2021-09-27, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Är mailen 100% anonym?

Det är det nog ingen som är, beror ju helt på vilken mejl du använder.

Protonmail är väl extremt starkt.
Criptext lagras endast på din enhet.
VPN på detta såska du nog va rätt säker påa tt ditt ip inte läker.
Citera
2021-09-27, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etan1112
Det är det nog ingen som är, beror ju helt på vilken mejl du använder.

Protonmail är väl extremt starkt.
Criptext lagras endast på din enhet.
VPN på detta såska du nog va rätt säker påa tt ditt ip inte läker.
Men om man utgår ifrån trådens scenario.
Om jag har beställt mord eller tagit emot beställning av mord och polisen verkligen gör allt för att få reda på vem jag är.
Finns det då tillräckligt anonyma mail som gör att polisen går bet?
Även om IP är skyddat så bör ju bankkontot enkelt kopplas till mailen som användes vid registrering.
Sen då?
Citera
2021-09-27, 14:05
Medlem
Är inte hela grejen med kryptovaluta att den inte går att spåra. Kan man inte då teoretiskt sett bara köpa bitcoin för pengarna och sedan bara växla in dom ingen till sitt eget konto.
Citera
2021-09-27, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AzulPrimario
Är inte hela grejen med kryptovaluta att den inte går att spåra. Kan man inte då teoretiskt sett bara köpa bitcoin för pengarna och sedan bara växla in dom ingen till sitt eget konto.

Det är inte anonymt. Dock finns mixer som blandar btc. Men jag är dålig på detta.
Citera
2021-09-27, 15:39
Medlem
felpost
Citera
2021-09-27, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etan1112
Nej det kan den inte.
Målvakten står endast på kontot med sitt namn och adress.

Du kommer ha ditt nummer kopplat till kontot som fungerar som 2 fac autenticator som gör det omöjligt för nån annan att komma in på kontot.
Du har även din mejl kopplad till kontot.

Han kan inte ens skicka in bild på sitt pass och säga han glömt lösenordet eller nåt för banken skulle neka honom direkt om han inte har tillgång till mejlen och/eller 2fac.
Finns hemsidor och folk man kan köpa målvakter av även i sverige.

Så om stället där man har sin mail försvinner (ksndke går i konkurs eller nåt) så kommer man inte åt sina pengar?
Citera
2021-09-27, 16:08
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Vilka länder kan man skaffa sig 100% anonymt konto?

Jag vill kunna gå in och mörda en gammal gubbe, föra över alla hans sparpengar och föra över till mitt bankkonto i landet *******???

Och polisen i Sverige kommer aldrig få reda på vem ägaren är. Oavsett vilket brott som begåtts hemma i Sverige.

Jag vet att det finns. Men vilka länder är det? Och har jag som vanlig rik svensk möjlighet att öppna där?

Ska givetvis inte döda någon. Utan mer att Oavsett hur grovt brottet är så får polisen inte någon information av banken.

Vill även ja ha ett anonymt konto som bara en anonym person kan hämta ut pengarna ifrån.

kan du intyga att du är Mr. X trycka på alla bilder med lastbilar på. whoopie.
Citera
2021-09-27, 16:36
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Så om stället där man har sin mail försvinner (ksndke går i konkurs eller nåt) så kommer man inte åt sina pengar?

Var det inte någon som hade tappat lösenordet till sin mail och förlorade alla sina bitcoins?
Citera
2021-09-27, 16:42
Medlem
Finns lagar som säger att banken ska känna sin kund. Kundkäänedom kallas det. Blir svårt att uppfylla om du är anonym 🙂

Misstänker att det är pga den situationen. Penningtvätt, mord osv.
Citera
2021-09-27, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mckay
Finns lagar som säger att banken ska känna sin kund. Kundkäänedom kallas det. Blir svårt att uppfylla om du är anonym 🙂

Misstänker att det är pga den situationen. Penningtvätt, mord osv.

Ja kanske i EU

Men kan inte vara så i varje land i hela världen
Citera
2021-09-28, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Men om man utgår ifrån trådens scenario.
Om jag har beställt mord eller tagit emot beställning av mord och polisen verkligen gör allt för att få reda på vem jag är.
Finns det då tillräckligt anonyma mail som gör att polisen går bet?
Även om IP är skyddat så bör ju bankkontot enkelt kopplas till mailen som användes vid registrering.
Sen då?

Har du VPN och om all mejl lagras på datorn så kan självklart polisen inte komma åt dina mejl.
Citera
2021-09-28, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer

Du har fortfarande ditt nummer kopplat till kontot.

Du kan köpa/hyra virituella nummer online med bitcoin.
Eller så köper du en mobil och kontantkort med kontanter och tar ut batteriet när du inte ska ta emot koder.
Samt när du tar emot kod så åker du 10 mil från där du bor annars kan man se vilka master du är uppkopplad till och dra slutsatser därifrån, speciellt enkelt blir det om du bor i en mindre ort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in