2021-09-28, 06:45
Medlem
Followtherainbows avatar
Tack snälla du 🙏🏼 tyvärr fungerar det dåligt i ”verkligheten”. Mycket dessa män gör är också så väldigt subtilt, dom vet exakt vart gränsen går. Ett exempel, dyker upp på jäkligt märkliga ställen där jag befinner mig, står i buskarna och stirrar utanför en affär jag är i, byter bilar (äger flera st nu) för att man inte ska uppmärksamma honom efter mig osv osv osv. Men ja sen rinner ju de ofta över och han kan inte behärska sitt raseri och har tex försökt ta sig in i min lght flertal tillfällen med våld.
Akutväskan ligger alltid redo under sängen. Alla ggr vi fått fly (inrådan av polis och kvinnojour) har jag själv bekostat med flyg, tåg, osv.
Nej det händer tyvärr inte mycket fören man är död då först blir dom gripna. Det blir många år av terapi för mig och barnen. Men han kommer aldrig ge upp, upplever man att man har man inget att förlora så har man heller inga gränser.

Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Beklagar, det där med kontaktförbud (och ta brottsoffers parti generellt) verkar vara ett rent skämt i Sverige tyvärr.

"Han får en reprimand av polisen och blir ivägkörd", hur många gånger gäller det här? Går det aldrig upp till domstol gällande brutet kontaktförbud? Hade alla som brutit mot det (besök/mail/relefonsamtal osv) fått någon månad i finkan så skulle de kanske tänka sig för en extra gång, nu riskerar de ju ingenting vad det verkar..
Citera
2021-09-28, 06:57
Medlem
Followtherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snikkipikki
100% sanning i det jag berättar. När hon bytte låset så sov han utanför dörren i trapphuset, dagen efter var polis på plats i lägenheten

Kan varit en åtgärd till en början men sedan hon fick skyddad identitet har hon flyttat annars hade hon inte fått ett Sådant beslut. Kravet är ju att den du skyddar dig emot och samhället ska hjälpa dig att du bor någonstans han inte vet. Det är hela poängen med skyddad identitet att du ”försvinner”
Citera
2021-09-28, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Followtherainbow
Stämmer inte! ☝🏽 för att få skyddad identitet krävs en flytt i anslutning till beslutet annars är de ju helt meningslöst att bli gömd och försvinna ur systemet. Även byte av jobb krävs också

Hör vad jag säger, det är så storyn är..
Citera
2021-09-28, 06:59
Medlem
Citat:
Tack snälla du 🙏🏼 tyvärr fungerar det dåligt i ”verkligheten”. Mycket dessa män gör är också så väldigt subtilt, dom vet exakt vart gränsen går. Ett exempel, dyker upp på jäkligt märkliga ställen där jag befinner mig, står i buskarna och stirrar utanför en affär jag är i, byter bilar (äger flera st nu) för att man inte ska uppmärksamma honom efter mig osv osv osv. Men ja sen rinner ju de ofta över och han kan inte behärska sitt raseri och har tex försökt ta sig in i min lght flertal tillfällen med våld.
Akutväskan ligger alltid redo under sängen. Alla ggr vi fått fly (inrådan av polis och kvinnojour) har jag själv bekostat med flyg, tåg, osv.
Nej det händer tyvärr inte mycket fören man är död då först blir dom gripna. Det blir många år av terapi för mig och barnen. Men han kommer aldrig ge upp, upplever man att man har man inget att förlora så har man heller inga gränser.
Det borde vara mkt hårda straff för att förfölja en annan människa på det viset! Hoppas det går bra för er.
Citera
2021-09-28, 07:00
Medlem
Citat:
Kan varit en åtgärd till en början men sedan hon fick skyddad identitet har hon flyttat annars hade hon inte fått ett Sådant beslut. Kravet är ju att den du skyddar dig emot och samhället ska hjälpa dig att du bor någonstans han inte vet. Det är hela poängen med skyddad identitet att du ”försvinner”

Hon bodde på adressen för 2-3 veckor sedan, plus att jag personligen såg henne gå upp i lägenheten i fredags vid 10 på morgonen
Citera
2021-09-28, 07:01
Medlem
Followtherainbows avatar
Citat:
Hör vad jag säger, det är så storyn är..

Jag bytte också alla lås osv men när polisen märkte att de inte hjälpte så fick jag rådet att flytta (då hade jag redan kontaktförbud) jag flyttade och i samband med de fick jag skyddad identitet. Det är nog liknande för Beata. Man försöker alla åtgärder innan man river upp bostad och barn men sedan har man ju inget val
Citera
2021-09-28, 07:06
Medlem
Followtherainbows avatar
Citat:
Hon bodde på adressen för 2-3 veckor sedan, plus att jag personligen såg henne gå upp i lägenheten i fredags vid 10 på morgonen

Myndigheten kräver sitt, sen är det ju tyvärr många kvinnor som faller tillbaka och ingen kommer hindra dig från att besöka den samhället försöker skydda dig emot. Dessa manipulativa människor hittar sina sätt att få dig komma springande, jag gick också på hans äckliga lögner om att han skulle ta livet av sig om jag inte kom på stört osv men enough is enough. Efter alla åtgärder, flyttar, myndigheter och beslut så har jag valt att vara helt bestämd i mitt val att aldrig någonsin backa igen
Citera
2021-09-28, 07:09
Medlem
Followtherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Det borde vara mkt hårda straff för att förfölja en annan människa på det viset! Hoppas det går bra för er.

Tusen tack dina ord värmer!
Tyvärr är man så van så det som i andras ögon är ”sjukt” är för mig väldigt ”milda” saker. Men ibland orkar man bara inte att bli helt psykiskt och fysiskt dränerad av hans sjuka påhitt så man slår väl mkt ifrån sig också för att orka stå upp. I väntan på rättegång tidigast i vår så kan vi inte leva fritt. Men jag hoppas på en ljus framtid
Citera
2021-09-28, 07:56
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Hon har 3 söner, mellan 7-15 år typ. Vad jag även hört är att hon har två barn hemma i polen också

Två äldre pojkar är från första äktenskapet. Knappast troligt att det finns två till. Varför skulle hon jämna barnen där? Om man följer henne på FB, hennes mamma och syskon så verkar det vara skötsamma människor.
Citera
2021-09-28, 08:21
Medlem
Swe80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gadolaajn
Jag tycker dom borde kolla stenbrottet , ser på hans Facebook att han varit där. Och på der stället har det ju skett hemska mord innan . 😩

Första jag oxå tänkte 😳
Citera
2021-09-28, 08:21
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Får så mycket vibbar om liknande som hände med Lisa Holm.
Polack, kvinna mördad 💔

Kan inte se så mycket likheter
Citera
2021-09-28, 08:27
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Får så mycket vibbar om liknande som hände med Lisa Holm.
Polack, kvinna mördad 💔
Det var inte en polack som mördade Lisa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in