• 1
  • 2
2021-09-23, 19:58
Medlem
jontebojs avatar
Jag ringde och beställde pizza men när jag då kommer dit och ska hämta den och betala så säger de att de bränt pizzan och om jag fortfarande vill ha min pizza så måste jag pröjsa ytterliggare 100kr utöver ordinarie pris för att få en ny.

Vad i helvete? Är detta ens lagligt? Jag förolämpade tjockisen och gick därifrån fly förbannad och drog till Max och köpte kycklingburgare istället och har nu bestämt mig för att bojkotta denna pizzerian. Kan jag polisanmäla för det här?
Citera
2021-09-23, 19:59
Nej de ska göra om den . Inte ditt fel att de klantar sig.
Citera
2021-09-23, 20:01
Medlem
Riddarhusets avatar
Jo det är lagligt.
Ijänklingen var det väl så att de inte vill sälja till dig och kom med en oförskämd story som alla vanliga människor skulle fattat var en lögn
Citera
2021-09-23, 20:05
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Var pizzan bränd eller ansåg du att pizzan var bränd? Det är ju en viss skillnad och jag kan inte tänka mig att en pizzeria skulle ta betalt två ggr om de klantat till det. Att pizzabagaren själv skulle sagt att pizzan var bränd låter helkonstigt.

Vad hände med den brända pizzan? Tog du med dig den och fotade för att visa upp på sociala medier eller accepterade du krasst att bli blåst och dra till Max?
Citera
2021-09-23, 20:07
Kan ju fatta att du kanske måste betala för en ny pizza, men du borde ju få pengarna tillbaka för den brända. Du har ju ingått ett avtal med pizzerian som de brutit.
Citera
2021-09-23, 20:14
Medlem
Det har hänt mig en gång, då skickade bagaren med den lite brända pizzan+en ny obränd perfekt pizza till priset av en.
Citera
2021-09-23, 20:23
Medlem
Du borde ifrågasätta din bostadsort istället. Jag har aldrig träffat en pizzabagare som uppträtt på detta vis. Ifall något blivit fel med min beställning frågar de alltid ifall det går bra eller om jag vill ha en ny.
Citera
2021-09-23, 20:26
Medlem
Gingers avatar
Är pizzan bränd så är det rabatt jue!
Citera
2021-09-23, 20:40
Medlem
Farbaute666s avatar
Faktiskt så var jag nyligen med om ett pizzabråk, fast vi försökte lösa det civiliserat. Long story short, så beställde jag en pizza med gorgonzola, och sa till och med till att jag ville ha extra gorgonzola (kosta vad det kosta vill).

Tyvärr får jag en mycket snygg pizza med massor av ruccola på och även riven ost(?) och fetaostbitar. Jag äter lite, men inte mycket, jag letar fortfarande efter gorgonzolan.

Jag fattar mod till mig, och går tillbaks med pizzan, frågar var gorgonzolan är. De ler trevligt och säger att den ska finnas där. Jag frågar var, och de börjar leta. Sedan kommer assistenten fram med en burk färdigriven ost och säger att det här var det vi la på - "gorgonzolan".

Jag förklarar att det där är f-n i mig inte gorgonzola (fast på ett trevligare sätt) och de inser sitt misstag och surnar till. Jag får en ny pizza, med marginellt mer gorgonzola, fläckvis, men pizzan är inte färdiggräddad.

Då har jag inte tid att sitta kvar längre, försökte äta hälften men misslyckades. Skrev en recension om det hela och fick efter det, via sms,
lov om en ny pizza - med hemkörning - mot att jag snyggade till recensionen.

Men ärligt talat så var de ändå justa personer, bara inte proffs på pizzor, så jag var juste mot dem och redigerade mig recension en smula. Jag kunde ha varit mer aggressiv, men de verkade ändå vilja förbättra sig.
Citera
2021-09-23, 20:41
Citat:
Ursprungligen postat av Worse
Du borde ifrågasätta din bostadsort istället. Jag har aldrig träffat en pizzabagare som uppträtt på detta vis. Ifall något blivit fel med min beställning frågar de alltid ifall det går bra eller om jag vill ha en ny.
Vilket konstigt resonemang. Så om man bor i Stockholm ska man ifrågasätta de 100+ pizzerior som finns där om detta händer på en av dem?
Citera
2021-09-23, 20:42
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Är pizzan bränd så är det rabatt jue!
Precis eller så en ny.
Citera
2021-09-23, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonteboj
Jag ringde och beställde pizza men när jag då kommer dit och ska hämta den och betala så säger de att de bränt pizzan och om jag fortfarande vill ha min pizza så måste jag pröjsa ytterliggare 100kr utöver ordinarie pris för att få en ny.

Vad i helvete? Är detta ens lagligt? Jag förolämpade tjockisen och gick därifrån fly förbannad och drog till Max och köpte kycklingburgare istället och har nu bestämt mig för att bojkotta denna pizzerian. Kan jag polisanmäla för det här?

Ja, det var ju verkligen en ny variant! Så de bränner upp din pizza och säger att de kastat den och om de ska göra en ny som inte är bränd, så måste du betala för den med!
Har aldrig hört om något liknande helt ärligt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in