2021-09-30, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fattakanet
Tack.
Ja, jag tror det. Enligt den första efterlysningen jag såg, delad av Kla*dia verkar det så
https://flic.kr/p/2mvQnhz
Men kan ju hända att polisen spårat den ännu närmare golfbanan, jag vet inte riktigt hur det fungerar när man spårar mobilsignaler

Det var Beatkas äldsta son (14-årigen) som skrev ett inlägg som senare hamnade på Klaudias sida.
Citera
2021-09-30, 00:17
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Vi vet inte jättemycket än, därav är tråden full av spekulationer och irrelevanta åsikter.. men här kommer mitt försök

Tidslinje:
● innan försvinnandet
• BR ansöker om skilsmässa slutet av aug
• BR ansöker om kontaktförbud 2 veckor efter skilsmässoansökan
• BR anmäler CR för olaga hot och misshandel (som skett 2016-2021) samtidigt som hon ansöker om kontaktförbud. BR hördes av polis 9/9 och CR hördes 15/9
• avslag på kontaktförbud för 2 veckor sedan

● Fredag 24/9
• BR försvinner ca kl 17 efter en promenad med CR medan deras gemensamma barn sitter i bilen
• vid midnatt anmäls BR försvunnen av sin äldsta son
• 2 timmar efter anmälan anhåller polisen CR

● Lördag 25/9
• polisen letar efter BR och håller förhör med CR

● Söndag 26/9
• polisen letar efter BR och håller förhör med CR
• någon gång under helgen har polisen funnit CRs bil

● Måndag 27/9
• polis går ut med namn och bild på BR
• efterlysningar börjar delas på sociala medier (bland annat denna https://flic.kr/p/2mvLDCF https://flic.kr/p/2mvQnhz )
• polis söker iakttagelser av CRs bil
• polis koncentrerar sökandet till golfbaneområdet i Oxie, kallar in helikopter

● Tisdag 28/9
• CR häktad på sannolika skäl
• polissök fortsätter, spärrar av större område, kallar in dykare

● Onsdag 29/9
• fynd i sökområdet
• BR har varit försvunnen i 5 dagar

Vad vi vet:
• BO = Be@t@ R@tzm@n, BR
• MGM = Ces@ry R@tzm@n, CR
• BR är försvunnen sedan 24/9 ca 17:00
• Fynd gjort av polisen i CRs silvriga bil, oklart vad. De söker iakttagelser av bilen.
• Fynd gjort av polisen i grönområde eller mindre sjö vid golfbana i Oxie, media rapporterar blodiga kläder och mobil
• BRs telefon avstängd sedan fredag
• BR har minst två barn, varav ett med CR, och har varit gift tidigare
• BR hade skyddade personuppgifter vid tiden för försvinnandet, samt hade ansökt om kontaktförbud för CR
• CR är häktad på sannolika skäl, nekar brott

Vad vi tror:
• CR har en historia av våldsamheter mot kvinnor men är ej dömd
• BR låste ute CR varpå han sov utanför dörren

Fyll gärna på eller rätta

Några fel:
Fakta skrivna av familjen i efterlysningen:
De lämnar hemmet kl.18
Nån i familjen har spårning av hennes mobil och sista signalen kommer mellan 19 - 21
Det finns tom map med angiven plats varifrån kommer signalen

https://www.facebook.com/zaginiecia/...3653411579405/
Citera
2021-09-30, 00:22
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Tack.
Ja, jag tror det. Enligt den första efterlysningen jag såg, delad av Kla*dia verkar det så
https://flic.kr/p/2mvQnhz
Men kan ju hända att polisen spårat den ännu närmare golfbanan, jag vet inte riktigt hur det fungerar när man spårar mobilsignaler

Man delar lokalisation på maps i telefonen.
Hon måste ha gjort det med sonen.
Citera
2021-09-30, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Hon är 32 år gammal.

Mannen den senaste som såg henne
Den 18:e september – en vecka innan Beata Ratzmans försvinnande – lade maken återigen upp en bild på henne.

