Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Så kan det kanske vara.
Om så är fallet, så talar det i så fall för att det inte var planerat att döda henne. Hade det varit planerat hade han förmodligen också haft en plan för plats att lämna hennes kropp på.
Förmodligen. Själv har jag en lite mer spektakulär och mörkare teori som jag fantiserat ihop i brist på information.
Jag tror att han planerade det ett par dagar innan hon mördades. Han visste att han hade möjlighet att träffa henne fre eftermiddag. Han plockar upp dom, åker till en öde plats med henne och sonen. Ger sonen sin telefon som han kan kolla på medans dom bara ska ut och prata. 10 min senare kommer han tillbaks själv och säger att hon skulle träffa en kompis.
Han släpper av sonen hos någon och snabbt tillbaks för att hämta kroppen. Han kör till Ystad med planen att han ska ta färjan till Polen för att göra sig av med kroppen. Antingen får han ingen biljett eller så fegar han ur, och bestämmer sig då för att lägga villospår och tar sig till Yddingesjön och slarvigt gömmer kroppen ihop med remmen. Vilar i bilen och funderar vad han ska göra härnäst.