2021-12-13, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den läggs nog till vid åtal. Men själva påföljden av det straffet äts sedan upp av mordpåföljden.

Ok, så dom kan vara säkra på vart hon dödades och att han flyttat kroppen men väntar med åtalspunkten till åtal. Tack!

Tror du griftefridspunkten äts upp även om han döms för dråp?
Senast redigerad av Heretic77 2021-12-13 kl. 12:16.
Citera
2021-12-13, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ok, så dom kan vara säkra på vart hon dödades och att han flyttat kroppen men väntar med åtalspunkten till åtal. Tack!

Tror du griftefridspunkten äts upp även om han döms för dråp?
Jag vet inte om det fastställts om hon är flyttad, men OM det är så så blir det en åtalspunkt. Ja, eftersom brott mot griftefriden ger max två år och dråp ger mycket mer än så, så lär det ätas upp även där. Beroende på vad som hänt så lär han ändå få sitta så länge att om han blir fälld så kommer det enbart sedan synas i belastningsregistret, men utan att han behöver sitta av straffet.
Citera
2021-12-13, 13:35
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du har väldigt intressanta teorier, hypotesen att någon annan mansperson kan ligga bakom dödsfallet måste utredas på ett rättssäkert sätt. Annars riskerar kanske C att bli offer för ett justitiemord?

Varför måste en medhjälpare vara en mansperson? Varför skulle det inte kunna vara en älskarinna till C?
Citera
2021-12-13, 13:39
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Jag har redan skrivit om detta. Jag tror att det var Beatas initiativ att träffas. Jag tror att de bråkade och kanske slog varandra. Jag tror att hon levde när han åkte med sin son. Jag tror inte att han lämnade sin son hemma och åkte tillbaka. Jag tror att det var därför han blev upprörd när polisen kom efter honom på natten och anklagade honom för Beatas försvinnande.

Jag tror att han direkt berättade polisen var han lämnade henne. Och jag tror att han visste att hans fru hade en älskare. Troligen följde han efter sin fru och visste ungefär var mannen bodde. Han berättade tydligen omedelbart om det för polisen. Annars, hur polisen kunde hitta bilen så snabbt, och till och med i skogen. Polisen kan ha sökt i skogen också, men hittat ingenting. För kroppen var inte där just då.

Jag tror att polisen först inte berättade var kroppen hittades. Så han trodde att det var av hans slag som hon dog, så jag tror att han erkände att han dödade henne men inte mördade. Jag upprepar än en gång att detta är min teori, baserad på vad alla redan vet från tidningar och polisrapporter

Mitt fetade. Du har tidigare sagt att du vet var han bodde för tillfället. Var det inom 1 km från fyndplatsen? Vet du exakt var bilen hittades?
Citera
2021-12-13, 13:39
Medlem
Jag menade inte att ge information i här utan rätta till det konstiga som sagts. Jag ger inga teori eller information som man kan spekulera utan jag ger er det jag vet. Beata var en fin mamma och Cezary var inte så ond som det skrivas om honom här. Jag tror att han hade svartsjuka som blev mycket. Det är ofta så när man slår fru eller mördar, att det är svartsjuka. Svartsjuka kommer från allt möjligt inte bara vara otrogen.

Som jag sa först kan Barby mycket väl träffat Cezary men Barby beskriver honom på sätt som inte alls stämmer med den man vi träffat så många gånger. Vi har följt tråden mycket länge för inte mycket information som kommer ut och det var att hon skulle slagit barnen som gjorde att jag gjorde ett konto för att berätta.
Citera
2021-12-13, 13:41
Medlem
sybels avatar
Citat:
Jag vet inte om det fastställts om hon är flyttad, men OM det är så så blir det en åtalspunkt. Ja, eftersom brott mot griftefriden ger max två år och dråp ger mycket mer än så, så lär det ätas upp även där. Beroende på vad som hänt så lär han ändå få sitta så länge att om han blir fälld så kommer det enbart sedan synas i belastningsregistret, men utan att han behöver sitta av straffet.
Det är en märklig rättspraxis vi har med straff- och mängdrabatt, tycker jag. OM C t ex gjort sig skyldig till och döms för skadegörelse vid ett tillfälle, misshandel vid två och hot vid tre samt griftefridsbrott och dråp så skulle han alltså bara behöva avtjäna straff för det med längst straffvärde, dvs dråp. En annan snedseglare som "bara" gjort sig skyldig till dråp skulle då få samma påföljd. Och någon som ägnar sig åt grova narkotikabrott kan lika gärna även råka dräpa en rival, påföljden blir densamma. Någonting är väldigt skevt.
Citera
2021-12-13, 13:41
Medlem
Citat:
Haha du har väl överhuvudtaget ingen aning om vår nya användare "kände" både B och C?

Du borde definitivt lyssna mer på Baby när denne beskriver parets rätt uppenbara destruktiva relation.

Man kan fråga sig vad du är rädd för?

Samtidigt borde väl du lita BETYDLIGT mer på Piotrs vittnesmål om sitt ex märkliga beteende?

Han har BEVISLIGEN bott samman och varit gift med B

Piotr familj tycker mycket om Beata och det är mycket mer än att bara lämnat
Citera
2021-12-13, 13:44
Medlem
sybels avatar
Citat:
Dom insåg kanske att min hypotes om en tragisk olyckshändelse i samband med gräl verkade stämma och slutade att läsa här? 😎
Minnet sviker visst. B hade rymt med en älskare var melodin du trallade i början.
Citera
2021-12-13, 13:46
Medlem
Mycket som ni i här pratar om båda två är väldigt dramatiskt som på film. Det var inte alls så dramatiska
Citera
2021-12-13, 13:46
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Dom insåg kanske att min hypotes om en tragisk olyckshändelse i samband med gräl verkade stämma och slutade att läsa här? 😎

Vid sidan 100-150 påstod du att hon stack till Polen med älskaren.
Citera
2021-12-13, 13:53
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Tror du att C endast kan bli dömd för brott mot griftefriden på samma sätt som lastbilschaffisen i Stockholm som helt oavsiktligt råkade döda sin fru för fyra år sedan?

Såvida det aktuella fallet handlar om en sorglig olycka i anslutning till ett våldsamt gräl?

En fråga nu, vet du om B:s kropp var intakt när den hittades? Eller var den nedmonterad?
Citera
2021-12-13, 13:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Vid sidan 100-150 påstod du att hon stack till Polen med älskaren.

Tack men det var en teori som grundade sig på hennes historik i Polen när hon övergav barnen och maken Piotr. Något lockade henne till Malmö av alla ställen.

Det framkom dessutom uppgifter om P-piller och nån arab (?) i tråden, om paret C och B var som hund och katt så hade dom knappast sexuellt umgänge den sista tiden.

Vi vet dessutom inte heller om hon skulle träffa någon annan man samma dag hon försvann så teorin om en älskare är väl fortfarande aktuell?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in