• 1
  • 2
2021-09-26, 02:59
Medlem
Finns ingen strategi som inte redan är prövad av någon - så låt oss samla Flashbacks bästa investerings-och trading strategier nedan! Diskutera hypotetiska strategier, beprövade strategier och låt oss konstruktivt förbättra dem! Allt från optionshandel, aktier och fonder!

Jag personligen tredjar/investerar mest genom vad jag ser omtalas på sociala medium, om massan går in med stålar bör väl rimligtvis kursen höjas?
Citera
2021-09-26, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoinsEye
Finns ingen strategi som inte redan är prövad av någon - så låt oss samla Flashbacks bästa investerings-och trading strategier nedan! Diskutera hypotetiska strategier, beprövade strategier och låt oss konstruktivt förbättra dem! Allt från optionshandel, aktier och fonder!

Jag personligen tredjar/investerar mest genom vad jag ser omtalas på sociala medium, om massan går in med stålar bör väl rimligtvis kursen höjas?

Skulle säga att den viktigaste strategin att förstå är four seasons. Inte nödvändigtvis den bästa strategin men om man förstår den förstår man hur olika investeringar(aktier, räntor, råvaror osv) hänger ihop och att det aldrig försvinner pengar ur det systemet, det flyttas bara runt. När man förstått det kan man försöka förstå vad som ligger bakom dessa flöden.

Att investera baserat på vad det pratas om på sociala medier tror jag inte mycket på, känns som att du alltid kommer vara sist på bollen.
Citera
2021-09-26, 11:43
Medlem
MahaNakhons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fletchman
Skulle säga att den viktigaste strategin att förstå är four seasons. Inte nödvändigtvis den bästa strategin men om man förstår den förstår man hur olika investeringar(aktier, räntor, råvaror osv) hänger ihop och att det aldrig försvinner pengar ur det systemet, det flyttas bara runt. När man förstått det kan man försöka förstå vad som ligger bakom dessa flöden.

Skulle du kunna förklara den?
Hittar inget bra när jag googlar.

Hittar sådana saker, all seasons strategy, som förmodat svar på 4 seasons(?), men denna all seasons strategy är idioti. Att allokera 45% på US bonds kommer göra inget annat än att sänka avkastningen. Och 7,5% på guld... jag hade velat se resonemanget.
Senast redigerad av MahaNakhon 2021-09-26 kl. 11:49.
Citera
2021-09-26, 12:03
Medlem
Kör pokervarianten.
Ligger likvid eller i säkra papper med allra största delen av kapitalet.
Satsar nån procent i certifikat med den högsta hävstång som går att hitta.
Skyddad vid krasch och tjänar fina pengar när det rusar uppåt.
Roligt är det också.
Citera
2021-09-26, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MahaNakhon
Skulle du kunna förklara den?
Hittar inget bra när jag googlar.

Hittar sådana saker, all seasons strategy, som förmodat svar på 4 seasons(?), men denna all seasons strategy är idioti. Att allokera 45% på US bonds kommer göra inget annat än att sänka avkastningen. Och 7,5% på guld... jag hade velat se resonemanget.

Jag säger inte att man ska använda den strategin utan poängen är just att förstå resonemanget bakom den. Om man gör det förstår man att de olika tillgångsslagen är sammankopplade och att det aldrig försvinner pengar ur systemet, de flyttas bara runt. Det kan man sen använda för att bygga sin egen strategi.
Citera
2021-09-26, 12:10
Medlem
MahaNakhons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fletchman
Jag säger inte att man ska använda den strategin utan poängen är just att förstå resonemanget bakom den. Om man gör det förstår man att de olika tillgångsslagen är sammankopplade och att det aldrig försvinner pengar ur systemet, de flyttas bara runt. Det kan man sen använda för att bygga sin egen strategi.
Skulle du kunna förklara resonemanget bakom den?
Citera
2021-09-26, 12:11
Medlem
MahaNakhons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tipsexperten
Kör pokervarianten.
Roligt är det också.

Vilket/vilka certifikat har du idag?
Citera
2021-09-26, 12:12
Medlem
Citat:
Vilket/vilka certifikat har du idag?
Inget just nu.
Kollar i morrn vilket som har högst hävstång.
Citera
2021-09-26, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tipsexperten
Kör pokervarianten.
Roligt är det också.

Vad är säkra papper? Är det räntebärande eller "säkra aktier"?
Citera
2021-09-26, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AktieStrindberg
Vad är säkra papper? Är det räntebärande eller "säkra aktier"?
Det mesta på bankkonto, men annars räntebärande.
Citera
2021-09-26, 12:30
Medlem
Citat:
Skulle du kunna förklara resonemanget bakom den?
Det är en strategi för låg risk och stadig avkastningen oavsett vad som händer på marknaden genom att man balanserar om sin portfölj mellan olika investeringsklasser som har negativ priskorrelation(när priset på den ena går upp går priset på den andra ned). Tror andra kan förklara det mycket bättre. Sök på Ray Dalio och All seasons. Sök även på Quattro stagioni och sprezza
Senast redigerad av fletchman 2021-09-26 kl. 12:33.
Citera
2021-09-26, 18:55
Medlem
Intressant! Kan man, eller ska man, använda sig av olika strategier beroende på bull resp. bear marknad? Eller kör ni med samma strategi oavsett hur marknaden ser ut?
Personligen tittar jag även här i sociala medium; vad gör massan?!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in