Citat:

Ursprungligen postat av 
sybel

Det hade jag inte koll på. Men kanske var det ingen rövare, utan att det faktiskt förhöll sig så. Jag har svårt att smälta att han, apropå inenting, skulle berätta. Något har säkerligen presenterats på sådant sätt att han inte kunnat slingra sig. Lika stenhårt iskall som Tishko är han tydligen inte eller tror han att han ska tjäna något på sin hjälpsamhet.

Ja, det är lite märkligt att han berättar bara så där. Frågan är vad som förändrades. Det jag VET är att det var under häktningsförhandlingen han vidgick att han orsakat hennes död. Och jag TROR att han (inför stängda dörrar) gav upp när åklagaren lade fram bevisen inför tingsrätten. Vid varje häktningsförhandling skall bevisning läggas fram för att tingsrätten skall kunna besluta om fortsatt häktning. Och troligen är det så att ny bevisning lades fram - kanske de fått vissa svar från NFC? Jag har ingen aning - jag spekulerar bara.
Att han pekade ut platsen i förhör, kan ju vara att polisen sa att "om du vet var hon är så kan det räknas till din fördel under kommande huvudförhandling". Nåt sånt. 
Så svårt att få ihop en bra förklaring när man, som vi, inte har minsta insyn i indicie- resp beviskedja.