2021-12-20, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
"Han tipsade polisen om försvunna kvinnan – nådde aldrig utredarna"
Sydsvenskan: https://www.sydsvenskan.se/2021-11-2...drig-utredarna

Ok. Tack. Nu är det klart för mig om tiden. Jag läste om den här händelsen i Expressen:

https://www.expressen.se/kvallsposte...rt-av-polisen/ :

"På eftermiddagen fredagen den 24 september parkerade Mats Bentmar sin bil vid Ekhagsvägen söder om Yddingesjön för att spana på dovhjortar i skogen.*"
Citera
2021-12-20, 10:08
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Att någon bil hittats i Svedala har varken skrivits om i media eller någon annanstans. Ej heller har polisen nämnt något om det. Så varför diskutera om något som inte går att diskutera kring?
Man kan la hittepåspekulera fram en hypotesteori. 😉
Citera
2021-12-20, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Man kan la hittepåspekulera fram en hypotesteori. 😉

Kan någon hitta det första inlägget om platsen där bilen hittades?
Citera
2021-12-20, 10:28
Medlem
SmurfStorms avatar
Åtminstone användaren tiotretton har uppgett att bilen hittades inom 1 km från kroppen.
Citera
2021-12-20, 10:33
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon hade kanske planer på det? Vi vet otroligt lite om parets relation och speciellt vad B hade för planer den sista tiden?

Min teori är att hon tömde C:s bankkonton som det redan tidigare har skrivits om på nätet och spekulerats kring och hade pengarna i väskan hon bar när hon försvann men C upptäckte detta och storbråk utbröt, i det tumult som sedan utbröt så ägde en tragisk olyckshändelse rum och hon råkade tyvärr avlida? Allt detta stämmer väl dessutom rätt bra med C:s förklaring att han orsakat hennes död?

Vad tror du om denna teori?

Vad har du för belägg att hon över huvud taget tömde några konton? Enligt Kronofogden hamnade ju firman inte där förrän C satt häktad och B låg mördad, med andra ord när ingen av dom var tillgänglig att betala fakturor, så åtminstone den delen av Cs påstådda bekännelser för Barby och company är ju lögn, eller hur?
Citera
2021-12-20, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby

Två stycken har skrivit att den hittades nära kroppen. I direkt anslutning och senare, inom en km. Tror du Cezary sov i bilen, eller vad gjorde bilen ute i bushen?
Citera
2021-12-20, 10:47
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Kan du inte leta/söka själv? Måste du ha det serverat? Precis som C serverade sina lögner till dig?
Citera
2021-12-20, 11:12
Medlem
Citat:
Sorry! Jag nappar inte på kroken.

Jag förstår. Det är inte lätt att göra detta när det finns många inlägg om ingenting i ämnet. Men jag tror att det är många här som skriver här, för det är viktigt för dem att definiera sanningen. Det är på dessa människor jag hoppas.
Citera
2021-12-20, 11:29
Medlem
sybels avatar
Citat:
Jag förstår. Det är inte lätt att göra detta när det finns många inlägg om ingenting i ämnet. Men jag tror att det är många här som skriver här, för det är viktigt för dem att definiera sanningen. Det är på dessa människor jag hoppas.
Var och en definierar sin sanning. Din sanning är inte min sanning, liksom att din verklighet inte ser ut som min.
Citera
2021-12-20, 11:47
Medlem
Citat:
Var och en definierar sin sanning. Din sanning är inte min sanning, liksom att din verklighet inte ser ut som min.

Kan du i så fall inte kommentera mina meddelanden? Vi behöver inte kommunicera eftersom vi befinner oss i olika verkligheter. )
Citera
2021-12-20, 11:58
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Kan du i så fall inte kommentera mina meddelanden? Vi behöver inte kommunicera eftersom vi befinner oss i olika verkligheter. )
Du bestämmer verkligen inte vad som ska, och inte ska, svaras på.

Kan DU kommentera varför C hamnade hos kronofogden i oktober för en skuld på drygt 2000 kr? Hade inte B tömt kontona och satt C i skiten? Var det denna skuld det avser?
Citera
2021-12-20, 12:02
Medlem
sybels avatar
Citat:

Citat:
Sorry! Jag nappar inte på kroken.
Det har jag redan svarat på. Intresset är noll från min sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in