• 1
  • 2
2021-09-18, 01:34
Bannlyst
Vet ej vart denna ska ligga faktiskt. Men tror det ska vara här.

Känns lite som om cmore, allente, fd canal digital, viasat, discovery+ och allt vad det heter med Telia, bredbandsbolaget, comhem och deras kanalutbud borde gå i konkurs när det är så många som använder olagliga IPTV, PiratTV och allt olagligt genom parabol och kort osv osv.

Vet inte hur populärt det är med parabol och kort längre, men IPTV använder ju många.

De första 3 månaderna bjuder vi på tv-paket Premium till ett totalt värde av 2367 kr. Därefter gäller ordinarie pris för tv-paketet: 789 kr/mån.

Totalkostnad efter 24 månader: 16 569 kr.

Helt sjukt, man fattar inte hur dom tänker, folk som alltså väljer IPTV genom nån pirat leverantör som fungerar exakt lika bra, om inte bättre, förutom när det kanske kommer till 30 sekunder eftertid i sport, så sparar man cirka 15 000 sek på 24 månader om man ska jämföra...

Frågan är borde inte dessa företag och maffia organinsationer gå i konkurs snart? Eller ska man tro att svenskar älskar trygghet och att dom köper dessa lögner och dyra priser?

IPTV tråden blev väldigt stor och populär så hur kan dessa företag fortfarande existera i den mån dom gör utan att göra ändringar?

(FB) IPTV med alla världens kanaler

(FB) Stora tråden för IPTV-diskussioner/support (Rubrik justerad/Mod)

Känns som många i detta landet använder olika illegala IPTV leverantörer men ändå så överlever allente, cmore och viasat?

Hur går det ihop? Och varför gör inte dessa företag förändringar? Borde man inte göra förändringar rent globalt sett? Fattar man inte att det inte går att ha det så dyrt när dom andra tar det grovt mycket billigare och dessutom gör pengar på det?
Citera
2021-09-18, 01:40
Medlem
JuppieNalles avatar
Var ju några TV-banditer som åkte dit rätt så rejält för ett tag sedan.
Finns det några aktörer kvar?

En tusenlapp i månaden är knappast dyrt om man glor mycket på TV.
Citera
2021-09-18, 01:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JuppieNalle
Var ju några TV-banditer som åkte dit rätt så rejält för ett tag sedan.
Finns det några aktörer kvar?

En tusenlapp i månaden är knappast dyrt om man glor mycket på TV.
Skojar du? :O

Det är sjukt dyrt. Finns det någon som ens kollar på så mycket (( live tv )) Streama film och serier fattar jag att många gör i timmar kanske, men live tv??? Folk har så mycket att göra idag, finns så många play tjänster osv osv, men ändå är det så dyrt.

TV banditer åker inte dit så ofta, det där var väl typ 1 års sen snart, och det sker inte ofta och ändå finns många kvar idag.

Det finns självklart många aktörer kvar, både här i norden men också i världen, galet många. Och dom går som smöret.
Citera
2021-09-18, 02:12
Medlem
JuppieNalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leijonborg
Skojar du? :O

Det är sjukt dyrt. Finns det någon som ens kollar på så mycket (( live tv )) Streama film och serier fattar jag att många gör i timmar kanske, men live tv??? Folk har så mycket att göra idag, finns så många play tjänster osv osv, men ändå är det så dyrt.

TV banditer åker inte dit så ofta, det där var väl typ 1 års sen snart, och det sker inte ofta och ändå finns många kvar idag.

Det finns självklart många aktörer kvar, både här i norden men också i världen, galet många. Och dom går som smöret.

Nej, jag ser inget galet med ett jättestort utbud för ett par rödingar i månaden.
Citera
2021-09-18, 02:28
Medlem
Megaforces avatar
Har inte hört talas om nån som använder ip-tv eller pirat-tv idag. De flesta har Netflix , viaplay, HBO och nöjer sig med det för man ser ändå inte på livetv i någon större utsträckning längre.
Citera
2021-09-18, 09:01
Medlem
Det finns ju en teknisk aspekt. IPTV med sin begränsade bandbredd har rätt kass kvalitet jämfört med satellit.
Jag kör med IPTV enbart för ett fåtal kanaler som inte finns att få på annat sätt här i Sverige.

