Citat:
Ursprungligen postat av
SexSexSex
jag såg en dokmentär om skumma fonder ägda av individer i england som tillsammans förfogade över flera tusen miljarder kronor
dessa var placerade utomlands på ett sätt som gjorde det oerhört svårt att göra något åt det
där nämndes att det t o m finns vissa banker i dessa små skatte eller bankparadis länder som utfärdar kreditkort, som inte är kopplade till någon enskild person
att om man tar ut pengar i en ATM t ex så kan man sen inte se vem som gjort det bara att det visst kreditkort använts som har anonym ägare
helt sjukt, eller hur, men så praktiskt, då slipper man oroa sej för intrånget på privatlivet, skönt!
SJÄLVKLART FINNS DET FORTFARANDE sätt att föra över pengar oåtkommligt för polisen
sålänge eliten behöver dessa tjänster kommer de finnas, och de behöver dom ännu!
Ja precis. Men frågan är vilka länder och om jag får öppna ett konto där
Citat:
Ursprungligen postat av
etan1112
Det finns väl fortfarande banker i vissa länder som inte samarbetar med tex sverige?
Vitryssland var ett sådant ställe förut iaf men tror att det har ändrats nu.
Jag gjorde såhär:
Fixade en målvakt som öppnade konto på en sida med bitcoinkort och bankkonto.
Kostade mig 5 tusen kronor men kontot står endast i hans namn och adress och det är jag som har full kontroll över kontot och använder det.
Skulle skatteverket börja nysta i det så är det målvakten som åker dit.
Inte ens målvakten har min riktiga adress då jag använde en annan målvakt för att ta emot bankkort.
Problemet är dock att målvakten kan ta alla pengarna
Citat:
Ursprungligen postat av
trottwell
Hur många trådar skall du starta i detta redan uttjatade ämne?
Hej! Förstår att detta är MYCKET tufft för dig och att det påverkar din vardag. Ber om ursäkt över detta. Och hoppas inte du får PSTD pga mina trådar.
Men ett tips, det startas 1000 tals andra trådar på flashback varje dag. Om du försöker läsa dom istället för mina kanske ditt liv kommer gå lättare?
Och svar på din fråga min unge herre, tills jag fått ett svar på vilket land