2021-12-12, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Alltså...blaskor! Tidningen skriver att polisen är intresserad av hur väskan hamnade i Ystad. Tidigare har polisen/åklagaren sagt att de hade en klar bild av hur väskan hamnat där.
Hur som haver så har de inte kunnat avfärda någon medhjälpare än. Även om åklagaren har bra på fötter verkar det som att de har en hel del kvar att rodda i.
Är det ändå någon annan som levererat väskan?

Det där blev man ju inget klokare av. Suck! Det säger väl egentligen att han inte lagt alla korten på bordet än.
Citera
2021-12-12, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ok. Jag tror också att dom umgicks till och från ända till slutet. Inget mysterium att hon och sonen hoppade in i bilen tillsammans. Det rimmar ju dåligt med ansökan om kontaktförbud. Men som bekant så lever inte alla efter regelboken i komplicerade situationer.

Tror du han hade ihjäl henne av misstag? Ströp henne lite för länge eller slog för hårt? Eller tror du han planerade detta?

Jag tror inte att det var ett misstag men jag tror också att det inte planerat. Jag tror att han blev arg eller svartsjuk. Jag hoppas det för jag vill inte se honom som en ond man
Citera
2021-12-12, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Jag tror ni minns att det var i den här skogen som en man såg henne cykla. Hennes bil hittades enligt rapporter här, inte långt från kroppen i samma skog.

Troligtvis var det Beatas man som informerade polisen om sina misstankar om Beatas-älskarens bostadsort. Om ni kommer ihåg, hittade polisen bilen mycket snabbt, bokstavligen några dagar efter kvinnans försvinnande. Polisen kan ha sökt igenom allt runt bilen med hundarna men hittat ingen kropp. Det betyder att den inte fanns där vid tiden för sökandet efter kroppen. Den fördes dit senare. På en cykel är det möjligt att överföra hela kroppen i delar utan att märkas. Jag tror att det var därför kroppen slängdes inte långt från huset. Hoppades mördaren att galtarna skulle äta upp kroppen? Eller var han säker på att polisen skulle misstänka hennes man? Han kanske sitter här och läser allt vi skriver.

Det enda som jag inte förstår är varför polisen återigen började söka i samma område i skogen. Kanske har mördaren själv informerat polisen anonymt.

Med tanke på din exeptionella språkutveckling från knackig svenska till perfekt på några dagar samt denna fantasi, kanske deckarromaner är nåt du ska satsa på?
Citera
2021-12-12, 22:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agnieszkaa
Hahah jesteś kłamczuchą. Be*t* hade ingen älskare säger hennes nära vänner och det var ingen grisar där?
Odwracać kota ogonem

Hon berättade kanske inte för vännerna om allt hon gjorde eller vilka kontakter hon hade?

Många kvinnor har sina hemligheter. Varför skulle hon utgöra ett undantag?

Om vi betänker hennes tidigare försvinnande från exmaken och barnen 2013 så var hon helt uppenbart inte främmande för att ha vissa hemligheter?
Citera
2021-12-12, 22:14
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det där blev man ju inget klokare av. Suck! Det säger väl egentligen att han inte lagt alla korten på bordet än.
Jag tvivlar starkt på att han någonsin kommer att göra det. Hans svar på frågor blir nog så kortfattade som möjligt och ska han berätta själv tror jag han är väldigt fåordig.
Citera
2021-12-12, 22:16
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Jag tror att Beatas kropp styckades och spreds över hela territoriet. Jag tror att det var därför en helikopter flög över territoriet. Helikoptern sökte efter Beatas kvarlevor från luften och såg samtidigt till att det inte fanns några främlingar på territoriet.

Eftersom polisen fortfarande inte rapporterar tidpunkten för Beatas död tror jag att hon inte dog samma dag som hon försvann, utan senare. Min teori är att hon dödades av sin älskare, styckades och kastades ut nära hans hus. Kanske strypt till en början med en rem från en väska. Kanske låg liket först i mördarens garage, sedan styckades och togs ut i delar. Kanske togs kroppsdelarna ut på en vanlig cykel. Jag tror att det var därför polisen misstänkte att det fanns en medhjälpare., eftersom Beatas man redan var häktad och inte själv kunde ha flyttat kroppen eller styckat den. Jag upprepar ännu en gång att detta bara är en teori.
Jag tror att kvinnan dödades med särskild grymhet.

Ska man skratta eller gråta över dina hittepåteorier?..🤔
Cezary har erkänt att han dödade Beata, varför kan du inte acceptera det?
Citera
2021-12-12, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agnieszkaa
Jag tror inte att det var ett misstag men jag tror också att det inte planerat. Jag tror att han blev arg eller svartsjuk. Jag hoppas det för jag vill inte se honom som en ond man

Blev han svartsjuk? Jag hoppas att du förstår vad det här ordet betyder?
Citera
2021-12-12, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon berättade kanske inte för vännerna om allt hon gjorde eller vilka kontakter hon hade?

Många kvinnor har sina hemligheter. Varför skulle hon utgöra ett undantag?

Om vi betänker hennes tidigare försvinnande från exmaken och barnen 2013 så var hon helt uppenbart inte främmande för att ha vissa hemligheter?

Du ställde en fråga till en som till synes verkar objektiv med insyn. Du får ett svar som du inte är nöjd med. Då ifrågasätter du om uppgiftslämnaren verkligen har insyn. Du har inte ställt en enda kritisk fråga till Barby eller ifrågasatt Piotr s historia. Tycker du det konstigt att många har svårt att ta dig på allvar?

Du är ju inte korkad. Varför deltar du inte i tråden på ett seriöst sätt? Har du bara svårt för kvinnor i allmänhet borde det väl finnas bättre forum än aktuella brott och kriminalfall. För i den här delen av forumet är män överrepresenterade när det kommer till dom dumma.
Citera
2021-12-12, 22:28
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:

Det gör hon säkert. Han har visat svartsjuke-tendenser tidigare. Visste inte du det som var så nära honom?
Citera
2021-12-12, 22:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, inte alls konstigt. Denna nya användare uppger att hon kände dem båda. Information från någon som känner dem båda och har sett dynamiken dem emellan är faktiskt trovärdigare än information som någon som påstår sig bara vara ytligt bekant med den ena. Och som dessutom först skriver på knagglig svenska och sedan på perfekt svenska.

Haha vår nya användare växlar mellan bra svenska och polska. Bra försök men otroligt genomskinligt.

Den stora anledningen till att du vill diskvalificera Barbys uppgifter är för att de inte talar i positiv riktning för C:s fd fru?

Visst är det så? 😎
Citera
2021-12-12, 22:56
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Tycker du att min svenska är perfekt? ))

Låt mig berätta en hemsk hemlighet för dig. I min familj har 4 personer en juristexamen. Det är inte förvånande att jag har en rik fantasi eller ett rikt logiskt tänkande.

Ha ha! Men det var ju inte du?
”Hemsk” hemlighet eller tragedi för familjen?
Skämmande hur du suttit och skrivit om B. Trodde hon slog barnen osv. Ganska allvarliga anklagelser.
Senast redigerad av Zicksack 2021-12-12 kl. 23:03.
Citera
2021-12-12, 23:02
Medlem
Citat:

Jag vet bra vad ordet betyder och jag vet också bra hur dessa personer var. Vilket du inte gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in