2021-12-01, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
En nertryckt misshandlad kuvad kvinna torde ju hoppa in i bilen med sitt barn för att barnet inte ska råka illa ut. Ännu mer troligt om det uttalas ett hot.

Så kan det vara men att frivilligt gå mot sin och sin sons potentiella död känns mer orimlig än att hon hoppade in frivilligt.
Citera
2021-12-01, 14:07
Medlem
MadZero99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I en artikel skrivs:

Han ska då ha hämtat henne och deras gemensamma barn i sin bil, en silverfärgad Suzuki, modell Vitara, från år 2002.

I annan artikel skrivs: Den (bilen) ska ha använts när maken i fredags hämtade Beata – och maken är därmed den sista personen som träffade henne innan hennes försvinnande, skriver Aftonbladet.

Det är svårt att reda ut om C hade barnet i bilen, eller om han hämtade upp båda två. Som vanligt är det motsägande uppgifter i media. Irriterande.

Sen kan man också konstatera både i detta fall och många andra, så uppdateras artiklarna. Det raderas, skrivs om och kommer nya uppgifter.

Nå, vi lär få veta om ett par månader. Jag ska inte envisas. Det vi vet är att paret gick ut ur bilen tillsammans och han kom tillbaka ensam.

Tack, hade missat 😅. Hursom så är det bra att förstå att man kan ibland göra riktigt dumma och skumma saker om man är utsatt eller rädd, konsekvenstänkande kan gå bort ibland.
Citera
2021-12-01, 14:09
Medlem
MadZero99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Så kan det vara men att frivilligt gå mot sin och sin sons potentiella död känns mer orimlig än att hon hoppade in frivilligt.

Jag tror att om hon då var utsatt och nerpsykad av honom så kan det bara ha blivit så. Väldigt många utsatta kvinnor som gör dumma saker för att inte bråka vidare. Han kanske var snäll och sa att dom skulle göra något kul med barnet.

Men skumt är det såklart ändå, och man kan ju inte hjälpa att bli nyfiken 😅.
Citera
2021-12-01, 14:13
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Allt jag läst i press/media så sägs det att hon klev in i bilen vid sin bostad. Hon bodde på Professorsgatan då även den lägenheten var avspärrad ett bra tag. Även skrivs det att när polis kontrollerade hennes bostad där paret är skrivna så är den tom.
Huruvida hon bodde på Professorsgatan eller på ett boende verkar det vara flera bud om. Här är så många troll i tråden så det är svårt att få grepp om hur saker eg förhåller sig. Vet du säkert att hon bodde där? Bodde C också där? Och barnen?
Citera
2021-12-01, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Huruvida hon bodde på Professorsgatan eller på ett boende verkar det vara flera bud om. Här är så många troll i tråden så det är svårt att få grepp om hur saker eg förhåller sig. Vet du säkert att hon bodde där? Bodde C också där? Och barnen?
Med säkerhet vet jag att B och barnen bodde där men inte C. Hon hade fått nytt boende via Malmö kommun och var på gång att flytta. Tragiskt nog hann hon inte det.
Citera
2021-12-01, 14:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag sällar mig till statistiken här. Beata har anmält misshandel som ska ha skett under fem års tid. Det är också fastslaget att att C inte ville skiljas. Att vi vet det beror på att den blankett som lämnades in är av sådan art som man använder när parterna inte är överens.

Vi vet att C hämtade upp pojken och Beata i sin bil. Detta är märkligt eftersom Beata sökt kontaktförbud och var rädd för honom. Med all rätt visar facit. Då är frågan: vad använde C för argument för att få in henne i bilen med honom. Hon ville inte försonas, det tror jag inte på. Vad mer kan få denna kvinna in i bilen?

Tro inte så mycket, det enda du vet av händelserna kring paret är det du läst i media och i tråden och det är inte mycket att hänga i julgranen.

Däremot verkar deras bråk och osämja ha eskalerat den sista tiden, dvs förhållandet var väldigt infekterat. Att springa runt och anmäla partnern för allt möjligt är ibland en del av bråken.

Att söka om kontaktförbud är inte alltid fråga om ett faktiskt hot utan kan vara en del i försök att försvåra umgänget med barn eller för att hämnas eller jävlas tillbaka, du har nämnt kontaktförbud 500 gånger nu men B fick inte igenom det eftersom maken är tidigare ostraffad för brott i nära relationer, paret hade dessutom gemensam bostad. Alltså bodde dom ihop och inte på skilda håll.

Hur vet du förresten att B var rädd för C? För att det stått så i någon kvällstidning? Tro inte på vad de skriver, de gör ofta allt i sin makt för att förvränga.

