2021-10-20, 22:43
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Skärp er för fan tokfior!
Hur kommer det sig att ALLT som kan tolkas som klandervärt av Beata mörkas och tystas ner så snabbt så man undrar vad som egentligen döljs om Beata?
Hennes orimliga syndfrihet innebär väl också att barnen kom till med jungfrufödsel?
Jämför språket i Barbys första och senaste inlägg! Då ser du förhoppningsvis kontrasten.
Citera
2021-10-20, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ja den "försvunna kvinnan" har ju tydligen övergett sina barn i Polen när hon åkte till Sverige 2013 så varför skulle hon inte kunna överge barnen i Malmö?

På vilket sätt skulle hon ha övergett barnen? Vad jag förstått så bodde de allihop i Sverige ett tag men att de två äldre sedan flyttade tillbaka till Polen?
Troligtvis pga vänner/språket/tillhörighet.
Om hon nu flyttade en tid i förväg var kanske pga osämja med fadern som hon behövde komma ifrån. Då hon var väldigt ung när de träffades kan det ju varit så att hon "växte upp" och insåg att förhållandet inte fungerade och ville skaffa sig en ljusare, självständigare framtid för både sig själv och barnen. Då är det kanske bättre att fixa boende+jobb i förväg innan man släpar med barnen på okänd mark.
Citera
2021-10-20, 22:56
Medlem
Tror vissa skribenter här glömt att rubriceringen är "människorov" och inte "försvunnen person". En man sitter häktad på sannolika skäl. Jag kan tänka att det finns visst fog för det. Framförallt när det blivit en omhäktning.
Citera
2021-10-20, 22:56
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
På vilket sätt skulle hon ha övergett barnen? Vad jag förstått så bodde de allihop i Sverige ett tag men att de två äldre sedan flyttade tillbaka till Polen?
Troligtvis pga vänner/språket/tillhörighet.
Om hon nu flyttade en tid i förväg var kanske pga osämja med fadern som hon behövde komma ifrån. Då hon var väldigt ung när de träffades kan det ju varit så att hon "växte upp" och insåg att förhållandet inte fungerade och ville skaffa sig en ljusare, självständigare framtid för både sig själv och barnen. Då är det kanske bättre att fixa boende+jobb i förväg innan man släpar med barnen på okänd mark.

Nja. Enligt som jag uppfattat så några år sen de 4 barn flyttade till mamma i Sverige. Två yngsta, tvillingar, pojke och flicka, bestämde sig att flytta tillbaks till pappa.
Tycker att ditt inlägg är mycket klokt. Man kan inte bedöma handlande utan att analysera vad som kan ligga bakom.
Senast redigerad av ursalund 2021-10-20 kl. 23:08.
Citera
2021-10-20, 23:03
Medlem
Ni kommenterade min inlägg om bilen.

Hennes man sade : vad är hon för mor? Hon har pengar för att reparera bilen, men har inga pengar för att köpa medicin för hans son. Sonen var sjuk ungefär 4-5 dagar förre kvinnans försvinnandet. Därför har jag skrivit att hon har bil. Jag googlade idag. Det står 2 bilar registrerade på hennes man och ingen bil på henne.

Nu är det frågan? Vilken bil lämnade hon till reparation?
Citera
2021-10-20, 23:05
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror vissa skribenter här glömt att rubriceringen är "människorov" och inte "försvunnen person". En man sitter häktad på sannolika skäl. Jag kan tänka att det finns visst fog för det. Framförallt när det blivit en omhäktning.
Ja, men han nekar ju. Och han är väl mer trovärdig än polisen? Eller? 🤪
Citera
2021-10-20, 23:21
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Ni kommenterade min inlägg om bilen.

Hennes man sade : vad är hon för mor? Hon har pengar för att reparera bilen, men har inga pengar för att köpa medicin för hans son. Sonen var sjuk ungefär 4-5 dagar förre kvinnans försvinnandet. Därför har jag skrivit att hon har bil. Jag googlade idag. Det står 2 bilar registrerade på hennes man och ingen bil på henne.

Nu är det frågan? Vilken bil lämnade hon till reparation?
Och det sa han till dig trots att ni kände varann bara lite?
Tja, han går på gatan och till första bästa ytligt bekanta klagar på sin fru?
Verkar att han pratade med dig väldigt mycket trots att ni kände varann bara lite.

Och bilen på verkstad. Var den där som polisen efterlyste?
Citera
2021-10-20, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Mycket klokt. Man kan inte bedöma handlande utan att analysera vad som kan ligga bakom.

Nej det som däremot vore oansvarigt hade väl varit om hon nu hade dragit med sig alla barn och stått utan både boende och jobb i Sverige.
Då hade hon ju inte haft möjlighet att ge barnen varken tak över huvet eller mat på bordet under en längre tid.
Hade det varit bättre?
Det är inte ovanligt att en åker före resten av familjen vid flykt till ett annat land. Tycker snarare det visar på ett visst ansvar. Att hon inte sa nåt i förväg kan ha andra orsaker.
Citera
2021-10-20, 23:27
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Nej det som däremot vore oansvarigt hade väl varit om hon nu hade dragit med sig alla barn och stått utan både boende och jobb i Sverige.
Då hade hon ju inte haft möjlighet att ge barnen varken tak över huvet eller mat på bordet under en längre tid.
Hade det varit bättre?
Det är inte ovanligt att en åker före resten av familjen vid flykt till ett annat land. Tycker snarare det visar på ett visst ansvar. Att hon inte sa nåt i förväg kan ha andra orsaker.

Det är just det som jag påpekat förut i mina inlägg.

Att man inte berättat för en 5 åring, 3 åring, 1 åring? Kan ha sina orsaker.

Känner många såna.
Senast redigerad av ursalund 2021-10-20 kl. 23:39.
Citera
2021-10-20, 23:29
Medlem
Citat:
Nja. Enligt som jag uppfattat så några år sen de 4 barn flyttade till mamma i Sverige. Två yngsta, tvillingar, pojke och flicka, bestämde sig att flytta tillbaks till pappa.
Tycker att ditt inlägg är mycket klokt. Man kan inte bedöma handlande utan att analysera vad som kan ligga bakom.

Okej tack för klarhet
Citera
2021-10-20, 23:30
Medlem
Ursalund, Jag är faktisk själv undrar varför han berättade allt detta till mig?
Citera
2021-10-20, 23:41
Medlem
Citat:
Det är just det som jag påpekat förut i mina inlägg.

Att man inte berättat för en 5 åring, 3 åring, 1 åring? Kan ha sina orsaker.

Känner många såna.

Precis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in