2021-09-27, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
r mailen 100% anonym?

Det r det nog ingen som r, beror ju helt p vilken mejl du anvnder.

Protonmail r vl extremt starkt.
Criptext lagras endast p din enhet.
VPN p detta sska du nog va rtt sker pa tt ditt ip inte lker.
Citera
2021-09-27, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etan1112
Det r det nog ingen som r, beror ju helt p vilken mejl du anvnder.

Protonmail r vl extremt starkt.
Criptext lagras endast p din enhet.
VPN p detta sska du nog va rtt sker pa tt ditt ip inte lker.
Men om man utgr ifrn trdens scenario.
Om jag har bestllt mord eller tagit emot bestllning av mord och polisen verkligen gr allt fr att f reda p vem jag r.
Finns det d tillrckligt anonyma mail som gr att polisen gr bet?
ven om IP r skyddat s br ju bankkontot enkelt kopplas till mailen som anvndes vid registrering.
Sen d?
Citera
2021-09-27, 14:05
Medlem
r inte hela grejen med kryptovaluta att den inte gr att spra. Kan man inte d teoretiskt sett bara kpa bitcoin fr pengarna och sedan bara vxla in dom ingen till sitt eget konto.
Citera
2021-09-27, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AzulPrimario
r inte hela grejen med kryptovaluta att den inte gr att spra. Kan man inte d teoretiskt sett bara kpa bitcoin fr pengarna och sedan bara vxla in dom ingen till sitt eget konto.

Det r inte anonymt. Dock finns mixer som blandar btc. Men jag r dlig p detta.
Citera
2021-09-27, 15:39
Medlem
felpost
Citera
2021-09-27, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etan1112
Nej det kan den inte.
Mlvakten str endast p kontot med sitt namn och adress.

Du kommer ha ditt nummer kopplat till kontot som fungerar som 2 fac autenticator som gr det omjligt fr nn annan att komma in p kontot.
Du har ven din mejl kopplad till kontot.

Han kan inte ens skicka in bild p sitt pass och sga han glmt lsenordet eller nt fr banken skulle neka honom direkt om han inte har tillgng till mejlen och/eller 2fac.
Finns hemsidor och folk man kan kpa mlvakter av ven i sverige.

S om stllet dr man har sin mail frsvinner (ksndke gr i konkurs eller nt) s kommer man inte t sina pengar?
Citera
2021-09-27, 16:08
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Vilka lnder kan man skaffa sig 100% anonymt konto?

Jag vill kunna g in och mrda en gammal gubbe, fra ver alla hans sparpengar och fra ver till mitt bankkonto i landet *******???

Och polisen i Sverige kommer aldrig f reda p vem garen r. Oavsett vilket brott som begtts hemma i Sverige.

Jag vet att det finns. Men vilka lnder r det? Och har jag som vanlig rik svensk mjlighet att ppna dr?

Ska givetvis inte dda ngon. Utan mer att Oavsett hur grovt brottet r s fr polisen inte ngon information av banken.

Vill ven ja ha ett anonymt konto som bara en anonym person kan hmta ut pengarna ifrn.

kan du intyga att du r Mr. X trycka p alla bilder med lastbilar p. whoopie.
Citera
2021-09-27, 16:36
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
S om stllet dr man har sin mail frsvinner (ksndke gr i konkurs eller nt) s kommer man inte t sina pengar?

Var det inte ngon som hade tappat lsenordet till sin mail och frlorade alla sina bitcoins?
Citera
2021-09-27, 16:42
Medlem
Finns lagar som sger att banken ska knna sin kund. Kundknedom kallas det. Blir svrt att uppfylla om du r anonym 🙂

Misstnker att det r pga den situationen. Penningtvtt, mord osv.
Citera
2021-09-27, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mckay
Finns lagar som sger att banken ska knna sin kund. Kundknedom kallas det. Blir svrt att uppfylla om du r anonym 🙂

Misstnker att det r pga den situationen. Penningtvtt, mord osv.

Ja kanske i EU

Men kan inte vara s i varje land i hela vrlden
Citera
2021-09-28, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Men om man utgr ifrn trdens scenario.
Om jag har bestllt mord eller tagit emot bestllning av mord och polisen verkligen gr allt fr att f reda p vem jag r.
Finns det d tillrckligt anonyma mail som gr att polisen gr bet?
ven om IP r skyddat s br ju bankkontot enkelt kopplas till mailen som anvndes vid registrering.
Sen d?

Har du VPN och om all mejl lagras p datorn s kan sjlvklart polisen inte komma t dina mejl.
Citera
2021-09-28, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer

Du har fortfarande ditt nummer kopplat till kontot.

Du kan kpa/hyra virituella nummer online med bitcoin.
Eller s kper du en mobil och kontantkort med kontanter och tar ut batteriet nr du inte ska ta emot koder.
Samt nr du tar emot kod s ker du 10 mil frn dr du bor annars kan man se vilka master du r uppkopplad till och dra slutsatser drifrn, speciellt enkelt blir det om du bor i en mindre ort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in