2022-08-25, 09:25
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
18:30 Skickar pojkvännen Alexander två ? på snapchat till B som någon verkar ha läst, eftersom han 18:55 skriver att hon läser hans meddelanden, men svarar inte.

Klockan 18:45 registreras en interaktion på Beatas telefon via snapchat med ”Pudel”. Inget innehåll registrerat: Vad är Pudel?

Jag tror att "Pudel" är ett användarnamn och anledningen till att det registreras som utan innehåll vid en tömning är för att det är någon form av rörlig emoji som finns i appen snapchat. Jag tror inte att det översätts till någonting i text vid mobiltömning. Jag kan mycket väl ha fel. Men jag tror inte denna interaktion har någon betydelse för fallet.
Citera
2022-08-25, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Hon delade väl plats även med äldste sonen?

Så var det efter vad jag läst mig till.
Men det visste förmodligen inte C. Tror inte heller att det var själva platsdelningen C tänkte på.

Där och då var det nog viktigast för honom att A inte skulle skriva mer... vet så klart inte om B avslöjade om A hade platsdelning.
Han blev väl mest förbannad över att bli störd av hennes mobil och när det visade sig att det var A så tvingade han B att stänga av honom. Kanske med hjälp av ett strypgrepp...
Citera
2022-08-25, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tack!

Det tyder nog på att det inte är någon som hittat väskan och bara tagit leg(?) och slängt det på annan plats... isf hade de förmodligen tagit med sig mobilen också.

Han verkar trots allt ha tänkt till lite med att placera villospår.
Kanske såg han hennes platsdelning. Luvan tror jag han åkte tillbaks och placerade på ett ställe hennes anhöriga visste att hon varit på tidigare. Hennes id kort tror jag han plockade ur från väskan innan han placerade den i Ystad för att få det att se ut som hon åkt till Polen. Han skickar sms till hennes telefon efter att han dödat henne.

Nu är jag inte helt säker, men säger han inte till hennes son, grannar och polisen att han släppt av henne i Oxie? Han försöker helt klart rikta fokus mot Oxie och nämner inte Ekhagsv i Svedala förens efter psykologhjälp och medicinering. Därefter kapitulerar han till viss del och beslutar sig för att berätta vart kroppen finns. Tyvärr verkar han fått ny kraft och är tillbaks i gamla spår och nekar till det mesta.
Citera
2022-08-25, 10:09
Medlem
Citat:
Kanske såg han hennes platsdelning. Luvan tror jag han åkte tillbaks och placerade på ett ställe hennes anhöriga visste att hon varit på tidigare. Hennes id kort tror jag han plockade ur från väskan innan han placerade den i Ystad för att få det att se ut som hon åkt till Polen. Han skickar sms till hennes telefon efter att han dödat henne.

Nu är jag inte helt säker, men säger han inte till hennes son, grannar och polisen att han släppt av henne i Oxie? Han försöker helt klart rikta fokus mot Oxie och nämner inte Ekhagsv i Svedala förens efter psykologhjälp och medicinering. Därefter kapitulerar han till viss del och beslutar sig för att berätta vart kroppen finns. Tyvärr verkar han fått ny kraft och är tillbaks i gamla spår och nekar till det mesta.

Jag misstänker att han är lika novis på vad en mobil innehåller som jag.

Kan dock tänka mig att han vid Oxie (golfbanan) blev förbannad för att B.s telefon gav ljud ifrån sig under tiden han skulle prata allvar med henne (få henne tillbaka). Kanske B berättade att det var från A och att han även har tillgång till platsdelning (för att skrämma C).
De gick ut ur bilen och han med hjälp av strypgrepp fick B att ta bort A från telefonen (då försvann även platsdelningen för A). Ev hade luvan tryckknappsknäppning, föll av vid tillfället. Blod på den kan ha varit näsblod från B... eller som någon skrev i tråden att hon klämt handen i bildörren (vet ej om det ligger någon sanning i det).

Ovanstående mina tankar om hur det kan ha gått till.
Citera
2022-08-25, 10:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Till Er som vet, när B får meddelanden via snapchat låter det i telefonen då?

