Flashback bygger pepparkakshus!
2021-12-19, 10:46
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack men det hela handlar om att försöka göra en helhetsbedömning av de inblandade personernas personlighet och bakgrund för att utröna om detta kan ha en koppling till det aktuella fallet?

C tex är tidigare ostraffad för brott i nära relationer. B har däremot en exmake Piotr som uttalat sig genom en rätt märklig berättelse som väckt vissa frågetecken?

Eller menar du att vi får inte diskutera de inblandade huvudpersonernas bakgrundshistoria?
Du har själv svarat på den frågan tidigare (något redigerat):
Man kan ställa sig den högst relevanta frågan hur pass bra minnesbilder han egentligen har? Du har påstått en massa saker i dina inlägg, ge oss ett enda sakligt skäl till varför vi ska köpa dina olika påståenden?

Du läste kanske din tidigare länk?

Om inte, här är en repris 😎

"Varje gång du drar dig till minnes en händelse, kan din hjärna förändra minnesbilden. Så när du minns händelsen långt senare kan minnet av den innehålla information som egentligen inte har något med händelsen att göra"

https://amp.svt.se/nyheter/vetenskap...-som-viskleken
Senast redigerad av sybel 2021-12-19 kl. 11:11. Anledning: rättelse
Citera
2021-12-19, 10:52
Medlem
SmurfStorms avatar
[quote=ursalund]Enligt Cs son så var han inte så väl bekant med datorer och program så det var B som skötte alla ärenden. Även för hans firma.[/quot]

Citat:
Hon skötte alla ärenden? Hittade detta inlägg, vad tror du nu om allt detta?

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

Varför inte skriva ut vad det är du vill diskutera istället för att bara länka till inlägg?

Om B skötte ekonomin för att C hade svårt med teknik så stärker det för mig bilden av att kontorensningen är ren lögn för att få B att se dålig ut hos gemensamma bekanta. Att hans mamma i så fall hävde ur sig sin sons lögner är väl inte konstigt? Jag vill minnas att andra nämnt att Cs mor och son dessutom rensat rejält i sina kommentarer efter att B hittades död. Jag kan inte hitta den kommentar Backarna hänvisar till i länken. Om du kan det, lägg upp den här som en skärmdump.

Utdrag från Kronofogden visar ju att Cs företag inte hamnat hos dom innan han häktades. Hur tror du det kommer sig?
Citera
2021-12-19, 10:58
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Tack men det hela handlar om att försöka göra en helhetsbedömning av de inblandade personernas personlighet och bakgrund för att utröna om detta kan ha en koppling till det aktuella fallet?

C tex är tidigare ostraffad för brott i nära relationer. B har däremot en exmake Piotr som uttalat sig genom en rätt märklig berättelse som väckt vissa frågetecken?

Eller menar du att vi får inte diskutera de inblandade huvudpersonernas bakgrundshistoria?

Bra, nu har du tjatat om Bs bakgrund i 900 inlägg. Kan du inte ta och fokusera lite på Cs bakgrund då, för att få helheten du påstår dig värna om?
Citera
2021-12-19, 11:09
Medlem
sybels avatar
Citat:

Vilket brott begick B? Blev hon dömd?
Eller är B också ostraffad?
Citera
2021-12-19, 11:54
Medlem
sybels avatar
Citat:

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20
Jag håller med dig. Backarna verkar högst trovärdig.
Ett annat inlägg av Backarna:
Citat:
Ursprungligen postat av Backarna
Cezary var ett narcissistiskt fyllo, som dessutom misshandlade Beata i hemmet. Han kunde inte acceptera att hon fått nog. Att deras problem gick ut över barnen är förståeligt i en familj med social patologi, dock inte att förglömma att hon ansökte ensam vårdnad vilket tyder på att hon värnat om barnen att ta sig ut den hemska situation de befunnit sig i.
Citera
2021-12-19, 12:11
Medlem
ursalunds avatar
Citat:

Det är sant som backarna skrev. Jag frågade om länken för jag ville läsa det själv. Sen hittade jag den.
Om Beatas hjälp med dator och dylik skrev sonen inte på Fb bara sa i polsk TV program. På polska! Jag har länkat till programmet för länge sen så du få letaback i tråden.
Senast redigerad av ursalund 2021-12-19 kl. 12:25.
Citera
2021-12-19, 12:29
Medlem
Cerazys mamma verkar lite tokig. Han kommer säkert åberopa tillfällig sinnesförvirring....till ingen nytta såklart.
Citera
2021-12-19, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag håller med dig. Backarna verkar högst trovärdig.
Ett annat inlägg av Backarna:

Jag håller med dig. Jag fann även ett annat inlägg som Backarna skrev i september redan:

Mest troligt att han mördat henne efter golfklubben i Käglinge, möjligtvis Arriesjön.

För att sedan återvända på kvällen, köra från Käglinge via Hyltarp och dumpa kroppen i Svedala vid Yddingesjön, därefter kört till Ystad E65:an? och lagt ut villospår för att sedan återvända till sin bostad i Malmö.
Citera
2021-12-19, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag håller med dig. Jag fann även ett annat inlägg som Backarna skrev i september redan:

Mest troligt att han mördat henne efter golfklubben i Käglinge, möjligtvis Arriesjön.

För att sedan återvända på kvällen, köra från Käglinge via Hyltarp och dumpa kroppen i Svedala vid Yddingesjön, därefter kört till Ystad E65:an? och lagt ut villospår för att sedan återvända till sin bostad i Malmö.

Inlägget skrevs 20 nov, när kroppen hittats. Annars hade det varit läskigt. Men det finns en annan användare som nästan prickare rätt. Smurfen citerade inlägget för ett par veckor sedan.
Citera
2021-12-19, 12:42
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Cerazys mamma verkar lite tokig. Han kommer säkert åberopa tillfällig sinnesförvirring....till ingen nytta såklart.
Någon skrev tidigare om äpplet och trädet.
Mamman = trädet, C = äpplet, sonen = kärnorna.
Kan det vara någon nedärvd vajsing ?
Citera
2021-12-19, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Inlägget skrevs 20 nov, när kroppen hittats. Annars hade det varit läskigt. Men det finns en annan användare som nästan prickare rätt. Smurfen citerade inlägget för ett par veckor sedan.

Tack Heretic77, jag missade visst detta. Fick fasiken kalla kårar när jag läste inlägget och av misstag såg att det var skrivet i september.
Citera
2021-12-19, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Någon skrev tidigare om äpplet och trädet.
Mamman = trädet, C = äpplet, sonen = kärnorna.
Kan det vara någon nedärvd vajsing ?

Arv eller miljö? Är övertygad att biologiskt arv har betydelse för ens beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in