Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Jag sällar mig till statistiken här. Beata har anmält misshandel som ska ha skett under fem års tid. Det är också fastslaget att att C inte ville skiljas. Att vi vet det beror på att den blankett som lämnades in är av sådan art som man använder när parterna inte är överens.
Vi vet att C hämtade upp pojken och Beata i sin bil. Detta är märkligt eftersom Beata sökt kontaktförbud och var rädd för honom. Med all rätt visar facit. Då är frågan: vad använde C för argument för att få in henne i bilen med honom. Hon ville inte försonas, det tror jag inte på. Vad mer kan få denna kvinna in i bilen?
Tro inte så mycket, det enda du vet av händelserna kring paret är det du läst i media och i tråden och det är inte mycket att hänga i julgranen.
Däremot verkar deras bråk och osämja ha eskalerat den sista tiden, dvs förhållandet var väldigt infekterat. Att springa runt och anmäla partnern för allt möjligt är ibland en del av bråken.
Att söka om kontaktförbud är inte alltid fråga om ett faktiskt hot utan kan vara en del i försök att försvåra umgänget med barn eller för att hämnas eller jävlas tillbaka, du har nämnt kontaktförbud 500 gånger nu men B fick inte igenom det eftersom maken är tidigare ostraffad för brott i nära relationer, paret hade dessutom gemensam bostad. Alltså bodde dom ihop och inte på skilda håll.
Hur vet du förresten att B var rädd för C? För att det stått så i någon kvällstidning? Tro inte på vad de skriver, de gör ofta allt i sin makt för att förvränga.
Lite märkligt också att du lutar dig åt statistik, enligt ny forskning på området är det lika vanligt att kvinnor använder våld, hot och kränkningar i nära relationer, detta är inte könsbundet.