Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-06, 23:02
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Om tungbenet har en fraktur lär dom kunna fastställa strypning annars tror jag det blir svårt tyvärr. Knappt några mjukvävnader kvar efter 2 mån. Att prata bort axelremmen runt halsen bör bli svårt, om den nu lämnades kvar.

Det lutar åt strypning men han kan ha slagit ihjäl henne, och då finns goda chanser att hitta andra frakturer.
Jag läste någonstans att tungbenet är väldigt tunt och att det ganska snart deformeras och faller isär. Tiden minns jag tyvärr inte, men den var kortare om kroppen legat ute.
Citera
2022-02-07, 02:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Du borde läsa om dokumenten, så slipper tråden
felaktiga uppgifter som kan bli en
trådsanning.

Kan inte du peka på vad som är felaktiga uppgifter?

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

Skribenten citerar direkt ur dokumentet.
Citera
2022-02-07, 02:52
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Minns tyvärr inte. Jag KAN ha blandat ihop, men minnet känns tydligt.
Här är det:
https://www.expressen.se/kvallsposte...yndet-drojer-/
Citera
2022-02-07, 03:24
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Båda var väl fyllare och slog varandra om vi ska lita på dokumentet som postades i tråden tidigare i veckan och Barbys vittnesmål om en slagen C?

För om detta nu är sant så stämmer väl min teori rätt bra om en destruktiv relation där båda parter behandlade den andra illa?

Ingen kan väl i nuläget förneka att det känns rätt troligt att ett gräl och våldsamt bråk kan ha urartat, kanske under alkoholens inflytande?
Möjligheten av en sorglig olycka i anslutning till detta hypotetiska scenario kan nog kanske inte uteslutas?

Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Du borde läsa om dokumenten, så slipper tråden
felaktiga uppgifter som kan bli en
trådsanning.

Citat:
Kan inte du peka på vad som är felaktiga uppgifter?

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

Skribenten citerar direkt ur dokumentet.
Du är lat, om jag ska uttrycka mig snällt. Varför inte läsa dokumentet själv istället för att få det serverat?
Jag gör ett försök att hjälpa dig. (Det finns en liten chans att du lär dig något)
Kammarrättens DOM: https://docdro.id/Y4wY2J4
Du påstår att båda slog varandra! Jag misstänker att det var det Doiten menade var felaktigt.
Vad jag kan se så citerar inte Barby något som antyder det.
Jag undrar om du har bristande läsförståelse eller är det så att du medvetet försöker få till en trådsanning?
Du får som vanligt mer än gärna rätta mig.

Jag infogar några riktiga citat från Kammarrättens dom som du kan läsa och låta bli att kommentera.
Citat:
Vidare har en diplomerad riskbedömare bedömt att det inte finns någon
tvekan om att barnens mamma har varit utsatt för våld av O**** pappa.
O****s mamma har berättat att O**** och hans syskon har varit närvarande
vid flera tillfällen då O****s pappa ska ha använt våld mot henne.
O**** har
flertalet gånger berättat om det våld han bevittnat i hemmet och det är
tydligt att O**** över tid utsatts för allvarliga omsorgsbrister.
Citat:
O**** har inte haft någon anledning att berätta om våld mot honom själv
och mot sin mamma
om det inte hade förekommit.
Citat:
Beata Ratzman har
varit utsatt för våld av honom
och hon har ansökt om skilsmässa och ensam
vårdnad.
Citat:
Det står mot den bakgrunden klart att det finns allvarliga brister i
omsorgen om O**** och att bristerna utgör en påtaglig risk för att hans
hälsa och utveckling skadas. Han har till följd härav ett omfattande
vårdbehov. Omsorgsbristerna har till övervägande del förorsakats av
Cezary Ratzman, som nu är ensam vårdnadshavare.
Han saknar helt
insikt i de omsorgsbrister som han utsatt sin son för. O**** är därför i
behov av en placering utanför hemmet.
Senast redigerad av Drooid 2022-02-07 kl. 03:47.
Citera
2022-02-07, 03:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Du påstår att båda slog varandra

Nej jag har inte påstått det. Jag har inte ens påstått att B slog C.

Men det där med en destruktiv relation där båda parter utövade handgemäng är dock en teori som har stöd av bla Barbys och Picassos uppgifter i tråden.

Citat:
Jag misstänker att det var det Doiten menade var felaktigt.

Doiten har i vanlig ordning blandat ihop allt. Du hjälper tyvärr inte heller till.

Citat:

Antyder vad?

Citat:
Du får som vanligt mer än gärna rätta mig.

Nu har jag gjort det. Här är en repris.

Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2022-02-07 kl. 03:54.
Citera
2022-02-07, 04:25
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Båda var väl fyllare och slog varandra om vi ska lita på dokumentet som postades i tråden tidigare i veckan och Barbys vittnesmål om en slagen C?

