2022-01-02, 18:15
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kan hon ha varit nedgrävd? Jag vill egentligen inte skriva detta, men det är en tanke jag har haft ett tag, sedan innan hon hittades. Det eller att hon var i Östersjön (inte Östersund). Just eftersom det tog tid att finna henne, så fick jag dessa tankar. De kryptiska uttalandena efter att hon hittades gör att den tanken har varit ännu lite starkare. Och så tänker jag givetvis på remmen till hennes väska. Nåväl. Vi lär väl bli varse. Hur som helst är det väldigt sorgligt allting.
Östersund? Menar du Öresund?
Citera
2022-01-02, 18:17
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Kan hon ha varit nedgrävd? Jag vill egentligen inte skriva detta, men det är en tanke jag har haft ett tag, sedan innan hon hittades. Det eller att hon var i Östersjön (inte Östersund). Just eftersom det tog tid att finna henne, så fick jag dessa tankar. De kryptiska uttalandena efter att hon hittades gör att den tanken har varit ännu lite starkare. Och så tänker jag givetvis på remmen till hennes väska. Nåväl. Vi lär väl bli varse. Hur som helst är det väldigt sorgligt allting.

Enligt uppgifter från sökgruppen så var hon delvist täckt av löv och kvistar. Inte nedgrävd.
Han kanske planerade åka nån annan dag och gräva ner henne. Trodde väl inte att bli haffad så snabbt.
Citera
2022-01-02, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Enligt uppgifter från sökgruppen så var hon delvist täckt av löv och kvistar. Inte nedgrävd.
Han kanske planerade åka nån annan dag och gräva ner henne. Trodde väl inte att bli haffad så snabbt.
De med löv och kvistar kom även från en reporter, men alla uttalanden som Åkl gjort säger hon att dom vill inte säga om kroppen var gömd eller ej.
Citera
2022-01-02, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Östersund? Menar du Öresund?

Tack BoIsaren! Jag menar givetvis Öresund, blandar ofta ihop Öresund, Östersjön och Östersund.
Citera
2022-01-02, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund

Obehagligt hur det än är. Och omänskligt. En död människa ska ha rätt att få en riktig begravning och de anhöriga har rätt att delta på denna och ha en grav/minneslund att gå till sedan. Det är bra att B hittades, för allas skull. Och även för att det förhoppningsvis ska gå att få rätsida på hur hon dödades.
Citera
2022-01-02, 19:59
Medlem
Citat:

Hans ambition var säkert att gräva ner henne med tanke på att han ansträngde sig med villospår och höll tyst i två månader.

Om uppgiften från två skribenter stämmer att bilen anträffades nära kroppen och att han ev anhölls i bilen. Då tror jag att han tillfälligt gömde kroppen med kvistar och löv för att senare transportera den till annat ställe. Tror inte han var nöjd med platsen där kroppen hittades. Kan också förklara varför remmen hittades i samma område som kroppen.
Citera
2022-01-02, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Hans ambition var säkert att gräva ner henne med tanke på att han ansträngde sig med villospår och höll tyst i två månader.

Om uppgiften från två skribenter stämmer att bilen anträffades nära kroppen och att han ev anhölls i bilen. Då tror jag att han tillfälligt gömde kroppen med kvistar och löv för att senare transportera den till annat ställe. Tror inte han var nöjd med platsen där kroppen hittades. Kan också förklara varför remmen hittades i samma område som kroppen.

Så kan det kanske vara.

Om så är fallet, så talar det i så fall för att det inte var planerat att döda henne. Hade det varit planerat hade han förmodligen också haft en plan för plats att lämna hennes kropp på.
Citera
2022-01-02, 20:09
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Så kan det kanske vara.

Om så är fallet, så talar det i så fall för att det inte var planerat att döda henne. Hade det varit planerat hade han förmodligen också haft en plan för plats att lämna hennes kropp på.
Det var säkerligen inte planerat, men i stunden bestämmer han sig; direkt uppsåt
Om inte det fungera så finns likgiltighetsuppsåt att ta till

Hur som helst: Lååååångt fängelsestraff för C
Citera
2022-01-02, 20:25
Medlem
sybels avatar
Citat:
Så kan det kanske vara.

Jag tror inte heller det var planerat. Att tänka sig att någon kan planera att ta livet av någon annan känns för makabert. Platsen valdes nog som första bästa, lite i panik, och jag tror han glömde bort remmen i hastigheten.
Citera
2022-01-02, 20:39
Medlem
Citat:
Så kan det kanske vara.

Förmodligen. Själv har jag en lite mer spektakulär och mörkare teori som jag fantiserat ihop i brist på information.

Jag tror att han planerade det ett par dagar innan hon mördades. Han visste att han hade möjlighet att träffa henne fre eftermiddag. Han plockar upp dom, åker till en öde plats med henne och sonen. Ger sonen sin telefon som han kan kolla på medans dom bara ska ut och prata. 10 min senare kommer han tillbaks själv och säger att hon skulle träffa en kompis.

Han släpper av sonen hos någon och snabbt tillbaks för att hämta kroppen. Han kör till Ystad med planen att han ska ta färjan till Polen för att göra sig av med kroppen. Antingen får han ingen biljett eller så fegar han ur, och bestämmer sig då för att lägga villospår och tar sig till Yddingesjön och slarvigt gömmer kroppen ihop med remmen. Vilar i bilen och funderar vad han ska göra härnäst.
Citera
2022-01-02, 22:17
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Förmodligen. Själv har jag en lite mer spektakulär och mörkare teori som jag fantiserat ihop i brist på information.

Jag tror att han planerade det ett par dagar innan hon mördades. Han visste att han hade möjlighet att träffa henne fre eftermiddag. Han plockar upp dom, åker till en öde plats med henne och sonen. Ger sonen sin telefon som han kan kolla på medans dom bara ska ut och prata. 10 min senare kommer han tillbaks själv och säger att hon skulle träffa en kompis.

Han släpper av sonen hos någon och snabbt tillbaks för att hämta kroppen. Han kör till Ystad med planen att han ska ta färjan till Polen för att göra sig av med kroppen. Antingen får han ingen biljett eller så fegar han ur, och bestämmer sig då för att lägga villospår och tar sig till Yddingesjön och slarvigt gömmer kroppen ihop med remmen. Vilar i bilen och funderar vad han ska göra härnäst.
Han kom väl i så fall på att han skulle få svårt att förklara varför han åkte till Polen helt plötsligt eller att det skulle bli svårare att dumpa någon obemärkt över bord än han först tänkt sig. Spekulationer så klart !
Citera
2022-01-02, 22:30
Medlem
Agnieszka skrev att hon har varit vän med Beata i många år. Kanske vet hon var Beata spelade fotboll och när.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in