2021-09-23, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonteboj
Nej, men jag skulle fått behöva betala 200kr

Dåså, inget juridiskt fel och ingenting att gnälla över. De hade även kunnat ge dig en bränd pizza och de skulle ha juridiken på sin sida.
Citera
2021-09-23, 22:12
Medlem
Låter som en spontanförsök att tjäna lite extra pengar. Han hoppades att du skulle tänka "Skitsamma, bara jag får min pizza.".
Citera
2021-09-23, 22:17
Medlem
Jag råkade ut för att jag fick en pizza med helt undermålig topping.
Pizzerian vägrade erkänna det och korrigera misstaget. (Köpte kebab och fick 5 bitar på)

Eftersom jag betala med kreditkort ringde jag bara min bank och reklamera köpet där så fick dom ta fajten med pizzerian sedan.
Citera
2021-09-23, 22:24
Medlem
Onanikrems avatar
Äter sällan sånt men det har väl hänt de bränt pizzan, då säger de att väntar du en kvart får du en ny och även den brända om du vill?

Skall de ha dubbel betalning för de har gjort misstag så hänger du ut dem på medier, FB, INSTA tippsgrupper osv. Berättar för alla kompisar hur jävla värdelösa de är. Skada dem! (verbalt)

Måste vara tidernas sämsta pizzaturk, de brukar vara liite rädda om kunderna. Är ju kundernas pengar de lever på (i bästa fall)
Citera
2021-09-24, 02:52
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Ja, det var ju verkligen en ny variant! Så de bränner upp din pizza och säger att de kastat den och om de ska göra en ny som inte är bränd, så måste du betala för den med!
Har aldrig hört om något liknande helt ärligt!

Tror de flesta inser att det där är fejk eller att ts har överdrivit något enormt. Det skulle aldrig hålla, i så fall kan ju pizzerian göra tio pizzor och slänga alla och säga att personen får betala för elva pizzor om han vill ha en ny.

förmodligen har det gått till så att ts har ansett att pizzan är bränd, pizzabagaren har sagt att nej, det ska vara sådär, sen har de kanske tjafsat lite och ts gick hem sur och betalade inte för den "brända" pizzan.

hade egentligen varit en mer intressant diskussion om ts hållit sig närmare sanningen. Vems definition av bränd, ska gälla, kundens eller utföraren?
Citera
2021-09-24, 07:20
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Tror de flesta inser att det där är fejk eller att ts har överdrivit något enormt. Det skulle aldrig hålla, i så fall kan ju pizzerian göra tio pizzor och slänga alla och säga att personen får betala för elva pizzor om han vill ha en ny.

förmodligen har det gått till så att ts har ansett att pizzan är bränd, pizzabagaren har sagt att nej, det ska vara sådär, sen har de kanske tjafsat lite och ts gick hem sur och betalade inte för den "brända" pizzan.

hade egentligen varit en mer intressant diskussion om ts hållit sig närmare sanningen. Vems definition av bränd, ska gälla, kundens eller utföraren?
Förmodliga scenariot, fast är det hämtpizza brukar jag inte lyfta på locket och kolla.. Som sagt, äter inte sånt mer än tre -fyra ggr om år men aldrig råkat ut för att få en bränd pizza, men att de frågat om det är ok att vänta 15 min då de gör en ny har jag råkat ut för några gånger, då alltid fått med även den brända pizzan gratis utom en gång. (vet inte vad de gjorde med den då om de slängde den eller åt upp den själva)
Senast redigerad av Onanikrem 2021-09-24 kl. 07:23.
Citera
2021-09-24, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci

Jo, många kunder kan ju överdrivet något enormt när det inte blir exakt som de vill och sedan blir det deras version som gäller, då den andra parten fattas.
Vad som är bränt är högst subjektivt och omöjligt att säga utan bildbevis. Det är ju inte omöjligt att det kan handla om 2-3 brännblåsor på pizzan med en känslig kund, vilket egentligen inte gör den bränd utan snarare inte fullt så visuellt perfekt pizza.
Det är samma sak som det kommer till stekning av kött. Det finns tre varianter; rare, medium, well-done och sedan ett helt spektrum av vad gästen själv anser är det.
Citera
2021-09-24, 07:57
Medlem
guderis avatar
Lite svårt att säga då du inte säger vilken typ av pizza, eller hur du i detta fall definierar "bränd"
Citera
2021-09-24, 09:04
Medlem
swebarbs avatar
anmäla kanske inte för det står ord mot ord.. men du kan lägga en dålig recension på google maps och ta en bild på pizzan hade jag gjort, gör så med alla företag som förtjänar 1* för att varna andra.

men ja jag hade också bojkottat en sån skitpizzeria som tycker att kunden ska betala för dom är värdelösa. om det finns gott om nåt så är det pizzerior.
Citera
2021-09-24, 12:53
Medlem
Emma18s avatar
Eftersom att du inte betalade någonting och inte heller fick någon pizza så är det inte olagligt. Så klart otroligt svinigt och förtjänar en 1-stjärnas-recension.
Citera
2021-09-24, 13:06
Medlem
jontebojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Eftersom att du inte betalade någonting och inte heller fick någon pizza så är det inte olagligt. Så klart otroligt svinigt och förtjänar en 1-stjärnas-recension.
Verkar som pizzerian bytt ägare, har gått till denna i alla år och har alltid fått bra pizzor men har inte sett ordinarie ägare på länge nu.
Citera
2021-09-24, 16:05
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag förstår inte hur folk kan äta mat från någon de kritiserat. Det måste vara spermagaranti på pizzan du får efter det där.
True!
Det är inte med nöje man äter en ny maträtt från ett ställe du nyss har gett kritik. Jag har gjort det i Lund, när maten var kraftigt översaltad (har aldrig hänt mig tidigare) och då nyss på "Alis kebab&pizza" här i Västerås. I Lund var jag väldigt säker på min sak, kyparen argumenterade emot (!) men jag insisterade och köket gjorde en annan rätt, som smakade bra.

I V-rås så fick jag en ny av samma, degig och tråkig. Dock skrev jag en recension, varpå ägaren hörde av sig omedelbart. Jag hade bråttom tillbaks till jobbet, därför hade jag inte tid att tjafsa på stället...
Nu vill han bjuda på nästa pizza, eller skicka hem en till mig :-) Men jag tyckte faktiskt lite synd om dem, gjorde min recension lite trevligare. Pizzan tackar jag nog nej till ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in