Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-24, 19:14
  #1
Medlem
yournotlikemes avatar
Hittade ett klipp på Youtube om detta spel som tydligen gjordes på 24h live och är nu gratis på Steam. Tankade hem det nyss och provade och fan det har riktigt bra potential. Zombie shooter i third person som faktiskt var riktigt snyggt och välgjort och rullar väldigt smooth med min rig med 50-70 fps hela tiden.

Kolla denna video och tanka hem och prova!

https://www.youtube.com/watch?v=vGczxe_1vWM&t=462s
Citera
2021-09-24, 19:41
  #2
Medlem
XtraXs avatar
Ser ut som Syphon filter till ps1.
Citera
2021-09-24, 20:05
  #3
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Ser ut som Syphon filter till ps1.

Du ger fan i att dissa Syphon Filter, fattar du?
Citera
2021-09-24, 21:31
  #4
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Ser ut som Syphon filter till ps1.

Haha det ser ju fan riktigt bra ut. Grafiken är ju faktiskt förvånansvärt bra för någon som gjort spelet på 24h. Prova och spela det är faktiskt förbannat välgjort.
Citera
2021-09-25, 15:20
  #5
Medlem
Spurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Haha det ser ju fan riktigt bra ut. Grafiken är ju faktiskt förvånansvärt bra för någon som gjort spelet på 24h. Prova och spela det är faktiskt förbannat välgjort.

Det är för att alla saker i det är köpta. Hela stället som han springer omkring i (möjligen med annan layout) har jag sett i ett helt annat spel med titeln Potentia. Att det är välgjort gissar jag är för att spelet är uppbyggt av system som andra har spenderat mycket längre tid på att få till och att den som gjort detta spel bara har satt ihop dem.

Har gjort exakt noll efterforskningar men det luktar "assetflip" lång väg.
Citera
2021-09-26, 22:37
  #6
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spurr
Det är för att alla saker i det är köpta. Hela stället som han springer omkring i (möjligen med annan layout) har jag sett i ett helt annat spel med titeln Potentia. Att det är välgjort gissar jag är för att spelet är uppbyggt av system som andra har spenderat mycket längre tid på att få till och att den som gjort detta spel bara har satt ihop dem.

Har gjort exakt noll efterforskningar men det luktar "assetflip" lång väg.

Okej ja du har säkert rätt. Tyckte själv det lät och verkade lite för bra för att vara "gjort på 24h" som de påstår så "assetflip" stämmer säkert vad det nu innebär. Vill du förklara lite närmare? Som jag förstått det görs alla spel i olika spelmotorer som redan existerar i stort sett? Tex. Unreal engine eller Unity eller Source för att nämna några.
Citera
2021-09-27, 16:51
  #7
Medlem
Spurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Okej ja du har säkert rätt. Tyckte själv det lät och verkade lite för bra för att vara "gjort på 24h" som de påstår så "assetflip" stämmer säkert vad det nu innebär. Vill du förklara lite närmare? Som jag förstått det görs alla spel i olika spelmotorer som redan existerar i stort sett? Tex. Unreal engine eller Unity eller Source för att nämna några.

Just termen "assetflip" kom sig från en mängd spel gjorda i spelmotorn Unity som under en period för ett antal år sedan forsade ut på marknaden. Det fanns lite, ibland inget, skapat av den så kallade "utvecklaren" i dessa fall utan man köpte på sig en mängd 3D-assets (det vill säga karaktärsmodeller, byggnader, vapen och så vidare) samt även system. Sedan tryckte man in alla tillbehör och sålde detta som egna projekt.

I spelet som tas upp i den här tråden så gäller det väl en skapelse i Unreal, även den motorn gratis nu för tiden (dock så kostar det om man faktiskt säljer något som är gjort i den). Även de har en online-affär där de säljer olika typer av tillbehör för spelutveckling.
Till exempel så gissar jag att det går att hitta en liten by/stad som heter ungefär "abandon city/town" som är just det område som syns i videon och som även är en av de sista banorna i ett spel som jag köpte, vid namn Potentia.
Sedan så finns det säkert ett väldigt grundläggande system som heter något i stil med "third person shooter base" som är köpt och sedan har de tillbehör som köpts lagts in i det.

Med allt det sagt så måste man kunna åtminstone lite för att få det gjort på 24 timmar men jag tvivlar på att det finns en originell fiber i denna skapelse.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback