Flashback bygger pepparkakshus!
2021-11-07, 18:23
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Tror tyvärr inte dom hittat någonting då både polis och missing people redan varit där.

Låt dom för guds skull inte ha hittat en använd kondom! Så vi slipper behöva läsa hundratals inlägg om hemliga sexorgier som slutar med att Beata hålls gömd i en sexbunker nånstans.
De verkar helt upplåsta av att hon finns kvar någonstans i Oxie.
Citera
2021-11-07, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
De verkar helt upplåsta av att hon finns kvar någonstans i Oxie.

Ja, eller iaf saker som kan knytas till Beata eller mgm. Men eftersom hundratals människor och hundar redan trampar runt där måste ju chansen vara minimal att hitta nåt.

Detta tyder väl på att dom inte har en aning om vart hon kan finnas eller befunnit sig efter Oxie. Det där hemliga söket ger jag inte mycket för, om det ens var nåt.
Citera
2021-11-07, 18:29
Medlem
Man hoppas ju mgm börjar prata, troligen enda chansen att hon hittas.
Frivilligt försvinnande går bort med tanke på hela familjen.
Självmord känns också uteslutet, hon verkar ju precis ha träffat ngn ny, mamman sa att hon var glad vid senaste samtalet och senaste FB inlägget antyder också det. Hade hon planerat ngt av dessa hade hon inte jobbat så hårt för vårdnad och kontaktförbud.
Citera
2021-11-07, 18:35
Medlem
MadZero99s avatar
Bör dom inte söka i ystad istället?
Citera
2021-11-07, 18:35
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kära nån. Ja, du har rätt. Trollen behöver inte mer än resterna av en mkt liten tunn gummibit för att gå igång.
Om folk inte hade huggit hej vilt på krokarna, hade det inte blivit så många sidor av det utan bara lite masksprattel.
Citera
2021-11-07, 18:40
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadZero99
Bör dom inte söka i ystad istället?
Jag tror att "bara väskan" är för lite för att dra igång ett sök, men jag förmodar att de gått igenom dungen där den hittades minutiöst.
Citera
2021-11-07, 18:42
Medlem
MadZero99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag tror att "bara väskan" är för lite för att dra igång ett sök, men jag förmodar att de gått igenom dungen där den hittades minutiöst.

Jo, men det finns ju både skog och camping i närheten, alltså naturområden där man förmodligen kan göra sig av med något eller någon. Kanske inte super sannolikt men hade väl varit med produktivt än att söka där det redan sökts
Citera
2021-11-07, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Självmord känns också uteslutet, hon verkar ju precis ha träffat ngn ny, mamman sa att hon var glad vid senaste samtalet och senaste FB inlägget antyder också det. Hade hon planerat ngt av dessa hade hon inte jobbat så hårt för vårdnad och kontaktförbud.

Jag har själv snokat runt på Beatas fb och hennes vänlista utan att ha hittat nån ledtråd till ny man.

Jag har börjar tänka att det faktiskt finns en liten chans att hon är vid liv. Att hon självmant dragit sig undan för att slippa sin plågoande då inte myndigheterna hjälpte henne. En drastisk liknelse är mamman från Hässleholm som tog sina två barn och ställde sig framför tåget. Även där en vårdnadstvist och påstått våld.

Det tar emot att tänka att en mamma lämnar sin barn, men hon lämnade dom faktiskt i Polen. Den gången är jag övertygad om att hon gjorde det även för barnens bästa i längden. Men hon kanske har en plan även denna gång.
Citera
2021-11-07, 18:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha

Personer som funderar på att begå självmord är ofta glada och positiva när dom väl bestämt sig för att avsluta sina liv.

Du kan ju inte ta mammans påstående att hon var glad som bevis för att hon inte kan ha begått suicid?

Och det där kontaktförbudet du yrar om var troligtvis bara ett sätt att jävlas med maken, hon fick dessutom inte igenom det.

Du verkar dessutom ta för givet att den häktade maken ska börja berätta men tänk om det inte finns något mer att säga?
Citera
2021-11-07, 19:01
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag har själv snokat runt på Beatas fb och hennes vänlista utan att ha hittat nån ledtråd till ny man.

Hon är fortfarande gift, tror du hon postar bilder på en ny man där? Eller adderar honom på sin vänlista? Har du någon länk förresten? Jag vill också snoka lite 😎

Citat:
Jag har börjar tänka att det faktiskt finns en liten chans att hon är vid liv. Att hon självmant dragit sig undan för att slippa sin plågoande då inte myndigheterna hjälpte henne. En drastisk liknelse är mamman från Hässleholm som tog sina två barn och ställde sig framför tåget. Även där en vårdnadstvist och påstått våld.

Du kan ju inte jämföra en psykiskt instabil mor som fullt medvetet dödar sina barn med det aktuella fallet som handlar om en försvunnen kvinna?

Intressant dock att kvinnan som tog sitt liv låg i vårdnadstvist med en påstått elak make.

Den försvunna kvinnan ligger väl också i vårdnadstvist?

Citat:
Det tar emot att tänka att en mamma lämnar sin barn, men hon lämnade dom faktiskt i Polen. Den gången är jag övertygad om att hon gjorde det även för barnens bästa i längden. Men hon kanske har en plan även denna gång.

Hon tänker kanske bara på sitt eget bästa?

Skribenter som du verkar hela tiden utgå ifrån att den försvunna kvinnan enbart tänker på barnens bästa, vad är det där för heltokiga tankar?

Exmaken i Polen har ju klart och tydligt berättat om hennes egoism.
Citera
2021-11-07, 19:09
Medlem
Citat:

Undrar också vilken vänlista då Beatas är privat? Gissar jag att du är vän med henne på FB eftersom du snokat runt bland hennes vänner.
Citera
2021-11-07, 19:11
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Vilka är dom mest smärtsamma konsekvenserna av Beatas dubbelförvinnanden?

1) Den första mannens (Piotr)flera veckors långa oro över om hans fru och hans 4 små barns mor var i livet?
2) Den andra mannens (Cezary ) isolering i en cell (häktning) utan kontakt med yttervärlden i flera veckor?
3) Den 7-åriga (väl?) lillkillen som "förlorat" både sin mamma och pappa och är omhändertagen av Soc?
3) Sist men inte minst dom fyra barnens traumatiska upplevelse av att förlora sin mor som försvunnit för andra gången?

Tilläggas kan att den äldsta - nu 14-åriga killen var den (som enl, uppgift ) var den som anmälde sin mamma förvunnen gjorde det anmärkningsvärt snabbt. (det var väl endast ett par tim?) . Hans "onormalt" snabba reaktion kan förklaras av den fruktansvärdt traumatiska upplevelsen att förlora sin mor första gången.

Är det så att hon gått under jorden som hon gjorde förra gången eller för att jävlas ska hon byta plats med Cezary.

Det går inte att utesluta att hon vill hämnas eller jävlas tillbaka när det gäller sina män, exmaken i Polen fick dra det tunga lasset med barnen när "modern" försvann utan ett ord.

Nu är det den nuvarande maken som får lida i häktet när 5-barnsmorsan återigen är försvunnen.

Med tanke på hennes historik så är det inte alls underligt om det dykt upp teorier som går ut på att hon gått under jorden/försvunnit på samma sätt som förra gången i Polen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in