Det verkade ha varit bråk ang telefonen där i bilen (vid Oxie), kanske C med hjälp av ett strypgrepp tvingat B att ta bort A (pojkvännen) från sin telefon eftersom han inte längre kunde följa hennes platsdata?

Kan det komma en "pudel" när någon blir raderad från telefonen?

Ps Erkänner (även i denna tråd) att jag är helt handikappad vad gäller mina kunskaper i "dateriet". Ds

Ja, man får notis via ljud, precis som vilken notis som helst. Man kan ju stänga av ljudet via mobilen om man önskar.

Jag uppfattar det som att "Pudel" är ett använarnamn på Snap, en person som skickar något till Beata (som i sin tur har användarnamn "Beatka" på Snap. Det finns dock inget registrerat meddelande, bild, video, story eller annat enligt polisens rapport.

Om de kunnat/försökt identifiera personen "Pudel" framgår inte här iaf (A 115/88).
Citera
2022-08-25, 10:24
Medlem
sybels avatar
Citat:

Jo, C säger vid några tillfällen att han släppt av B i Oxie . Vid andra är hon avsläppt på Nydala.
Citera
2022-08-25, 10:39
Medlem
sybels avatar
Citat:

Kan dock tänka mig att han vid Oxie (golfbanan) blev förbannad för att B.s telefon gav ljud ifrån sig under tiden han skulle prata allvar med henne (få henne tillbaka). Kanske B berättade att det var från A och att han även har tillgång till platsdelning (för att skrämma C).
De gick ut ur bilen och han med hjälp av strypgrepp fick B att ta bort A från telefonen (då försvann även platsdelningen för A). Ev hade luvan tryckknappsknäppning, föll av vid tillfället. Blod på den kan ha varit näsblod från B... eller som någon skrev i tråden att hon klämt handen i bildörren (vet ej om det ligger någon sanning i det).

Luvan var fastsatt med blixtlås.
Citera
2022-08-25, 11:21
Medlem
Citat:

Jag har under lång tid trott att han ströp henne i Oxie och luvan åkte av under tumultet. Men har nu ändrat mig till att dom bara åkte förbi Oxie och att allt utspelade sig i skogsdungen i Svedala. Att han därefter tog med luvan och planterade den vid dammen i Oxie där dom promenerat vid tidigare tillfällen.

Stora delar av det O beskriver i sitt förhöra med mörk skog, brun stig, massa träd och löv och skylt, tycker jag stämmer bättre överens med platsen vid Ekhagsv i Svedala än Oxie där det är ganska öppen terräng. Jag tror filmen tog slut någon gång på väg tillbaks till Oxie där Cezary dumpade luvan. Han noterade då golfbanan, flaggorna och husen.
Citera
2022-08-25, 11:23
Medlem
notknapparens avatar
Det har säkert redan avhandlats i tråden, men jag har som sagt just påbörjat min läsning av FUP.
Jag läser också i tråden, vilket är givande. Många duktiga skribenter, vilket hjälper och ger mig en ganska bra bild av händelserna nu innen jag själv har bildat mig en egen bild.

Någon som är insatt i FUP som kan säga när det sista säkra "tecknet" finns på att Beata lever?

18:19 finns ett samtal registrerat till J*kub, dock obesvarat. Det är förstås inget bevis på att det är B som ringer. Dessutom avvisas J*akubs samtal som kommer strx därefter, vilket känns jättekonstigt.

Är det här ni tror att C tagit B:s mobil?

---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------

18:13 syns B på farthinder Professorsg, möter B upp bilen vit Nissan(bild), och går sedan mot Professorsgatan (A155/72)

18:14 startas en 5:09 lång videoupptagning med det obehagliga bråket registrerat där B vill ha ut O, C beordrar O att sitta kvar och C vill att B ska komma in i bilen (för att prata).