Sedan i fredags har 32-åringen inte synts till, men enligt uppgifter till Aftonbladet var hennes man den senaste hon träffade.

Detta i samband med att han hämtat upp henne i en silverfärgad bil av modellen Suzuki Vitara. Det har varit ett av polisens starkaste spår i sökandet efter henne.

https://www.expressen.se/kvallsposte...forsvinnandet/

Okej. Konstigt att hon lät honom hämta upp henne.
Hot, eller en kvinna som inte kan helt avsluta med en destruktiv man?
Citera
2021-09-30, 00:39
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Några fel:
Fakta skrivna av familjen i efterlysningen:
De lämnar hemmet kl.18
Nån i familjen har spårning av hennes mobil och sista signalen kommer mellan 19 - 21
Det finns tom map med angiven plats varifrån kommer signalen

https://www.facebook.com/zaginiecia/...3653411579405/

Tiden är svår att veta exakt, därför skrev jag 17 för att vara på säkra sidan. I den efterlysningen jag delade bild på så syns BR på samma ställe i den som du delade bild på. I den som du delade står det mellan 19-21 som tid. I den jag delade står det att den tagits 13:37 och att BR loggats 19 timmar tidigare, alltså vid halv sju, men man får ge det en timme hit eller dit är min uppfattning av sådana tjänster så vi säger 17:30-19:30. Eller menar du att hon stått stilla på väg 101 tills kl 21?
Citera
2021-09-30, 00:49
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Tiden är svår att veta exakt, därför skrev jag 17 för att vara på säkra sidan. I den efterlysningen jag delade bild på så syns BR på samma ställe i den som du delade bild på. I den som du delade står det mellan 19-21 som tid. I den jag delade står det att den tagits 13:37 och att BR loggats 19 timmar tidigare, alltså vid halv sju, men man får ge det en timme hit eller dit är min uppfattning av sådana tjänster så vi säger 17:30-19:30. Eller menar du att hon stått stilla på väg 101 tills kl 21?

Det är texten på den delade kartan som säger att den sista signalen kom mellan 19 och 21. Då tror jag att man menar nån gång mellan 19 - 21. Man vet alltså inte den exakta tiden.
Det skulle väl stämma med familjens uppgifter att de åkte i väg kl.18. Det tog ju en tid att komma dit. De har ju gått i väg och var borta en tid.
Citera
2021-09-30, 01:06
Medlem
Hela käglinge rekreationsområde som är intill golfbanan är fullt av små ”pölar” lite här och var där de finns mycket växtlighet i vattnet o längst kanterna. Vissa är väldigt grunda i början för att snabbt bli djupare. De finns sumpmark på vissa ställen och ganska få människor som rör sig vid vissa delar av de. Har spenderat mycket tid där och har man lite koll på de så vet man vilka ställen som är tomma på folk. När dom ändå kollar borde dom ha ett öga på Arriesjön som ligger relativt nära. Riktigt creepy där på kvällen och inte en lampa eller en person i närheten. Kör man på den sidan där de inte finns hus är man dessutom helt ostörd. Speciellt vid denna årstiden..
Citera
2021-09-30, 01:09
Medlem
Det finns ingen Beata Ratman folkbokförd i Sverige! 🤔
Citera
2021-09-30, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnarparn
För det första stavade du efternamnet fel. För det andra har hon skyddad identitet, därför kan man inte se.
Citera
2021-09-30, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnarparn
För det första stavade du efternamnet felaktigt. För det andra har hon skyddad identitet, därför kan man inte se.
Citera
2021-09-30, 01:27
Medlem
Futuretraders avatar
hon finns säkert någonstans begravd i bokskogen.

Var hittade man bilen?

Det finns en bilskrot i närheten där signalen syntes.
Senast redigerad av Futuretrader 2021-09-30 kl. 01:34.
Citera
2021-09-30, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av comirnaty
För det första stavade du efternamnet felaktigt. För det andra har hon skyddad identitet, därför kan man inte se.
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för felstavningen. 😪
När det gäller det andra så är det ju otroligt positivt att myndigheterna till slut accepterade att hon kanske behövde det. 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in