Citat:
Ursprungligen postat av
Einzelgaenger
Med tanke på att du verkar ha knäckt koden och vara stensäker på denna konspiration att riksbanken vill dölja inflationen så utgår jag ifrån att du har hela din förmögenhet i bostäder/guld/aktier.
Två (obelånade - vilket ju är helkorkat i dessa tider) bostäder, lite blandade antikviteter, lite ädelmetaller men rätt mkt cash bundet till 1,25 % nominell ränta, en del likviditet till 0,8%...

Vansinnigt såklart - men vettigare än att få sitt kapital halverat i den kommande börskraschen.
EDIT; "Konspiration"... nja, i någon mån, jag VET att Rb försöker "göra en Argentina" och inflatera bort kostnaderna för corona och immigrationen. Grejen är att folk konspirerar, att vissa konspirationsteorier är sanna betyder inte att jorden är platt, CIA mördade JFK eller att vaccinet ska utplåna oss.