18:19 registreras samtal från Beata till J*akub (A 115/76)

"Klockan 18:19 registreras ett utgående samtal på Beatas telefon till ”Synek Kuba”
(Jakubs telefonnummer), ej besvarat. Strax därefter registreras ett inkommande
samtal från ”Synek Kuba” vilket avvisas:
"

18:23 syns SAK 224, Suzuki (byte av bil om jag fattar det rätt) lämnar Professorsg. (A 115/77)

18:30 Snap från Alex "??"
18:55 Snap från Alex med längre meddelande [...] du bara läser mina meddelanden men inte svara så något är skumt[...]
Senast redigerad av notknapparen 2022-08-25 kl. 11:36.
Citera
2022-08-25, 11:59
Medlem
notknapparens avatar
Ganska anmärkningsvärt om C av J*akub:

(min fetning)

A110/692

"DH: Han skrev (ohörbart, 33:41) jag bara frågar var är mamma o var har du varit sånt sen han
sa först parken sen sa han Nydala sen sa han hos en vän o sen han bara sa olika saker han ofta
han brukar ljuga riktigt mycke
så de, så de (ohörbart, 33:56 – 33:57) jag trodde inte på han.
"
Citera
2022-08-25, 12:13
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det har säkert redan avhandlats i tråden, men jag har som sagt just påbörjat min läsning av FUP.
Jag läser också i tråden, vilket är givande. Många duktiga skribenter, vilket hjälper och ger mig en ganska bra bild av händelserna nu innen jag själv har bildat mig en egen bild.

Någon som är insatt i FUP som kan säga när det sista säkra "tecknet" finns på att Beata lever?

18:19 finns ett samtal registrerat till J*kub, dock obesvarat. Det är förstås inget bevis på att det är B som ringer. Dessutom avvisas J*akubs samtal som kommer strx därefter, vilket känns jättekonstigt.

Är det här ni tror att C tagit B:s mobil?

---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------

18:13 syns B på farthinder Professorsg, möter B upp bilen vit Nissan(bild), och går sedan mot Professorsgatan (A155/72)

18:14 startas en 5:09 lång videoupptagning med det obehagliga bråket registrerat där B vill ha ut O, C beordrar O att sitta kvar och C vill att B ska komma in i bilen (för att prata).

18:19 registreras samtal från Beata till J*akub (A 115/76)

"Klockan 18:19 registreras ett utgående samtal på Beatas telefon till ”Synek Kuba”
(Jakubs telefonnummer), ej besvarat. Strax därefter registreras ett inkommande
samtal från ”Synek Kuba” vilket avvisas:
"

18:23 syns SAK 224, Suzuki (byte av bil om jag fattar det rätt) lämnar Professorsg. (A 115/77)

18:30 Snap från Alex "??"
18:55 Snap från Alex med längre meddelande [...] du bara läser mina meddelanden men inte svara så något är skumt[...]
Ja, jag tror i alla fall att det är runt 18:30 som C tar Bs telefon. Det tar 5-10 minuter att åka från Bs adress till golfbanan i Oxie. Samtalet till Kuba är om jag får spekulera B som vill att K ska följa med i bilen, och anledningen till att B sedan klickar när K ringer upp tror jag är för att hon redan bestämt sig för att sätta sig i bilen ändå och stämningen är hetsig så hon klickar honom. Rena spekulationer, jag vet inte om det stämmer med videoupptagningen etc då det var ett litet tag sedan jag läste FUP nu.
Citera
2022-08-25, 13:16
Medlem
Citat:
Jag har under lång tid trott att han ströp henne i Oxie och luvan åkte av under tumultet. Men har nu ändrat mig till att dom bara åkte förbi Oxie och att allt utspelade sig i skogsdungen i Svedala. Att han därefter tog med luvan och planterade den vid dammen i Oxie där dom promenerat vid tidigare tillfällen.

Stora delar av det O beskriver i sitt förhöra med mörk skog, brun stig, massa träd och löv och skylt, tycker jag stämmer bättre överens med platsen vid Ekhagsv i Svedala än Oxie där det är ganska öppen terräng. Jag tror filmen tog slut någon gång på väg tillbaks till Oxie där Cezary dumpade luvan. Han noterade då golfbanan, flaggorna och husen.

Jag personligen har haft olika teorier.. har ändrat mig hela tiden.. min stora fråga, liksom FLs vid olika tillfällen,: var är allt blod .. förutom den blodiga luvan och på Beata när hon hittas.. Han skar igenom aortan ända in i c-kotorna.. dvs minst 3 liter blod måste ha runnit.. en sådan plats hittas väl aldrig ???!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in