Citat:
Ursprungligen postat av
Leijonborg
Hade varit nice att se från ditt perspektiv, vilka streamingtjänster erbjuder live kanaler som DU tänker på? Självklart har de reklam. Det som är sjukt är att det kan kosta så mycket

Folk är verkligen lättlurade.
Den du har kostar 129 kr i månaden. Men utbudet är inte stort. Frågan är varför man inte protesterar mot dessa. Filmer och serier tas bort och andra nya läggs till.
Ett tips till dig om du endast kollar film och serier, popcorn time, deras utbud blir bara större och större, inget tas bort. Om du inte gillar kvaliteten där kan du skaffa en 10 tb hårdisk och tanka hem remux till filmer och serier, där har du bättre kvalitete och bitrate, och det stannar hos dig.
Viaplay erbjuder livekanaler (TV3, TV6, TV8, tv10). Discovery plus erbjuder några olika paket med livekanaler samt övrigt innehåll på streamingtjänsten. Samma sak med C more och Telia play. Sedan kan man se livesändningar på SVT play samt TV4 play. Reklam varierar beroende på tjänst (tex ingen reklam på SVT play).
Jag är nöjd med utbudet, och tycker inte att det är så värst litet utbud. Sedan hjälper det knappast att protestera eftersom det handlar om rättigheter och kostnader. Dessutom tittar jag på viaplays livekanaler ibland.
Och ja, jag tittar uteslutande på filmer och sport. Men jag vill använda lagliga alternativ. Och slippa nerladdning. Har ingen erfarenhet av popcorntime, däremot av liknande tjänster. Varit missnöjd med dem.