Citat:
Ursprungligen postat av
yournotlikeme
Okej ja du har säkert rätt. Tyckte själv det lät och verkade lite för bra för att vara "gjort på 24h" som de påstår så "assetflip" stämmer säkert vad det nu innebär. Vill du förklara lite närmare? Som jag förstått det görs alla spel i olika spelmotorer som redan existerar i stort sett? Tex. Unreal engine eller Unity eller Source för att nämna några.
Just termen "assetflip" kom sig från en mängd spel gjorda i spelmotorn Unity som under en period för ett antal år sedan forsade ut på marknaden. Det fanns lite, ibland inget, skapat av den så kallade "utvecklaren" i dessa fall utan man köpte på sig en mängd 3D-assets (det vill säga karaktärsmodeller, byggnader, vapen och så vidare) samt även system. Sedan tryckte man in alla tillbehör och sålde detta som egna projekt.
I spelet som tas upp i den här tråden så gäller det väl en skapelse i Unreal, även den motorn gratis nu för tiden (dock så kostar det om man faktiskt säljer något som är gjort i den). Även de har en online-affär där de säljer olika typer av tillbehör för spelutveckling.
Till exempel så gissar jag att det går att hitta en liten by/stad som heter ungefär "abandon city/town" som är just det område som syns i videon och som även är en av de sista banorna i ett spel som jag köpte, vid namn Potentia.
Sedan så finns det säkert ett väldigt grundläggande system som heter något i stil med "third person shooter base" som är köpt och sedan har de tillbehör som köpts lagts in i det.
Med allt det sagt så måste man kunna åtminstone lite för att få det gjort på 24 timmar men jag tvivlar på att det finns en originell fiber i denna skapelse.