• 3
  • 4
2021-09-24, 21:27
Medlem
Jag fick en Calzone special som var lite bränd i kanten en gång på en pizzeria i storstaden. Det är fullt lagligt att bränna pizzor men inte lagligt att kräva att du köper den.

Ett smart sätt att hantera det finns: acceptera att bagaren gör en ny. När bagaren ställer den nya pizzan på disken och böjer sig ner för att ta upp en burk (oätlig) pizzasallad passar du på att ta pizzan och dra iväg. Detta är inte ovanligt att göra i en sån situation.

Ta dock reda på hur lång tid det tar att göra en ny så du inte slösar bort 55-60 minuter när du kan dra en kebab i vagnen över gatan.

Notera också att vissa bagare håller sig med servitörer eller servitriser som ofta har större kundfokus och inte släpper ögonkontakten när de böjer sig ner.
Citera
2021-09-24, 21:33
Medlem
Kasta dina gamla skor på pizzabagaren. Nä, jag skulle inte heller betalt en krona utan g(å/o)tt.
Citera
2021-09-24, 22:19
Medlem
kukflashs avatar
En gång när jag köpte pizza så sa pizzabagaren att han hade tagit stark tacosås istället för tomatsås. Trodde att han skämtade först och skrattade bort det, sen när jag skulle äta pizzan så hade han mycket riktigt hällt på tacosås.
Citera
2021-10-24, 18:08
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Lite svårt att säga då du inte säger vilken typ av pizza, eller hur du i detta fall definierar "bränd"

Ja jo fast nu var det ju pizzabagaren som sa att pizzan var bränd och han borde ju veta vad han talar om för jag tror knappast att han skulle sagt det om han inte tyckte det själv
Citera
2021-10-25, 22:39
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Låter som en spontanförsök att tjäna lite extra pengar. Han hoppades att du skulle tänka "Skitsamma, bara jag får min pizza.".

Istället torskade han en kund för alltid.
Typiskt babbetänk. Försöker blåsa och lyckas bli av med en kund som sedan berättar för sina vänner att på den här pizzerian så gör de så här.

Det blir sedan fler och fler som dissar pizzerian tills den går omkull.

Korkad babbe som sabbar sin egna pizzeria.
Citera
2021-10-25, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Jo det är lagligt.
Ijänklingen var det väl så att de inte vill sälja till dig och kom med en oförskämd story som alla vanliga människor skulle fattat var en lögn

Jag vet att det är ett år efter men satan vilken skön stavning ändå.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in