• 1
  • 2
2021-09-27, 00:24
Bannlyst
Vilka länder kan man skaffa sig 100% anonymt konto?

Jag vill kunna gå in och mörda en gammal gubbe, föra över alla hans sparpengar och föra över till mitt bankkonto i landet *******???

Och polisen i Sverige kommer aldrig få reda på vem ägaren är. Oavsett vilket brott som begåtts hemma i Sverige.

Jag vet att det finns. Men vilka länder är det? Och har jag som vanlig rik svensk möjlighet att öppna där?

Ska givetvis inte döda någon. Utan mer att Oavsett hur grovt brottet är så får polisen inte någon information av banken.
Citera
2021-09-27, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Vilka länder kan man skaffa sig 100% anonymt konto?

Jag vill kunna gå in och mörda en gammal gubbe, föra över alla hans sparpengar och föra över till mitt bankkonto i landet *******???

Och polisen i Sverige kommer aldrig få reda på vem ägaren är. Oavsett vilket brott som begåtts hemma i Sverige.

Jag vet att det finns. Men vilka länder är det? Och har jag som vanlig rik svensk möjlighet att öppna där?

Ska givetvis inte döda någon. Utan mer att Oavsett hur grovt brottet är så får polisen inte någon information av banken.

Det finns inget sätt att vara 100% anonymt på, kanske 30%.
Om du ska mörda någon och överföra pengar från ajjajaja du vet vad jag menar.

Köp Monero, det är svårt att spåra och sedan överför till nån annan valuta.
Citera
2021-09-27, 00:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dakillaman
Det finns inget sätt att vara 100% anonymt på, kanske 30%.
Om du ska mörda någon och överföra pengar från ajjajaja du vet vad jag menar.

Köp Monero, det är svårt att spåra och sedan överför till nån annan valuta.

Ska inte döda någon. Eller begå brott.

Men jag har läst tidigare att folk gjort beställnings jobb som torped. Och fått pengar skickade till sin bank I något land nere i Saudiarabien. Och polisen har inte kunnat göra något. För banken ger ut 0 information.

Även dokumentär om kvinnor i Sverige som blivit lurade av sol och vårare på internet. Tanterna har skickat över flera 100 tusen till ett bankkonto som polisen inte kan få någon information över.
Senast redigerad av chloemm 2021-09-27 kl. 00:39.
Citera
2021-09-27, 00:49
Medlem
Citat:
Ska inte döda någon. Eller begå brott.

Men jag har läst tidigare att folk gjort beställnings jobb som torped. Och fått pengar skickade till sin bank I något land nere i Saudiarabien. Och polisen har inte kunnat göra något. För banken ger ut 0 information.

Även dokumentär om kvinnor i Sverige som blivit lurade av sol och vårare på internet. Tanterna har skickat över flera 100 tusen till ett bankkonto som polisen inte kan få någon information över.

Gå inte på det!

De som gjorde det i Panama blev upptäckta via Whistleblowers som fick tag på såna dokument. Det du söker är OffShore Accounts - Dessa kostar något men det är vad du i princip letar efter.
Citera
2021-09-27, 04:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dakillaman
Gå inte på det!

De som gjorde det i Panama blev upptäckta via Whistleblowers som fick tag på såna dokument. Det du söker är OffShore Accounts - Dessa kostar något men det är vad du i princip letar efter.

Offshore alltså. Och vilka länder är bäst?
Citera
2021-09-27, 08:54
Medlem
SexSexSexs avatar
jag såg en dokmentär om skumma fonder ägda av individer i england som tillsammans förfogade över flera tusen miljarder kronor

dessa var placerade utomlands på ett sätt som gjorde det oerhört svårt att göra något åt det

där nämndes att det t o m finns vissa banker i dessa små skatte eller bankparadis länder som utfärdar kreditkort, som inte är kopplade till någon enskild person
att om man tar ut pengar i en ATM t ex så kan man sen inte se vem som gjort det bara att det visst kreditkort använts som har anonym ägare

helt sjukt, eller hur, men så praktiskt, då slipper man oroa sej för intrånget på privatlivet, skönt!

SJÄLVKLART FINNS DET FORTFARANDE sätt att föra över pengar oåtkommligt för polisen
sålänge eliten behöver dessa tjänster kommer de finnas, och de behöver dom ännu!
Citera
2021-09-27, 09:03
Medlem
Det finns väl fortfarande banker i vissa länder som inte samarbetar med tex sverige?
Vitryssland var ett sådant ställe förut iaf men tror att det har ändrats nu.

Jag gjorde såhär:

Fixade en målvakt som öppnade konto på en sida med bitcoinkort och bankkonto.
Kostade mig 5 tusen kronor men kontot står endast i hans namn och adress och det är jag som har full kontroll över kontot och använder det.

