2021-12-01, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadZero99
Hämtade upp båda två, hur vet vi att barnet inte redan satt där? Det är förvirrande men utsatta kvinnor gör ibland saker som kan ses som dumma, deras självkänsla är pajad.
För det vittnades om att sista gången B sågs var när hon och sonen klev in i C bil.
Citera
2021-12-01, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Om jag var polisen skulle jag försöka hitta hennes älskare. Förmodligen bor han mellan Oxie och Svedala i ett hus.. Troligtvis är han svensk i 50-60 års åldern. Kanske kom hon till honom med bil, men lämnade bilen i skogen. Jag tror att det var han som dödade henne av oaktsamhet.

Ojsan vilka nytillkomna tankar och spekulationer. Vilken märklig inriktning.
Citera
2021-12-01, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag sällar mig till statistiken här. Beata har anmält misshandel som ska ha skett under fem års tid. Det är också fastslaget att att C inte ville skiljas. Att vi vet det beror på att den blankett som lämnades in är av sådan art som man använder när parterna inte är överens.

Vi vet att C hämtade upp pojken och Beata i sin bil. Detta är märkligt eftersom Beata sökt kontaktförbud och var rädd för honom. Med all rätt visar facit. Då är frågan: vad använde C för argument för att få in henne i bilen med honom. Hon ville inte försonas, det tror jag inte på. Vad mer kan få denna kvinna in i bilen?

Oron för barnet.
Citera
2021-12-01, 13:39
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
För det vittnades om att sista gången B sågs var när hon och sonen klev in i C bil.
Var sågs de kliva in, i Malmö eller Oxie?
Citera
2021-12-01, 13:40
Medlem
Citat:
Om jag var polisen skulle jag försöka hitta hennes älskare. Förmodligen bor han mellan Oxie och Svedala i ett hus.. Troligtvis är han svensk i 50-60 års åldern. Kanske kom hon till honom med bil, men lämnade bilen i skogen. Jag tror att det var han som dödade henne av oaktsamhet.
Då både jag och en till trådskrivare vet till 100% vem denne nya bekanta B hade så stämmer din historia överhuvudtaget inte alls.
Citera
Medlem
Citat:
Jag tror att det inte var någon slump att hon åkte till Oxie, hon borde kanske ha träffat sin älskare där. Han kanske spelar golf där. Jag tror att hon medvetet arrangerade ett slagsmål med sin man och möjligen skadade honom. Som vi minns var han upprörd över mordanklagelserna och sa att hon skulle träffa en vän.
Jag tror att han skyller sig själv för hennes död: om han inte hade tagit henne till Oxie, kanske hon hade levt. Ofta skyller människor, särskilt barn, sig själva för det som hände.

Kommer du på de här sakerna Du skriver efterhand?
Citera
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:

Citat:
Jag tror att det inte var någon slump att hon åkte till Oxie, hon borde kanske ha träffat sin älskare där. Han kanske spelar golf där. Jag tror att hon medvetet arrangerade ett slagsmål med sin man och möjligen skadade honom. Som vi minns var han upprörd över mordanklagelserna och sa att hon skulle träffa en vän.
Jag tror att han skyller sig själv för hennes död: om han inte hade tagit henne till Oxie, kanske hon hade levt. Ofta skyller människor, särskilt barn, sig själva för det som hände.

Så du tror att hon bad C skjutsa henne till Oxie för att träffa sin älskare, men istället för huvudentrén stannar dom avsides, hon börjar bråka med C men älskaren dyker upp där avsides och råkar döda henne?

Din trovärdighet sjunker igen...
Citera
2021-12-01, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Var sågs de kliva in, i Malmö eller Oxie?
Allt jag läst i press/media så sägs det att hon klev in i bilen vid sin bostad. Hon bodde på Professorsgatan då även den lägenheten var avspärrad ett bra tag. Även skrivs det att när polis kontrollerade hennes bostad där paret är skrivna så är den tom.
Citera
2021-12-01, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Tänk om hon var så psykiskt nedbruten av en kvinnomisshandlare, vilket näst intill alltid är fallet redan innan slagen kommer?
Tänk om han obefogat började med att uttrycka lite svartsjuka som blev mer svartsjuka, som blev konstant svartsjuka? Svartsjuketerror mest varje dag, allt BR gjorde, män hon råkade titta på i affären, på gatan, jobbade med, hade som chef, vilka tv-program hon tittade på, tänk om en karl på TV triggade honom, ingen annan skulle få henne för hon var hans ägodel?
Tänk om BR inte blev trodd när hon bedyrade att det inte fanns anledning för honom att vara svartsjuk, men han gav sig inte, han gav sig till slut aldrig, han inledde långa diskussioner, han höll henne vaken på natten och bråkade, han började slå efter ett tag?
Tänk om han krävde sex fast hon inte ville?
Tänk om han ibland inte gillade maten, till slut aldrig gillade maten, det var inte tillräckligt städat, sen tyckte han att det var en svinstia, fast det inte stämde?
Tänk om hon, likt de flesta misshandlade kvinnor, tänkte "att det är mitt eget fel, jag misshagade honom, han har sagt förlåt, att lovat att det inte ska hända igen"?
Tänk om hon började oroa sig för hur långt han skulle gå, ännu mer efter att han tagit stryptag på henne?
Tänk om han skulle döda henne?
Tänk om hon var rädd att anmäla honom för att allt skulle bli ännu värre om han inte sattes i förvar, kanske friades i en rättegång och komma efter henne för att hämnas?
Tänk om hon slutligen fick nog, samlade mod och skaffade hjälp, begärde skilsmässa och fick skyddat boende men vem vet om hon ens hann komma dit?
Tänk om hon kände sig säker på att han skulle få kontakförbud och lämnade in om skilsmässa lite för tidigt innan hon hann fly till trygghet?

BR är död nu!

Bra skrivet.
Citera
2021-12-01, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Oron för barnet.

Beata och sonen hoppade in tillsammans. Vore hon livrädd vore det ju dumt att hoppa in tillsammans med sonen.
Citera
2021-12-01, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadZero99
Hämtade upp båda två, hur vet vi att barnet inte redan satt där? Det är förvirrande men utsatta kvinnor gör ibland saker som kan ses som dumma, deras självkänsla är pajad.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I flera artiklar i media och, vad jag kan utläsa, bekräftat av polis.
I en artikel skrivs:

Han ska då ha hämtat henne och deras gemensamma barn i sin bil, en silverfärgad Suzuki, modell Vitara, från år 2002.

I annan artikel skrivs: Den (bilen) ska ha använts när maken i fredags hämtade Beata – och maken är därmed den sista personen som träffade henne innan hennes försvinnande, skriver Aftonbladet.

Det är svårt att reda ut om C hade barnet i bilen, eller om han hämtade upp båda två. Som vanligt är det motsägande uppgifter i media. Irriterande.

Sen kan man också konstatera både i detta fall och många andra, så uppdateras artiklarna. Det raderas, skrivs om och kommer nya uppgifter.

Nå, vi lär få veta om ett par månader. Jag ska inte envisas. Det vi vet är att paret gick ut ur bilen tillsammans och han kom tillbaka ensam.
Citera
2021-12-01, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Beata och sonen hoppade in tillsammans. Vore hon livrädd vore det ju dumt att hoppa in tillsammans med sonen.

En nertryckt misshandlad kuvad kvinna torde ju hoppa in i bilen med sitt barn för att barnet inte ska råka illa ut. Ännu mer troligt om det uttalas ett hot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in