Citat:
Nej jag har inte påstått det. Jag har inte ens påstått att B slog C.
Du är inte den vassaste kniven...... Du skriver att de slog varandra och hänvisade till Kammarrättens dom.
Nu är det bara för dig att visa var i domen det står att de slog varandra. Om du inte postar ett citat från domen så kan vi vara överens om att du hittar på?
Citat:
Doiten har i vanlig ordning blandat ihop allt. Du hjälper tyvärr inte heller till.
Doiten har bra koll och bidrar framförallt med officiella dokument. Jag förstår att fakta är jobbigt för dig.
Citat:
Antyder vad?
Nu kommer vi till din bristande läsförståelse. Nedan är del av mitt inlägg. Det är tre meningar. (Det klarar du av?)
Den tredje meningen syftar på det som står i den första meningen.
Citat:
...
Du påstår att båda slog varandra! Jag misstänker att det var det Doiten menade var felaktigt.

...
Citat:
Nu har jag gjort det. Här är en repris.

OK, du rättar mig med en länk till ditt eget inlägg som jag refererade till!
+ två inlägg av Barby.
Jag förstår att du inte litar på mina citat från Kammarrättens dom. Vad en anonym användare postar är mycket bättre.
Senast redigerad av Drooid 2022-02-07 kl. 04:39.
Citera
2022-02-07, 05:22
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Du skriver att de slog varandra och hänvisade till Kammarrättens dom.

Tack men jag hänvisade även till Barbys vittnesmål där C berättat om att också han blev slagen.

Citat:

Men att försöka förklara detta för dig verkar dock vara svårare än att försöka lära en blind att se

Citat:
Nu är det bara för dig att visa var i domen det står att de slog varandra. Om du inte postar ett citat från domen så kan vi vara överens om att du hittar på?

Jag hittar aldrig på, däremot så ljuger du i vanlig ordning. Alla kan se ovan vad som har postats i tråden. Acceptera fakta nu

Citat:
Vad en anonym användare postar är mycket bättre.

Ja det är det, Barbys men även min trovärdighet är intakt till skillnad från din
Citera
2022-02-07, 05:28
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
"Han tipsade polisen om försvunna kvinnan – nådde aldrig utredarna"
Sydsvenskan: https://www.sydsvenskan.se/2021-11-2...drig-utredarna

Du tror alltså att B cyklade helt ensam vid en tidpunkt och på en plats som verkar smått motsägelsefull?

Det gå väl inte heller att utesluta att hon cyklade omkull och skadade sig?
Citera
2022-02-07, 05:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag har förstått att din hypotes är att det är en "tragisk olyckshändelse".
Men du undviker alla mina försök att få dig att delge mig dina tankar om att C:
1: Inte försökte tillkalla hjälp.
2: Inte berättade för polisen, när han blev gripen, att det hade skett en "tragisk olyckshändelse".
För mig ter det sig som ett udda beteende av någon som inte har gjort något fel/brottsligt!

Tack men om människor som C drabbas av panik helt plötsligt så är det väl kanske inte så konstigt om de uppträder udda och avvikande i samband med kvinnans plötsliga bortgång?

Att det finns liknande fall vet vi, frågan är bara om detta händelseförlopp går att överföra till det aktuella fallet i Malmö?

I nuläget har vi väl dessutom ingen aning om var, hur, när och varför kvinnan avled och hur maken reagerade?

Att tragiska olyckor inträffar är också känt från tid till annan, vi borde kanske på allvar begrunda denna hypotes i det aktuella fallet för det finns väl inget som just nu motsäger denna teori?
Citera
2022-02-07, 05:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
På klassiskt narcissistiskt manér. 😂

Psykopater/narcissister/sociopater har en mental ålder som en 2-åring.

Vilket jag misstänker starkt att C är, med tanke på hans beteende.

Du tror alltså att B gifte sig med en 2-åring mentalt sett?

Får man fråga vad detta nu skulle leda till för positivt för hennes del? Hon var väl en kvinna som visste vad hon ville?

Vad grundar du dina avvikande "misstankar" på förresten?
Citera
2022-02-07, 05:55
Medlem
Citat:
Du tror alltså att B gifte sig med en 2-åring mentalt sett?

Får man fråga vad detta nu skulle leda till för positivt för hennes del? Hon var väl en kvinna som visste vad hon ville?

Vad grundar du dina avvikande "misstankar" på förresten?

Spännande att DU tar ett inlägg från en annan tråd och klipper in i denna tråden 🙄😊😂
Citera
2022-02-07, 06:14
Medlem
Citat:

För om detta nu är sant så stämmer väl min teori rätt bra om en destruktiv relation där båda parter behandlade den andra illa?

Ingen kan väl i nuläget förneka att det känns rätt troligt att ett gräl och våldsamt bråk kan ha urartat, kanske under alkoholens inflytande?
Möjligheten av en sorglig olycka i anslutning till detta hypotetiska scenario kan nog kanske inte uteslutas?

Nu ställde jag ett antal frågor till Barby vad gäller HENS självupplevda kontakter med C.

Varför går du in och svarar/klipper inlägg? Tror du inte att Barby klarar det själv (klarar det svenska språket fint nu!)?

Faktiskt så vet vi inte ens vad C sa till B när han visade det "blodiga" fotot. Kanske C hade fått problem med hälsan... mycket näsblod/dåligt blodvärde... frågade B om hen kunde hänvisa till någon bra doktor. C kanske blev sjuk efter att B berättat sanningen för sina vänner att C var ett fyllo och slog henne.
Senast redigerad av Tufsankatt 2022-02-07 kl. 06:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in