• 1
  • 2
2021-09-28, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
1. Tnkte att jag redan tipsat om det.
2. Framgr vl precis verallt.
Man behver ibland vara vertydlig, srskilt nr det gller hantering av livsmedel och recept.
1. Nja, behver inte vara rinnande vatten, viktigt med plastpse runt kttet (av hygienskl).
2. Ja, absolut.
Citera
2021-09-28, 18:29
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanja77
Man behver ibland vara vertydlig, srskilt nr det gller hantering av livsmedel och recept.
1. Nja, behver inte vara rinnande vatten, viktigt med plastpse runt kttet (av hygienskl).
Man fr betydligt snabbare tining med rinnande vatten. ven en mer hygienisk hantering. Lite blast chiller for home, fast tvrt om :-)
Senast redigerad av constant 2021-09-28 kl. 19:24.
Citera
2021-09-28, 18:37
Bannlyst
Lgg frysta grejer i en tjock plastpse eller tv, tryck ut luften, in i kastrullen och spola 40 graders vatten p den lngsamt med vattenkranen. Bara vatten gr att saker tinar 20 ggr fortare. Det tar vl 20 minuter kanske. Broccoli tar 4 minuter. Jag tror det att det blir tillagat p utsidan om man har fr vamt vatten. /Hobbykock
Citera
2021-09-28, 18:40
Medlem
miikoss avatar
Beror ju p vad man ska gra. Ska man strimla s behver man ju inte tina s lnge. Ska man tillaga hela filer s tar det lngre tid.

Jag har en tiningsplatta i allumiun, som jag brukar lgga sakerna p och sedan lta det ligga i rumstemperatur.

Allumium leder vrme fortare n luft.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in