2021-10-24, 19:09
Medlem
Nej nej, uppmana inte till att teckna. Jag uppmanar snarare till att avstå, mest för jag vill ha full tilldelning
Citera
2021-10-24, 19:19
Medlem
170 miljader är helt klart överväderat.

Vänta ett år efter introduktionen på börsen innan du köper.
Citera
2021-10-25, 10:29
Medlem
IPO-kursen fastställd till den lägsta i intervallet, 53 kr. Antalet nyemitterade aktier minskas och Volvo tillförs bara 20 miljarder (istället för 25 miljarder) samt Geely nyttjar inte upsize optionen så free floaten kommer landa på 16-17,9 %.

Tyder väl på rätt svalt intresse... Allmänt jävligt dåligt skött IPO. Hade man redan från början kört en fast kurs eller åtminstone mycket snävare prisintervall, och gjort klart att Geely inte skulle sitta på mer röststarka aktier så hade nog intresset varit lite större.
Citera
2021-10-25, 10:48
Medlem
Scalpings avatar
har tecknat en del, men vette fan om man ska stryka dessa nu. Dessutom har de flyttat fram datumet en dag också, så blir på fredag den börjas handlas. tappat lite intresse känner jag.
Citera
2021-10-25, 14:51
Medlem
Moneyfolders avatar
Jag skrev upp intresse för ett antal aktier förra veckan och med dagens nyheter kommer jag inte att ändra mig.
Citat:
Tyder väl på rätt svalt intresse... Allmänt jävligt dåligt skött IPO. Hade man redan från början kört en fast kurs eller åtminstone mycket snävare prisintervall, och gjort klart att Geely inte skulle sitta på mer röststarka aktier så hade nog intresset varit lite större.
Ett svagt utländskt intresse behöver inte betyda att börsnoteringen är ett misslyckande. Större delen av floaten kommer naturligtvis att tecknas av institutionella aktörer. Sedan är det positivt i mina ögon att vi landade på 53 kr och inte i Teslasiffror. Volvo Cars är ett bra bolag med gott rykte och brand recognition i hela Skandinavien, känner ingen oro för denna notering.
Citera
2021-10-25, 16:13
Medlem
Felstavarens avatar
Jobbar själv inte för Volvo Cars men har familj, släkt och vänner inom alla nivåer av bolaget. Kommer inte teckna.
Citera
2021-10-25, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moneyfolder
Sedan är det positivt i mina ögon att vi landade på 53 kr och inte i Teslasiffror. Volvo Cars är ett bra bolag med gott rykte och brand recognition i hela Skandinavien, känner ingen oro för denna notering.

Jämfört inte styckpriset för akiter. Sedan är volvo och tesla på helt olika banor.
Vad menar du med ”hela Skandinavien” det är inte ens volvos största marknad
Citera
2021-10-25, 19:24
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Jobbar själv inte för Volvo Cars men har familj, släkt och vänner inom alla nivåer av bolaget. Kommer inte teckna.
Kommer din familj, släkt och vänner på bolaget teckna?
Citera
2021-10-25, 19:30
Medlem
Jenshalls avatar
Samuelsson som inte skulle köpa aktier meddelar idag han köper för 25 milsek. Dessutom går idioten ut och talar om detta. Jag säger bara detta kommer bli värre än Telia det går inte sminka en gris.
Citera
2021-10-25, 22:52
Avslutad
Aldrig att jag tecknar. Kan mycket väl öka lite direkt efter introduktionen men kommer snabbt falla. Asiatbilar gör Kia m.fl. lika bra men till bättre pris och effektivare produktion.
Citera
2021-10-26, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Samuelsson som inte skulle köpa aktier meddelar idag han köper för 25 milsek. Dessutom går idioten ut och talar om detta. Jag säger bara detta kommer bli värre än Telia det går inte sminka en gris.

Volvo är ett lönsamt företag och Sveriges största privata arbetsgivare. Det finns ingen anledning att försöka "sminka" ett företag vars image bär sig själv av att det faktiskt presterar.
Citera
2021-10-26, 10:25
Medlem
Scalpings avatar
Borde bli rejält övertecknad med tanke på att det ändå är VOLVO vi snackar om. En gammal favorit bland svennebananer som säkert vill va med på tåget. Fan när t.o.m SVT text skrev om IPOn och priset på förstasidan tyder väl det på ett visst allmänintresse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in