30
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanja77
Som erfaren husmor kan jag tipsa om att bsta stta att tina ktt r att lgga det i en bunke med kallt vatten. Fr att inga missfrstnd ska uppst. Kttet ska ligga i en vl frsluten plastpse.
1. Tnkte att jag redan tipsat om det.
2. Framgr vl precis verallt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här