Citat:
Ursprungligen postat av
ursalund
Varför intresserar du dig för fallet? Jag har i alla fall en anledning. Det är mina landsman som det rör sig om och jag loggade för att förklara en del skillnader mellan Polen och Sverige.
Din anledning är väl ingen vettig anledning. I så fall har jag loggat in för att förklara en del skillnader mellan SVERIGE och Polen. Det aktuella parets destruktiva relation har dessutom ägt rum i Sverige och FB är diskussionsforum för alla.
Citat:
Ursprungligen postat av
ursalund
Du har bara en orsak: skylla alla relationsproblem på kvinnor.
Tack men det stämmer självklart inte. Du verkar å andra sidan vilja skylla alla relationsproblem på polska män som C och stackars Piotr.
Citat:
Ursprungligen postat av
ursalund
Varför gifte sig hon med C. Det är enkelt . Hon var ensam, han var ensam i ett främmande land.
Vilken oerhört enkel förklaring. Hon hade precis lämnat ett äktenskap och kastade sig in i ett nytt. Man undrar ju vad hon drog för historia för C om sin märkliga sorti från Piotr och barnen?
Citat:
Ursprungligen postat av
ursalund
Hon lämnade barn i Polen, han lämnade barn i Polen.
Suck. Hittills har vi bara fått veta att hon övergav Piotr och alla barnen utan ett ord, resan hit var dessutom planerad i hemlighet (allt enligt exmaken) men vad gäller C så vet inte vi ett skit om varför han åkte till Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av
ursalund
Nånstans där fattade de tycke för varann. Hade sex, hon blev gravid och han lovade henne att ta hand om henne, lovade henne hjälpa att ta in barnen till Sverige. För att visa för rätten i Polen att det är stabil förhållande gifte de sig. Det är det jag tror.
Och sen när C uppfyllt sin del av "avtalet" så ville hon lämna skutan? Inte undra på att det blev bråk och osämja?
Citat:
Ursprungligen postat av
ursalund
Säkert att alla problem var inte Cez*r*s. Men...det är han som valt att använda knogarna.
Hur vet du det? Enligt Barby så blev även C slagen?
Citat:
Ursprungligen postat av
ursalund
Det är han som valde att lösa problem genom att ta till våld.
Se ovan, du vägleds återigen av fördomar och förutfattade meningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
ursalund
Det är han som är skyldig att hon är död.
Men vi vet väl fortfarande inte vad dödsorsaken är?
Citat:
Ursprungligen postat av
ursalund
Sluta tjata om Barby. Man blir så himla trött på att läsa i din varenda jävla inlägg om Barby.
Men vad har du emot stackars Barby som får ta emot spott och hån i tråden? Här har vi en saklig och vettig skribent som verkligen anstränger sig för att delge oss information och vettiga teorier. Ingen normal människa kan väl ha något emot detta?
Citat:
Ursprungligen postat av
ursalund
Det finns inte en enda skribent som inte läst inlägg av Barby och tog del av dennes idiotiska teorier. Måste du tjata om det jämt?
Tack men Barbys inlägg är väldigt relevanta för debatten och det vet du.
Citat:
Ursprungligen postat av
ursalund
Ta till dig fakta som inte speciellt passar in i din saga.
Men vad är det för fakta du yrar om?
Citat:
Ursprungligen postat av
ursalund
Cez*r* är helt skyldig att det gick åt skogen för han använt våld.
Men nu vet vi inte vad som vållade kvinnans bortgång eller varför denna tragiska händelse ens ägde rum? Kanske handlade C i affekt efter provokation eller så var det fråga om självförsvar?
Citat:
Ursprungligen postat av
ursalund
Han kunde lösa problem i sin relation på annat sätt.
Kunde inte hon ha löst problemen på ett bättre sätt? Att ansöka om ensam vårdnad i en infekterad situation förvärrade ju bara deras gemensamma problem?
Citat:
Ursprungligen postat av
ursalund
Han valde att döda henne. Så är sanningen .
Vilken sanning? Du har dina förutbestämda åsikter klara. Dessa tillför inget till debatten utan bidrar bara till förhindra trådens utveckling. Har en fråga: Varför förkastar du teorin om en oavsiktlig olyckshändelse i anslutning till gräl och bråk om vårdnaden om det minsta barnet? Denna teori känns väl rätt logisk med tanke på att C medgett att han "orsakat" kvinnans bortgång?
Citat:
Ursprungligen postat av
ursalund
Det finns inga förmildrande omständigheter och jag läst att det finns förslag att skärpa straff för våld i nära relationer.
Tack för ditt engagemang men nu vet vi fortfarande inte om båda parter använde sig av våld i det aktuella fallet men det lär nog visa sig i FUP?
Självförsvar och provokation kan väl förresten vara frågan om förmildrande omständigheter?