2021-09-28, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu

Ett undanröjande med hjälp av en afrikan påstås kosta 3000 kr och av en mellanöstrare 3500 kr. Ungefär det dubbla av en öststatare och betydligt dyrare av en pursvensk. Men det är siffror jag hört av en kille som skryter och snackar mycket skit så man får ta det med en stor nypa salt.

3.000 kr för att röja nån ur vägen? Hallå, varför har ingen rensat Rinkeby/Tensta än? Borde ju kunna låta sig göras med frivilliga bidrag här på FB.
Citera
2021-09-28, 00:31
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Det är inte bara "bad boys" som slår kvinnor. Är snarare ofta den där "charmige" killen som ingen tror skulle göra det! Det där är en myt, att kvinnor gjort fel, valt fel av dåligt omdöme! Alltid ska man skuldbelägga kvinnor. Det är män av alla de slag och från alla samhällsklasser som slår och mördar kvinnor. Sen verkar många heller inte förstå svårigheten med att lämna ett sådant förhållande, när du är hotad till döden om du gör det. Och vilken hjälp samhället ger sen....ett skämt. Att lämna med barn är ännu svårare då barnen i värsta fall kan bli tvungna till umgänge med misshandlaren. Återigen samhället som ej skyddar kvinnor och barn. Varför tror du en kvinna ställde sig och sina barn framför tåget i somras? Fundera.

En rädd kvinna i ett sånt förhållande lever oftast efter >> keep your friend close but your enemy closer. Det är ofta i samband med att hon lämnar/lämnat som hon blir mördad. Så ofta har hon pest eller kolera att välja på. Leva under terror eller bli mördad. Otroligt utsatt situation och gör mig så arg när jag hör att "det är ju bara att gå"...nej det är det inte! Och samhället är knappast hennes beskyddare i detta.
Citera
2021-09-28, 01:08
Medlem
highstakess avatar
Citat:
En rädd kvinna i ett sånt förhållande lever oftast efter >> keep your friend close but your enemy closer. Det är ofta i samband med att hon lämnar/lämnat som hon blir mördad. Så ofta har hon pest eller kolera att välja på. Leva under terror eller bli mördad. Otroligt utsatt situation och gör mig så arg när jag hör att "det är ju bara att gå"...nej det är det inte! Och samhället är knappast hennes beskyddare i detta.

Självklart är det synd om kvinnorna, men någonstans har det brustit i deras människokännedom deras sätt at läsa av människor.

Tror inte alltid dom velat se och blundat och hoppats på det bästa, och missat alls varningssignaler.
Citera
2021-09-28, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Lite märkligt..satt han kvar i bilen när hon och mannen "gick på promenad"?
slugt upplägg, barnet satt kvar i bilen de vuxna gick en sväng,kvinnan kände sig trygg med att barnet satt i bilen.På promenad har någonting hänt, han kan ha slagit henne medvetslös och en av hans
vänner tog hand om kvinnan, här får polisen kolla upp hans mobil samtal timmarna innan.
En slug planering och bortförandet av henne gjorts av någon annan.
Kvinnan kan fortfarande vara vid liv-
beroende på vem hans medhjälpare är. Men mannen borde haft någon medhjälpare där i närheten av den promenaden som gjordes.
Om nu detta med promenad stämmer
Citera
2021-09-28, 02:14
Medlem
NewDawnFadess avatar
Citat:
Tror faktiskt att du har rätt, både i ovan citerat inlägg och i ditt förra. Och jag är vanligtvis en man som är svag för enkla och därmed självklara lösningar. Typ, hur svårt kan det vara, det är väl bara att lämna.
Citera
2021-09-28, 02:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Det är inte en invandrare som du tror. Utan en kritvit polack. europeisk invandring? .....här varsågod.
Är inte invandrare polacker invandrare, eller va? Jag säger som Sverigedemokraterna, d.v.s. invandrare som invandrare, skiter i om det är en polack eller somalier.
Citera
2021-09-28, 03:11
Medlem
timberjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
slugt upplägg, barnet satt kvar i bilen de vuxna gick en sväng,kvinnan kände sig trygg med att barnet satt i bilen.På promenad har någonting hänt, han kan ha slagit henne medvetslös och en av hans
vänner tog hand om kvinnan, här får polisen kolla upp hans mobil samtal timmarna innan.
En slug planering och bortförandet av henne gjorts av någon annan.
Kvinnan kan fortfarande vara vid liv-
beroende på vem hans medhjälpare är. Men mannen borde haft någon medhjälpare där i närheten av den promenaden som gjordes.
Om nu detta med promenad stämmer

vem är MGM?
Citera
2021-09-28, 03:41
Medlem
Lite fordonsdata.

https://biluppgifter.se/brukare/pers...tm_term=person
Citera
2021-09-28, 05:28
Medlem
Svenskar?
Citera
2021-09-28, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabnoralex
Hur gammal är sonen?

Hon har 3 söner, mellan 7-15 år typ. Vad jag även hört är att hon har två barn hemma i polen också
Citera
2021-09-28, 06:34
Medlem
Får så mycket vibbar om liknande som hände med Lisa Holm.
Polack, kvinna mördad 💔
Citera
2021-09-28, 06:36
Medlem
Followtherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snikkipikki
Hon bytte lås på dörren och bad fastighetsbolaget inaktivera hans tagg. Så jo, hon bodde kvar med barnen på adressen.

Stämmer inte! ☝🏽 för att få skyddad identitet krävs en flytt i anslutning till beslutet annars är de ju helt meningslöst att bli gömd och försvinna ur systemet. Även byte av jobb krävs också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in