Tack snälla du 🙏🏼 tyvärr fungerar det dåligt i ”verkligheten”. Mycket dessa män gör är också så väldigt subtilt, dom vet exakt vart gränsen går. Ett exempel, dyker upp på jäkligt märkliga ställen där jag befinner mig, står i buskarna och stirrar utanför en affär jag är i, byter bilar (äger flera st nu) för att man inte ska uppmärksamma honom efter mig osv osv osv. Men ja sen rinner ju de ofta över och han kan inte behärska sitt raseri och har tex försökt ta sig in i min lght flertal tillfällen med våld.
Akutväskan ligger alltid redo under sängen. Alla ggr vi fått fly (inrådan av polis och kvinnojour) har jag själv bekostat med flyg, tåg, osv.
Nej det händer tyvärr inte mycket fören man är död då först blir dom gripna. Det blir många år av terapi för mig och barnen. Men han kommer aldrig ge upp, upplever man att man har man inget att förlora så har man heller inga gränser.
Citat:
Ursprungligen postat av
sweintoo
Beklagar, det där med kontaktförbud (och ta brottsoffers parti generellt) verkar vara ett rent skämt i Sverige tyvärr.
"Han får en reprimand av polisen och blir ivägkörd", hur många gånger gäller det här? Går det aldrig upp till domstol gällande brutet kontaktförbud? Hade alla som brutit mot det (besök/mail/relefonsamtal osv) fått någon månad i finkan så skulle de kanske tänka sig för en extra gång, nu riskerar de ju ingenting vad det verkar..