2022-08-26, 14:10
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Japp, och han begriper inte hur andra människor upplever hans beteende. Han verkar haft väldigt få vänner. Hans facebook beteende är inte unikt men att fortsätter spamma sin sida med videos och länkar trots att inga gillar dom är inte helt normalt. Nu i efterhand framkallar hans självgoda min i karusellen kvällningar. Hans stackars grannars som han terrorisade med sina spontanbesök är säkert en ny bekantskap som flertalet i hans omgivning förutom hans familj som till slut försökte bli av med eländet.

Han själv däremot verkar se sig som god familjefar utan större brister. När han kommer på under förhör att han rivit sönder Beatas jacka under ett bråk kan han inte hålla sig för skratt och ursäktar sig. I hans värld är dessa små misstag bagateller som inte rubbar hans fantastiska självbild.

Att han säger att han inte kunnat skada Beata pga att HAN behöver henne säger ju allt. Sen är han dum nog att inte förstå att det uppfattas som han får det att låsa som allt handlar om honom vet vi ju sen innan.

Mm! Jag får en känsla av att han befinner sig inom autismspektrat.
-Världen kretsar runt honom, HAN är i centrum.
- Han kan inte läsa av omgivningen, ser bara sina egna behov och utgår från dem.
- Han ser inte sin egen roll. Om något blir fel, är det alltid någon annan som felat och orsakat hans reaktion.
- Han är fokuserad, skicklig, noggrann och nitisk i sitt hantverk och blir mycket upprörd då någon annan inte har samma inställning. Arbetet förefaller vara hans stora och enda intresse.
- Han har noll koll på formalia, behöver hjälp med allt. Eftersom han inte lärt sig något under alla dessa år har han säkert inte haft intresse av att lära det heller.
- Hans naiva tänkande (köra till polisen för att anmäla att O får vara ute)

Ja, listan kan göras lång.
Citera
2022-08-26, 14:16
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Mm! Jag får en känsla av att han befinner sig inom autismspektrat.
-Världen kretsar runt honom, HAN är i centrum.
- Han kan inte läsa av omgivningen, ser bara sina egna behov och utgår från dem.
- Han ser inte sin egen roll. Om något blir fel, är det alltid någon annan som felat och orsakat hans reaktion.
- Han är fokuserad, skicklig, noggrann och nitisk i sitt hantverk och blir mycket upprörd då någon annan inte har samma inställning. Arbetet förefaller vara hans stora och enda intresse.
- Han har noll koll på formalia, behöver hjälp med allt. Eftersom han inte lärt sig något under alla dessa år har han säkert inte haft intresse av att lära det heller.
- Hans naiva tänkande (köra till polisen för att anmäla att O får vara ute)

Ja, listan kan göras lång.

Nej, han är en psykopat, har drag av narcissism och med låg intelligens.
Citera
2022-08-26, 14:22
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Nej, han är en psykopat, har drag av narcissism och med låg intelligens.

Kanske det. Men jag tycker inte han verkar särskilt skicklig på att dupera sin omgivning och få dem att dansa efter hans pipa.
Citera
2022-08-26, 14:41
Medlem
Citat:
Kanske det. Men jag tycker inte han verkar särskilt skicklig på att dupera sin omgivning och få dem att dansa efter hans pipa.
Vaddå dupera sin omgivning och dansa efter hans pipa?!
Jag tycker det är omgivningen som tvingat honom att dansa efter.
Vi tar ett exempel: rätten att bo i lägenheten tillhörde både B och C. Ingen av de hade mer rätt än den andra att bo i lägenheten. Någon beslut om kvarsittningsrätt existerade inte. Ingen av de sökte kvarsittning.
Det var ändå han som flyttar ut antagligen för att B ska sluta bo på skyddat boende med barnen.
Han kunde egentligen anmält B för olovlig förfogande för låsbytet.
Vem dansade efter vems pipa egentligen. Jag tycker ni ska vara rättvisa och se omständigheterna med ett neutralt synsätt.
Citera
2022-08-26, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Vi tar ett exempel: rätten att bo i lägenheten tillhörde både B och C. Ingen av de hade mer rätt än den andra att bo i lägenheten. Någon beslut om kvarsittningsrätt existerade inte. Ingen av de sökte kvarsittning.
Det var ändå han som flyttar ut antagligen för att B ska sluta bo på skyddat boende med barnen.
Vem dansade efter vems pipa egentligen. Jag tycker ni ska vara rättvisa och se omständigheterna med ett neutralt synsätt.

Har tanken slagit dig att han avsade sig lägenheten så Beata skulle komma tillbaks inom räckhåll för hans våld?
Citera
2022-08-26, 15:37
Medlem
sybels avatar
Citat:

Citat:

Du har bevisligen inte förstått vad jag skrev. Kan du be någon förklara för dig?
Citera
2022-08-26, 16:44
Medlem
Hade Beata varit olydig därav blev GM våldsam och allt gick överstyr, kan varit en olycklig olycka bara.
Citera
2022-08-26, 17:48
Medlem
f30malmos avatar
Citat:

Nej, men de flesta med personlighetsstörning är inte intelligenta psykopater. Han är dock manipulativ, men inte tillräckligt smart för att få andra att dansa efter hans pipa. Fast jag tycker nog i viss mån han verkar ha lyckas med det med, bland grannar och bekanta.
Citera
2022-08-26, 17:49
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Hade Beata varit olydig därav blev GM våldsam och allt gick överstyr, kan varit en olycklig olycka bara.

En olycklig olycka där hon fick en uppskuren hals ned till nackbenet så det blev skadat?
Citera
2022-08-26, 18:21
Medlem
Citat:
Du har bevisligen inte förstått vad jag skrev. Kan du be någon förklara för dig?
Om du skriver i gåtor då får jag be dig själv om förklaring. Vem har han lurat i sin omgivning?
Citera
2022-08-26, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Har tanken slagit dig att han avsade sig lägenheten så Beata skulle komma tillbaks inom räckhåll för hans våld?
Nej, om han är så våldsam varför flyttar B från skyddat boende till lägenheten?!
Du har inte lagt märke till mina tidigare inägg om egenskaper hos de som begår dödlig våld i nära relationer.
Det går knappast att särskilja dem statistik. Det säger folk som har väldigt goda kunskaper i området.
Citera
2022-08-26, 18:33
Medlem
sybels avatar
Citat:
Om du skriver i gåtor då får jag be dig själv om förklaring. Vem har han lurat i sin omgivning?

Det var precis det jag skrev, att han INTE var särskilt duktig på att luras och få andra att göra som han ville.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in