2021-12-20, 17:55
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Det är så bra att du kom. Du är expert på Polen och inte bara: du vet vad som hände i deras familj. Om en kvinna ansöker om skilsmässa och skriver på Facebook att hon har ett förhållande, vad betyder det i Polen?

Giftermål är också ett förhållande.
Fattar du inte att inte alla uppdaterar sin profil jämt och ständigt? Och det spelar inte nån roll om man är svensk eller polsk eller litauer.
Du som är expert på Cezary och facebook svara varför har han ingen status på si profil?
Citera
2021-12-20, 18:14
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Att han sitter häktad för misstankar om mord och på "sannolika skäl" är väl inget indicium för hans skuld vad gäller mordmisstanken?

Du kommer kanske ihåg det här fallet där en man satt häktad med samma rubricering? Han friades senare i Tingsrätten och Hovrätten.

Kanske kommer också C att få upprättelse i domstolarna eftersom han förnekar mord men medger att han orsakat kvinnans död?

Jag tycker uppriktigt synd om dig om du är så naiv att du tror att lastbilschauffören talar sanning, och så ointelligent att du inte förstår skillnaden mellan vad som händer i verkligheten och vad som går att bevisa i domstol.
Citera
2021-12-20, 18:17
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Då kan vi kanske släppa teorin om tömda bankkonton?

Det kunde vi väl släppa redan när det framgick att C ljugit om att firman hamnat hos Kronofogden?
Citera
2021-12-20, 18:20
Medlem
Citat:
Att han sitter häktad för misstankar om mord och på "sannolika skäl" är väl inget indicium för hans skuld vad gäller mordmisstanken?

Du kommer kanske ihåg det här fallet där en man satt häktad med samma rubricering? Han friades senare i Tingsrätten och Hovrätten.

Kanske kommer också C att få upprättelse i domstolarna eftersom han förnekar mord men medger att han orsakat kvinnans död?
En mördare som går fri är fortfarande en mördare.
Senast redigerad av Picasso2 2021-12-20 kl. 18:23.
Citera
2021-12-20, 18:27
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Om en kvinna säger till sin man att hon är på jobbet, men i själva verket är hon hemma och förbereder sig för en dejt, vad skulle du tänka?

Eftersom du säger dig inte ha upplevt/sett något av det här själv utan bara fått höra Cs monolog veckan före Bs död, så har C alltså berättat att han kommit hem när B skulle ha varit på jobbet men hon hon var uppklädd och på väg ut. Menar du att hon sagt till C att hon skulle på en dejt, och detta innan hon bytte lås?

Jag får mer och mer bilden av en man som innerligt hatade sin blivande exfru.
Citera
2021-12-20, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Det kunde vi väl släppa redan när det framgick att C ljugit om att firman hamnat hos Kronofogden?

Det gick bra att släppa den direkt efter jag berättade om min teori om planlagd kontotömning av C.
Citera
2021-12-20, 18:47
Medlem
sybels avatar
Citat:
Vad tror du att jag gör nu? Jag berättar vad hennes man sa till mig. Och idag tittar jag på hennes status på Facebook och vad jag ser: hon är inte gift och inte skild, hon är i ett förhållande!
Du har fortfarande inte berättat vad där stod innan.
Citera
2021-12-20, 18:54
Medlem
Citat:
Vad tror du att jag gör nu? Jag berättar vad hennes man sa till mig. Och idag tittar jag på hennes status på Facebook och vad jag ser: hon är inte gift och inte skild, hon är i ett förhållande!
Men sluta. Vem bryr sig om facebook och huruvida det står om man är gift eller i förhållande? Gör du det? De flesta jag känner ändrar inte status, eller ens skriver där. Inte det viktigaste i livet. Hon verkar haft fullt upp med jobb, barn och att freda sig från misshandel.

F ö är hon inte i ett förhållande. Hon är avliden.
Citera
2021-12-20, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Eftersom du säger dig inte ha upplevt/sett något av det här själv utan bara fått höra Cs monolog veckan före Bs död, så har C alltså berättat att han kommit hem när B skulle ha varit på jobbet men hon hon var uppklädd och på väg ut. Menar du att hon sagt till C att hon skulle på en dejt, och detta innan hon bytte lås?

Jag får mer och mer bilden av en man som innerligt hatade sin blivande exfru.

Detta skedde naturligtvis innan hon bytte lås i lägenheten. Hur skulle han annars kunna gå in i lägenheten och se att hon är hemma. Hon ljög för honom för hon trodde inte att han kunde komma hem mitt på dagen. När exakt detta hände vet jag inte : kanske ett halvår sedan, kanske 3 månader sedan. Jag vet inte.
Citera
2021-12-20, 19:23
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Detta skedde naturligtvis innan hon bytte lås i lägenheten. Hur skulle han annars kunna gå in i lägenheten och se att hon är hemma. Hon ljög för honom för hon trodde inte att han kunde komma hem mitt på dagen. När exakt detta hände vet jag inte : kanske ett halvår sedan, kanske 3 månader sedan. Jag vet inte.
Du fortsätter och ljuga dig blå medans B ligger på bårhuset, låt henne få frid hon är inte ens begravd ännu!!
Skäms du inte över dig själv?
Citera
2021-12-20, 19:23
Medlem
Citat:

Varför väntade du med att släppa denna bomb tills nu? Du har ju skrivit flera veckor i tråden.

Har du fler godbitar att bjuda på?
Citera
2021-12-20, 19:26
Medlem
Citat:
Kan du i så fall inte kommentera mina meddelanden? Vi behöver inte kommunicera eftersom vi befinner oss i olika verkligheter. )
C blev mycket upprörd när polisen kom på natten och tog honom, anklagade honom för B:s försvinnande. Fortfarande ingen kommentar om hur du kunde veta detta????
Jag har citerat dina egna ord i ett tidigare inlägg, gå bakåt och läs så finner du inlägget!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in