2021-12-19, 13:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Det är sant som backarna skrev. Jag frågade om länken för jag ville läsa det själv. Sen hittade jag den.
Om Be*t*s hjälp med dator och dylik skrev sonen inte på Fb bara sa i polsk TV program. På polska! Jag har länkat till programmet för länge sen så du få letaback i tråden.

Men vad tror du om det där påståendet om att C fått sina bankkonton tömda?

Låt oss spekulera lite, om detta nu är sant, kan inte ett gräl och bråk ha utbrytit när C upptäckte detta?
Citera
2021-12-19, 13:59
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Låt oss spekulera lite, om detta nu är sant, kan inte ett gräl och bråk ha utbrytit när C upptäckte detta?

Vad jag tror om de "tömda" konton skrev jag redan. Du få backa i tråden och läsa det.
Citera
2021-12-19, 14:01
Medlem
Citat:

Om bankkontona är tömda. Tror du C kan ha bett B att ta ut pengarna? För att få polisen att tro att hon stuckit till Polen själv med pengarna?

Som en liten extra ledtråd för den svårflörtade, placerar C ut hennes väska med kreditkort nära färjeterminalen till Polen. Det vill hon inte använda för då kan hon bli upptäckt, sen har hon ju hela resväskan full med C s kontanter.
Citera
2021-12-19, 14:04
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
B är ostraffad. Minst tre i tråden har vittnat om att C är våldsam, samt tre personer utanför som sagt att B berättat att han slagit henne och visat foton på skadorna.

Haha minst tre har vittnat i tråden?
Har den där trion svurit någon sorts ed innan dom vittnade?

Med din logik så ska vi väl även lita på "trådvittnet" Barby men han "vittnar" väl i felaktig riktning? 😎
Citera
2021-12-19, 14:08
Medlem
Citat:
Haha minst tre har vittnat i tråden?
Har den där trion svurit någon sorts ed innan dom vittnade?

Med din logik så ska vi väl även lita på "trådvittnet" Barby men han "vittnar" väl i felaktig riktning? 😎

Dom har skrivit det i tråden utan att avlägga ed. Jag tar alla inlägg med viss skepsis. Men när tre skriver samma sak, sen tre till, plus anmälan tycker jag mig kunna se en röd tråd.

Tror du att Cezary sagt till Polisen att han inte minns vad som hänt under två månaders förhör? Tror du han han åberopar tillfällig sinnesförvirring med tanke på att han han erkänner att han dödat henne men inte tar ansvar för handlingen?
Citera
2021-12-19, 14:08
Medlem
sybels avatar
Citat:
Varför frågar du mig? Jag skrev att stackars Piotrs sorgliga berättelse väcker vissa frågetecken, han kan kanske berätta mer om exet och hur hon betedde sig i äktenskapet?

Kan inte du kontakta honom om du nu är så nyfiken?
Jag frågar dig eftersom du påstår att B är straffad, vilket däremot C inte är.
"C tex är tidigare ostraffad för brott i nära relationer. B har däremot en exmake Piotr som uttalat sig genom en rätt märklig berättelse ..."
Den enda i tråden som över huvud taget intresserar sig för Plotr är du, ingen annan, bara du.
Citera
2021-12-19, 14:16
Medlem
Citat:
Tack men nu vet inte vi vad som hände när B gick ur tiden, kanske handlade det om självförsvar från C:s sida?

Eller så blev han kanske provocerad och handlade i affekt? En annan hypotes går ut på att paret grälade och slogs och sen inträffade en tragisk olyckshändelse?

Du verkar helt ha missförstått det hela med att försöka bilda sig en bakgrund om de båda inblandade eftersom vi vet så lite om parets förhållande i nuläget.

Att C är tidigare ostraffad för brott i nära relationer vet vi men hur såg det ut för B vad gäller tidigare domar?

Svartsjuka och kontrollbehov är dessutom inte bundet till kön. Det är dessutom inte ett brott att vara svartsjuk eller ha kontrollbehov, isåfall skulle en stor del av Sveriges befolkning vara brottslingar.

Vad vi vet är att B ville ut ur relationen och att C inte ville ut ur relationen. Hon har tom. ansökt om kontaktförbud etc. lägg ihop två och två som sagt.

Har jag överhuvudtaget skrivit att kontrollbehov och svartsjuka är kopplat till kön? Nej, det har jag inte. Men en person (man som kvinna) som har sjukligt kontrollbehov och sjuklig svartsjuka riskerar att göra livet till ett helvete för sin partner. Den kopplingen finns. En person som känner kontrollbehov över sin partner och där partnern vill lämna relationen. Ja, det kan bli ett farligt läge där personen med kontrollbehov över sin partner rent av dödar sin partner när partnern vill lämna. Lägg ihop två och två, som sagt.
Citera
2021-12-19, 14:20
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Om bankkontona är tömda. Tror du C kan ha bett B att ta ut pengarna? För att få polisen att tro att hon stuckit till Polen själv med pengarna?

Som en liten extra ledtråd för den svårflörtade, placerar C ut hennes väska med kreditkort nära färjeterminalen till Polen. Det vill hon inte använda för då kan hon bli upptäckt, sen har hon ju hela resväskan full med C s kontanter.

Hade inte B med sig en väska när hon försvann?

Vi spekulerar lite: Kan inte C:s kontanter ha legat i väskan?

C upptäckte kanske att dom låg där och sen utbröt ett våldsamt gräl och bråk och då gick remmen av till väskan när paret hade dragkamp om pengarna?

Vad tror du om den hypotesen?
Citera
2021-12-19, 14:22
Medlem
Citat:

C upptäckte kanske att dom låg där och sen utbröt ett våldsamt gräl och bråk och då gick remmen av till väskan när paret hade dragkamp om pengarna?

Om du svarar på mina frågor så svarar jag på dina.
Citera
2021-12-19, 14:24
Medlem
ursalunds avatar
Citat:

Och under dragkampen rem virade sig runt hennes hals och hon blev strypt. Väldigt trovärdigt haha
Citera
2021-12-19, 14:24
Medlem
Citat:
Istället för att lägga ut 2 miljoner på en likhund borde polisen rekrytera den här talangen!
Absolut. Det är självuppfyllande att förstå varför vissa gör otänkbara saker.

Eller satsa på både likhund och talangen! det hade i detta ärende förmodligen besparat Bs anhöriga mycket tid av olidlig ovisshet...
Citera
2021-12-19, 14:33
Medlem
Citat:

Brukar du alltid tänka att mordoffer har gjort något olagligt/oförskämt som gör att förövaren dödar dem? Brukar du alltid se förövare som oskyldiga offer och att det egentligen är offret som är brottslingen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in