2021-09-20, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jo, jag syftade på de lagliga. Jag hade Comhem i många år på koppartråd, dvs via ett sånt där TV uttag med tre hål. Då funkade det hur bra som helst. Sen när vi fick fiber så bara krånglade det och de tvingade ju på oss systemet TIVO som i sig var helt kasst. Sen att få problemet åtgärdat verkade var fullständigt omöjligt. De var inte villiga att kompensera på något sätt. Jag drev sedan ärendet via telekorådgivarna och Comhem fick en knäpp på näsan. Efter Comhem testade jag Alltele, vilket var precis lika usla.

Har nu bara ett basutbud som ingår i föreningen. Skulle jag köra på fler kanaler så skulle jag absolut köra med piratbox, typ IPTV king eller liknande, jag känner folk som fått problem och kontaktat sin piratleverantör och fått problemet åtgärdat. Men visst, det finns ingen som helst garanti då det inte är lagligt.
Vilka har du basutbud nu hos? Alltele ägs av Bredband 2 nu tror jag.
Citera
2021-09-20, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av basterse
Har kört iptv i 4 år , 590 kr per år får så sjukt jävla mycket för pengarna.
Kommer lätt köra det så länge det finns.
Helt galet nice ju!

Det kommer finnas i evigheter.
Citera
2021-09-20, 19:38
Jag har det...funkar bra laggar lite då och då har allt jag behöver..
Allt från UFC La liga osv live...
Gäller bara att hitta rätt leverantör och det är inte lätt nu...har lev från Ali express som jag använt i många år...men man måste veta vart man skall leta...217 sek per år..Serier, filmer mm.
Citera
2021-09-20, 20:06
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leijonborg
Vilka har du basutbud nu hos? Alltele ägs av Bredband 2 nu tror jag.
Går via något som heter ITUX, mer vet jag inte. Fick bara en liten box av föreningen, alla som ville ha en kunde få en sån, vare sig man hade andra leverantörer eller inte. Har inte brytt mig närmare då jag mest tittar via appar.
Citera
2021-09-20, 20:43
Medlem
Citat:
Hade varit nice att se från ditt perspektiv, vilka streamingtjänster erbjuder live kanaler som DU tänker på? Självklart har de reklam. Det som är sjukt är att det kan kosta så mycket Folk är verkligen lättlurade.

Den du har kostar 129 kr i månaden. Men utbudet är inte stort. Frågan är varför man inte protesterar mot dessa. Filmer och serier tas bort och andra nya läggs till.

Ett tips till dig om du endast kollar film och serier, popcorn time, deras utbud blir bara större och större, inget tas bort. Om du inte gillar kvaliteten där kan du skaffa en 10 tb hårdisk och tanka hem remux till filmer och serier, där har du bättre kvalitete och bitrate, och det stannar hos dig.

Viaplay erbjuder livekanaler (TV3, TV6, TV8, tv10). Discovery plus erbjuder några olika paket med livekanaler samt övrigt innehåll på streamingtjänsten. Samma sak med C more och Telia play. Sedan kan man se livesändningar på SVT play samt TV4 play. Reklam varierar beroende på tjänst (tex ingen reklam på SVT play).

Jag är nöjd med utbudet, och tycker inte att det är så värst litet utbud. Sedan hjälper det knappast att protestera eftersom det handlar om rättigheter och kostnader. Dessutom tittar jag på viaplays livekanaler ibland.

Och ja, jag tittar uteslutande på filmer och sport. Men jag vill använda lagliga alternativ. Och slippa nerladdning. Har ingen erfarenhet av popcorntime, däremot av liknande tjänster. Varit missnöjd med dem.
Senast redigerad av Starberries 2021-09-20 kl. 21:03.
Citera
2021-09-21, 12:06
Medlem
Kör på nordisk och fungerar bra, lär finnas kvar så länge folk köper
Citera
2021-09-24, 16:00
Medlem
Citat:
Självklart är det så, och jag är medveten om detta. När det varit satelit har både tiden och bilden varit bättre, men inte så mycket bättre. Jag har dock 100 mb/s

Större skärm blir det så ja.

Men en sak har jag alltid undrat, som det redan nämnts så har dom 3 tre upplösningar, SD, HD, och sen FHD.

Hur fan har dom tagit FHD? För har inte dom vanliga leverantörerna bara HD? När jag köpte tv4 så fick jag bara i hd vill jag minnas.

Eller är det iptv leverantörerna, alltså dom olagliga som har skalat ner och skapat HD? FHd är ju trots allt 1080i antar jag.

oavett om man köper eller använder olagligt.

HD är 720p , FHD är 1080p , och det är det senare Allente sänder i (som bäst) via parabol.

/Dick
Citera
2021-11-08, 23:26
Medlem
Citat:
Vet ej vart denna ska ligga faktiskt. Men tror det ska vara här.

