Citat:
Ursprungligen postat av
SmurfStorm
Benägen att hålla med. Intressant tanke det fetade. Gaslighting och projicering tycks det finnas gott om.
Finns det någon koppling mellan psykopati och sexuell avvikelse? Mannen är ju inte frisk. Tänker dels på våldtäkten, och även att dom ligger i skilsmässa och ändå på dagen för hennes försvinnande skickar han, fram till att hon sätter sig i bilen, 69 sms och ringer henne två gånger och det mesta är tjat och utpressning att hon ska ligga med honom för att få pengarna hon behöver för att betala parkeringsavgifterna.
Visst kan han ha antisocial personlighetsstörning. Men kan även vara annan störning såsom narcissistisk. Eller att han har drag av det eller drag av psykopati.
Förmodligen såg han B som sin ägodel. Och det var han som skulle styra över när/om ägodelen inte skulle vara hans längre. Ägodelar får inte bara försvinna av sig själva, utan att ägaren är klara med dem. Ägodelar är också till för sin ägare. Och man kan älska sina ägodelar, absolut. Och vilja dem väl. Men om ägodelarna "bråkar" (dvs. har en egen vilja), så kan ägaren se sig ha rätt att slå och våldta ägodelen. Dvs. vare sig han har en psykisk störning eller inte, så misstänker jag starkt att han har avhumaniserat B och dessutom var besatt av att hon var
hans ägodel. När han insåg att hans ägodel hade en annan
orubblig vilja, så var det dags att ursinnigt krossa ägodelen. Och gräva ner. Ursäkta mitt hårda språk, jag ser givetvis inte B som en ägodel, utan jag försöker tänka mig in i hur C såg på saker och ting, utifrån den information vi har om vilka brott han har gjort.