/Dick
Citera
2021-09-18, 13:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JuppieNalle
Nej, jag ser inget galet med ett jättestort utbud för ett par rödingar i månaden.
Så du menar att 70 kanaler är ett jättestort utbud när man får 15 000 kanaler för 1000-1400 kronor hos en IP leverantör?

Så du betalar hellre 17 000 för 70 kanaler på 24 månader då?

Ja visst. Gör du så
Citera
2021-09-18, 13:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Har inte hört talas om nån som använder ip-tv eller pirat-tv idag. De flesta har Netflix , viaplay, HBO och nöjer sig med det för man ser ändå inte på livetv i någon större utsträckning längre.
Dom flesta är nog tysta med det. Blattarna i förorten har det hela höfen. Det eller satelit.

Dom tjänster du nämner är ju endast för film och serier, dokumentärer. Går att ladda ned fint ändå.

Utbuden i Sverige är inte så bra, och man bör nog ha minst 2 eller 3 om man ska nöja sig tror jag. Det blir också en del.

Kvaliteten på bilden är inte heller den bästa. Inte blu-ray direkt. Bara webtv-dl kvalite..

Citat:
Ursprungligen postat av Dick109
Det finns ju en teknisk aspekt. IPTV med sin begränsade bandbredd har rätt kass kvalitet jämfört med satellit.
Jag kör med IPTV enbart för ett fåtal kanaler som inte finns att få på annat sätt här i Sverige.

/Dick
Jag har parabol också, men använder inte den nu för att ta emot kanalerna. Jag tycker kvaliteten är perfekt, jag får perfekt full hd bild på alla live kanaler jag önskar.

Jag kör med IPTV för att det fungerar exakt lika bra förutom vid vissa sport evenemang , då kanske det är 20-30 sekunder eftertid, men det är det ju på cmore om man köper det också, om det inte är linje tv.
Citera
2021-09-18, 14:11
Medlem
godboys avatar
Jag har varit TV galen i min ungdom och körde på 90-talet med fusk-kort och fusk-boxar. Om jag idag hade haft lika stort TV intresse så hade jag säkert kört något pirat IPTV grejs då de "klassiska" leverantörerna inte vet vad kundvård betyder.

Idag kör jag Netflix, Viaplay, Prime m fl om vart annat. Brukar byta rätt ofta.
Citera
2021-09-18, 15:34
Medlem
Priserna på alla dessa paket från viasat, cmore och övriga är sinnessjukt dyra, förstår inte att allt fler kör IPTV från gråzonen.

När det gäller bildkvalitén så är det inte mycket orda om de flesta kanaler finns i 3 olika alternativ
vanlig, HD och FHD, allt beroende på sin egen bandbredd.

Ett tusental filmer och serier finns upp till 4K med flerkanaligt ljud + dolby atmos.
Citera
2021-09-18, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag har varit TV galen i min ungdom och körde på 90-talet med fusk-kort och fusk-boxar. Om jag idag hade haft lika stort TV intresse så hade jag säkert kört något pirat IPTV grejs då de "klassiska" leverantörerna inte vet vad kundvård betyder.

Idag kör jag Netflix, Viaplay, Prime m fl om vart annat. Brukar byta rätt ofta.
Men netflix ger inga live kanaler,

Viaplay är också dyrt. Väldigt dyrt för det lilla man får.

Vad är det för support du tänker dig isf?

TV var typ dåtidens internet till viss del.
Citera
2021-09-18, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av popcornpopop
Priserna på alla dessa paket från viasat, cmore och övriga är sinnessjukt dyra, förstår inte att allt fler kör IPTV från gråzonen.

När det gäller bildkvalitén så är det inte mycket orda om de flesta kanaler finns i 3 olika alternativ
vanlig, HD och FHD, allt beroende på sin egen bandbredd.

Ett tusental filmer och serier finns upp till 4K med flerkanaligt ljud + dolby atmos.
När du säger gråzonen menar du cmore, allente och dom va?

Ja, alltså IPTV erbjuder alla svenska kanaler i tre alternativ, vilket är riktigt schysst, det bästa enligt mig hade varit om man bara kört FHD. Tror inte ens om man köper cmore att man får tv4 i fhd, utan det är bara hd

Filmer tankar jag ner i remux kvalité personlien.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in