Känns lite som om cmore, allente, fd canal digital, viasat, discovery+ och allt vad det heter med Telia, bredbandsbolaget, comhem och deras kanalutbud borde gå i konkurs när det är så många som använder olagliga IPTV, PiratTV och allt olagligt genom parabol och kort osv osv.

Vet inte hur populärt det är med parabol och kort längre, men IPTV använder ju många.

De första 3 månaderna bjuder vi på tv-paket Premium till ett totalt värde av 2367 kr. Därefter gäller ordinarie pris för tv-paketet: 789 kr/mån.

Totalkostnad efter 24 månader: 16 569 kr.

Helt sjukt, man fattar inte hur dom tänker, folk som alltså väljer IPTV genom nån pirat leverantör som fungerar exakt lika bra, om inte bättre, förutom när det kanske kommer till 30 sekunder eftertid i sport, så sparar man cirka 15 000 sek på 24 månader om man ska jämföra...

Frågan är borde inte dessa företag och maffia organinsationer gå i konkurs snart? Eller ska man tro att svenskar älskar trygghet och att dom köper dessa lögner och dyra priser?

IPTV tråden blev väldigt stor och populär så hur kan dessa företag fortfarande existera i den mån dom gör utan att göra ändringar?

(FB) IPTV med alla världens kanaler

(FB) Stora tråden för IPTV-diskussioner/support (Rubrik justerad/Mod)

Känns som många i detta landet använder olika illegala IPTV leverantörer men ändå så överlever allente, cmore och viasat?

Hur går det ihop? Och varför gör inte dessa företag förändringar? Borde man inte göra förändringar rent globalt sett? Fattar man inte att det inte går att ha det så dyrt när dom andra tar det grovt mycket billigare och dessutom gör pengar på det?

Hade själv allente men fan 800 spänn per månad är fan nästan tiotusen per år bara för TV kostnad liksom made no sense för mig så sökte runt lite IPTV leverantörer i sverige testade ett par och landande på sveaiptv tror jag dem heter betalade 1.3 tror jag vid tillfället men mycket bättre en tusing än fan tiotusen.
Citera
2021-11-16, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thaguyman
Hade själv allente men fan 800 spänn per månad är fan nästan tiotusen per år bara för TV kostnad liksom made no sense för mig så sökte runt lite IPTV leverantörer i sverige testade ett par och landande på sveaiptv tror jag dem heter betalade 1.3 tror jag vid tillfället men mycket bättre en tusing än fan tiotusen.

håller med, ok man får acceptera lite hack etc ibland, men man får ju all de kanaler som annars inte erbjuds i TV utbudet. och grattis fotboll, toppen.
Citera
2021-11-16, 23:58
Medlem
Halte Haralds avatar
Jag är tekniskt lagd och har hängt med sedan man satt på dc++ och piraternas. Ändå har vägen fram till att jag skaffade IPTV dröjt ända tills för något år sedan. Jag tyckte det lät krångligt (la inte ner lång tid i mitt sökande) och ingen i min umgängeskrets använde det utan jag råkade bara höra en vän nämna en leverantör så jag gick in på deras hemsida och kikade och vips så var man igång. Har sedan dess stolt berättat för alla mina vänner och familj om mitt generösa kanalutbud, men tro mig av 20-30 st så är det endast 2st som jag hjälpt igång.
Dom flesta tycker nog det verkar krångligt och nöjer sig helt enkelt med att f.eks betala för 1 prenumeration på Viaplay och sedan dela abonnemang på nån annan tjänst.
Citera
2021-11-17, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Jag är tekniskt lagd och har hängt med sedan man satt på dc++ och piraternas. Ändå har vägen fram till att jag skaffade IPTV dröjt ända tills för något år sedan. Jag tyckte det lät krångligt (la inte ner lång tid i mitt sökande) och ingen i min umgängeskrets använde det utan jag råkade bara höra en vän nämna en leverantör så jag gick in på deras hemsida och kikade och vips så var man igång. Har sedan dess stolt berättat för alla mina vänner och familj om mitt generösa kanalutbud, men tro mig av 20-30 st så är det endast 2st som jag hjälpt igång.
Dom flesta tycker nog det verkar krångligt och nöjer sig helt enkelt med att f.eks betala för 1 prenumeration på Viaplay och sedan dela abonnemang på nån annan tjänst.

Håller med, samma hos oss här. Jag förstår inte hur folk räknar? Dom klagar över att allt är dyrt men betalar med glädje tusentals kronor för något dom kan få för 100 - 150 lappen
Citera
2021-11-17, 20:31
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhartman47
Håller med, samma hos oss här. Jag förstår inte hur folk räknar? Dom klagar över att allt är dyrt men betalar med glädje tusentals kronor för något dom kan få för 100 - 150 lappen
Saliga äro de hjulbenta, ty de pissa i parentes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in