Lite märkligt också att du lutar dig åt statistik, enligt ny forskning på området är det lika vanligt att kvinnor använder våld, hot och kränkningar i nära relationer, detta är inte könsbundet.
Citera
2021-12-01, 14:18
Medlem
Citat:
Allt jag läst i press/media så sägs det att hon klev in i bilen vid sin bostad. Hon bodde på Professorsgatan då även den lägenheten var avspärrad ett bra tag. Även skrivs det att när polis kontrollerade hennes bostad där paret är skrivna så är den tom.
Att den var avspärrad säger inget om att hon bodde där. C bodde där/var skriven där. Och C är brottslingen här, och då spärrar man av bostaden. Jag säger INTE att inte B bodde där även om jag får för mig att hon flyttat därifrån i närtid. Men det är inget jag vet på något sätt.
Citera
2021-12-01, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tro inte så mycket, det enda du vet av händelserna kring paret är det du läst i media och i tråden och det är inte mycket att hänga i julgranen.

Däremot verkar deras bråk och osämja ha eskalerat den sista tiden, dvs förhållandet var väldigt infekterat. Att springa runt och anmäla partnern för allt möjligt är ibland en del av bråken.

Att söka om kontaktförbud är inte alltid fråga om ett faktiskt hot utan kan vara en del i försök att försvåra umgänget med barn eller för att hämnas eller jävlas tillbaka, du har nämnt kontaktförbud 500 gånger nu men B fick inte igenom det eftersom maken är tidigare ostraffad för brott i nära relationer, paret hade dessutom gemensam bostad. Alltså bodde dom ihop och inte på skilda håll.

Hur vet du förresten att B var rädd för C? För att det stått så i någon kvällstidning? Tro inte på vad de skriver, de gör ofta allt i sin makt för att förvränga.

Lite märkligt också att du lutar dig åt statistik, enligt ny forskning på området är det lika vanligt att kvinnor använder våld, hot och kränkningar i nära relationer, detta är inte könsbundet.
Med tanke på din icke-trovärdighet i tråden, så TROR jag i mycket, till skillnad från att sitta och fabulera för att plantera dumheter. Beatas anmälningar är fakta och båda var på förhör i närtid. Fakta är också den ansökan om kontaktförbud. Fakta är också en skilsmässoansökan. Inget av dessa hade lämnats in om detta var en kvinna som blivit väl behandlad av sin man. C ville inte skiljas. Uppenbarligen trivdes han i äktenskapet och ville fortsätta att använda Beata som slagpåse.

Vill man snurra till det och plantera vansinniga teorier så är det uppenbarligen ok i forumet. Men jag är inte intresserad av det.
Citera
2021-12-01, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadZero99
Jag tror att om hon då var utsatt och nerpsykad av honom så kan det bara ha blivit så. Väldigt många utsatta kvinnor som gör dumma saker för att inte bråka vidare. Han kanske var snäll och sa att dom skulle göra något kul med barnet.

Men skumt är det såklart ändå, och man kan ju inte hjälpa att bli nyfiken 😅.

Jag kan köpa det. Men det går inte i linje med en del som beskrivit hennes personlighet, som en tjej med skinn på näsan. Hon var även så stark så hon kunde skicka in anmälan om hot och misshandel samt ansökan om skilsmässa och besöksförbud. Hon hade redan påbörjat sin resa att lämna honom.

Jag tror iaf att om man ser fara för sitt och sitt barns liv så hoppar man inte in ensam i en bil med honom. Då springer man åt andra hållet.
Citera
2021-12-01, 14:32
Medlem
Citat:
Att den var avspärrad säger inget om att hon bodde där. C bodde där/var skriven där. Och C är brottslingen här, och då spärrar man av bostaden. Jag säger INTE att inte B bodde där även om jag får för mig att hon flyttat därifrån i närtid. Men det är inget jag vet på något sätt.
Då får jag tillägga att när det gjordes privatsök med hundar ville man göra "smellers" och för att få tag i nått med B:s doft behövde man in i hennes bostad. Man ringde polis om att få tillträde till hennes bostad för att den var avspärrad. Tyvärr nekades detta. Hade hon haft ytterligare 1 bostad kunde man hämtat hennes tillhörigheter där ju, eller??
Citera
2021-12-01, 14:35
Medlem
Citat:
Då får jag tillägga att när det gjordes privatsök med hundar ville man göra "smellers" och för att få tag i nått med B:s doft behövde man in i hennes bostad. Man ringde polis om att få tillträde till hennes bostad för att den var avspärrad. Tyvärr nekades detta. Hade hon haft ytterligare 1 bostad kunde man hämtat hennes tillhörigheter där ju, eller??
Ok. Den har jag inte hört om innan.
Citera
2021-12-01, 14:38
Medlem
Citat:
Ok. Den har jag inte hört om innan.
Eftersom det skrivs så mycket om var hon bodde eller ej bodde så går jag ut med den infon nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in