2021-10-26, 10:30
Medlem
Pissarsyras avatar
Gick in och tecknade ett antal aktier i förra veckan genom Avanza men drog tillbaka hela ordern, jag tror den kommer sjunka kort efter introduktionen. Känns som aldeles för hög värdering.
Citera
2021-10-26, 11:37
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Samuelsson som inte skulle köpa aktier meddelar idag han köper för 25 milsek. Dessutom går idioten ut och talar om detta.
Klart att han kommunicerar det eftersom syftet var att ta bort misstankar om felaktiga incitament.
Citera
2021-10-26, 12:20
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Kommer din familj, släkt och vänner på bolaget teckna?

Nej, inte de jag pratat med så här långt. Kommer träffa lite mer volvofolk ikväll, skall höra hur snacket går hos dem.
Citera
2021-10-26, 16:25
Avstängd
SoberZealots avatar
Jag har lurat att gå in, men gör bedömningen att det är för mycket risk. Tror att det är lika stor chans att den sjunker som höjs, vilket egentligen tar bort incitamentet att gå in i förstaläget.

Kan gå in om den sjunker, efter en månad.
Citera
2021-10-26, 17:01
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Nej, inte de jag pratat med så här långt. Kommer träffa lite mer volvofolk ikväll, skall höra hur snacket går hos dem.
jag är inte så säker på att killarna vid löpande bandet är rätt personer att fråga om IPOn
Citera
2021-10-26, 18:59
Avslutad
Värdet kommer slashas. Ni som vill köpa gör gott i att vänta till efter introduktionen.
Citera
2021-10-26, 20:13
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
jag är inte så säker på att killarna vid löpande bandet är rätt personer att fråga om IPOn

Gäller personer i ledande befattningar på huvudkontoret och i Kina.
Citera
2021-10-26, 20:59
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
På tok för hög värdering för min smak.
Citera
2021-10-26, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
På tok för hög värdering för min smak.

Även på 53? Nåja.
Citera
2021-10-26, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Värdet kommer slashas. Ni som vill köpa gör gott i att vänta till efter introduktionen.

Jag säger tvärtom, men vi får se om första börsdagen blir blodröd eller dunderblå. Jag tror det senare.

Eller så har vi båda fel och den stänger på 53.
Citera
2021-10-26, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pissarsyra
Gick in och tecknade ett antal aktier i förra veckan genom Avanza men drog tillbaka hela ordern, jag tror den kommer sjunka kort efter introduktionen. Känns som aldeles för hög värdering.
Nu får du ursäkta mig men hur är Volvo "alldeles för hög värdering". Om Polestar spacen realiseras och 30% i Lync & Co räknas bort så kommer volvos core business att värderas till P/E 1.6-4. Vet inte vilket jord du lever på men alldeles för dyrt känns hårt
Citera
2021-10-27, 00:39
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
Lol. Du tycker inte att det är problematiskt om VD slutar i samband med IPO? Lite som att byta partiledare under sluttampen av en valkampanj innan valet. Jag håller med dig om att kineserna räddat Volvo, men varför teckna aktien? Bilförsäljningen faller överallt. Branschen är på väg att ställa om och Tesla är vad Apple var för mobiltelefoner. Volvo är för långt efter. Gigantiskt erbjudande där endast 26% är taget och boken är inte full ännu. Fattar om man tecknar med "hjärtat" för hjärnan bör inte vara involverad.

Det som gör Volvoaktien intressant är väl Zenseact. Var det prat om för flera år sedan och finns väl inte så mycket information men räcker väl att se bakgrundssnutten som går i bakgrunden för att förstå vad det handlar om.
Är bra många år sedan jag hörde en utvecklare berätta om att Volvos bilar snart kunde dela information med varandra i realtid. En bil ser en älg längs vägen, skickar vidare informationen till andra bilar i närheten som får upp en varning och anpassad körförmåga till situationen.

Tror nog Volvo ligger bra mycket längre fram i utvecklingen med självkörande bilar är andra bilmärken. Det om något är framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in