Skulle skatteverket börja nysta i det så är det målvakten som åker dit.
Inte ens målvakten har min riktiga adress då jag använde en annan målvakt för att ta emot bankkort.
Citera
2021-09-27, 09:48
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Offshore alltså. Och vilka länder är bäst?

Kambodja är väl det som är hetast just nu men se till att inte ha pengarna i deras valuta.
Citera
2021-09-27, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SexSexSex
jag såg en dokmentär om skumma fonder ägda av individer i england som tillsammans förfogade över flera tusen miljarder kronor

dessa var placerade utomlands på ett sätt som gjorde det oerhört svårt att göra något åt det

där nämndes att det t o m finns vissa banker i dessa små skatte eller bankparadis länder som utfärdar kreditkort, som inte är kopplade till någon enskild person
att om man tar ut pengar i en ATM t ex så kan man sen inte se vem som gjort det bara att det visst kreditkort använts som har anonym ägare

helt sjukt, eller hur, men så praktiskt, då slipper man oroa sej för intrånget på privatlivet, skönt!

SJÄLVKLART FINNS DET FORTFARANDE sätt att föra över pengar oåtkommligt för polisen
sålänge eliten behöver dessa tjänster kommer de finnas, och de behöver dom ännu!

Ja precis. Men frågan är vilka länder och om jag får öppna ett konto där

Citat:
Ursprungligen postat av etan1112
Det finns väl fortfarande banker i vissa länder som inte samarbetar med tex sverige?
Vitryssland var ett sådant ställe förut iaf men tror att det har ändrats nu.

Jag gjorde såhär:

Fixade en målvakt som öppnade konto på en sida med bitcoinkort och bankkonto.
Kostade mig 5 tusen kronor men kontot står endast i hans namn och adress och det är jag som har full kontroll över kontot och använder det.

Skulle skatteverket börja nysta i det så är det målvakten som åker dit.
Inte ens målvakten har min riktiga adress då jag använde en annan målvakt för att ta emot bankkort.

Problemet är dock att målvakten kan ta alla pengarna

Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Hur många trådar skall du starta i detta redan uttjatade ämne?

Hej! Förstår att detta är MYCKET tufft för dig och att det påverkar din vardag. Ber om ursäkt över detta. Och hoppas inte du får PSTD pga mina trådar.

Men ett tips, det startas 1000 tals andra trådar på flashback varje dag. Om du försöker läsa dom istället för mina kanske ditt liv kommer gå lättare?

Och svar på din fråga min unge herre, tills jag fått ett svar på vilket land
Citera
2021-09-27, 10:28
Medlem
Citat:
Ja precis. Men frågan är vilka länder och om jag får öppna ett konto där

Hej! Förstår att detta är MYCKET tufft för dig och att det påverkar din vardag. Ber om ursäkt över detta. Och hoppas inte du får PSTD pga mina trådar.

Men ett tips, det startas 1000 tals andra trådar på flashback varje dag. Om du försöker läsa dom istället för mina kanske ditt liv kommer gå lättare?

Nej det kan den inte.
Målvakten står endast på kontot med sitt namn och adress.

Du kommer ha ditt nummer kopplat till kontot som fungerar som 2 fac autenticator som gör det omöjligt för nån annan att komma in på kontot.
Du har även din mejl kopplad till kontot.

Han kan inte ens skicka in bild på sitt pass och säga han glömt lösenordet eller nåt för banken skulle neka honom direkt om han inte har tillgång till mejlen och/eller 2fac.
Finns hemsidor och folk man kan köpa målvakter av även i sverige.
Citera
2021-09-27, 10:50
Medlem
SexSexSexs avatar
Citat:
Ja precis.
Men frågan är vilka länder och om jag får öppna ett konto där
får en känsla av att det finns mycket mer på nätet än du får genom oss "lowly" FB-are
det krävs kanske smarta sökningar, internetsmarthet i allmänhet etc, men i v f

Citat:
makt, eller vänskap är väl försökringen.

Citat:

lol
Citera
2021-09-27, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etan1112
Nej det kan den inte.
Målvakten står endast på kontot med sitt namn och adress.

Du kommer ha ditt nummer kopplat till kontot som fungerar som 2 fac autenticator som gör det omöjligt för nån annan att komma in på kontot.
Du har även din mejl kopplad till kontot.

Han kan inte ens skicka in bild på sitt pass och säga han glömt lösenordet eller nåt för banken skulle neka honom direkt om han inte har tillgång till mejlen och/eller 2fac.
Finns hemsidor och folk man kan köpa målvakter av även i sverige.
Är mailen 100% anonym?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in