Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2021-10-15, 06:39
  #25
Medlem
De kräver att man ger antingen en mejladress eller ens mobilnr för att registrera en mejladress hos de. Jag provade med tempr.email men den tjänsten fick man inte använda för att få bekräftelsemejl, trots att de påstår att den andra mejladressen bara behövs för att få bekräftelsemejl.

För övrigt så godkänner inte flashback tempr.email heller vid registrering.
Citera
2021-10-19, 00:26
  #26
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torerax
Skulle inte forvana mig om ProtonMail var en honeypot. For ovrigt, det fanns redan indikationer pa att de skiter i din privacy. Anvander ProtonMail mest for att jag bojkottar gmail och andra gratis mejltjanster.
En CIA-startad och CIA-kontrollerad verksamhet, precis som Crypto AG också CIA, och som många andra sk. säkra alternativ.
För de som är intresserade av att söka bevis så finns det tillräckligt med info om PM och tillräckligt med folk som råkat illa ut genom PM för att INTE använda deras tjänster.
Sök och ni skall finna.
Citera
2021-10-28, 23:37
  #27
Medlem
Pojkekorvs avatar
Nu var det väl såhär.

Protonmail sparar inga loggar.

Franks polis gav påtryckningar på schweizisk polis som i sin tur gav order till PM enligt lag att börja logga för dessa specifika konton. Det meddelades även till de berörda kontona. Protonmail måste följa schweizisk lag. PM följde lagen.

PM sparar endast loggar på direkt order av schweiziska myndigheter eftersom är lagtvugna till det. Alla andra förfrågningar har de såvitt jag vet nekat och bestridit till.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback