2021-11-01, 01:51
Medlem
Ta hem vinsten nu om du inte redan gjort det!
Citera
2021-11-01, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pengabingen
Du har helt rätt, Kina kommer exkluderas mer och mer, att Volvo blev kines-ägt är det sämsta som hänt svensk ekonomi på väldigt lång tid. Sanningen om Kina måste fram till Svenska folket.

Kika gärna in Serpentzas youtube-kanal där han beskriver kina mer utförligt.

Länka gärna nån bra startpunkt
Citera
2021-11-01, 03:42
Medlem
DrLECTERs avatar
JAG MÅSTE FRÅGA ER ALLA:

Är det bara jag som vet att Volvo numera ägs av ett kinesiskt företag.
T o m svenska stats TVn via Rapport basunerade ut att Volvo
är ett svenskt företag.
Citera
2021-11-01, 04:44
Medlem
Så det här är alltså Sveriges nya noga utvalda folkhemsaktie?

Precis som Ericsson, en flat linje i snart tjugo år på börsen.

Lycka till simps. Kineserna på Geely skrattar väl redan läppen av sig.
Citera
2021-11-01, 05:23
Medlem
neiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Men du fattar inte helheten.

VOLVO Släpper ny El kollektion. 10 modeller enbart EL, superdator.

Amerikanska regeringen expanderar sin redan aktuella bannlysning av all form a kinesisk tech.
Ja det är ett stort om ifall de från ingenstans skulle gå från att bannlysa Huawei 5G till rätt och slätt allting som har med el att göra. Kan ju finnas en keylogger på ditt tangentbord. Lenovo, ett stort datormärke är kinesiskt, e.t.c. Den största marknaden, Kina kanske räcker för aktiekursen och så USA förbjöd volvo.
Citera
2021-11-01, 05:34
Medlem
La köp order
I fredags.. tror aktien kommer rusa mer,
Citera
2021-11-01, 07:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
JAG MÅSTE FRÅGA ER ALLA:

är ett svenskt företag.

Ja det är bara du som vet det. Läser du inte trådar innan du skriver i dem?
Citera
2021-11-01, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
JAG MÅSTE FRÅGA ER ALLA:

är ett svenskt företag.

Volvo är naturligtvis ett svenskt företag. Svenskar driver företaget, utvecklar och marknadsför produkten. Kineserna bistod med pengapåsen när Volvo och göteborgsregionen behövde det som mest. Svenskar bör vara tacksamma att Geely valt att investera i Göteborg. Det är inte bara 20000 något anställda på Volvo. Det är skattepengar, service, värdeutveckling på bostäder. Göteborg hade varit Detroit 2.0 utan kinesernas pengar.

Geely äger stora delar av Daimler också. Är Daimler kinesiskt?
Citera
2021-11-01, 07:33
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Volvo är naturligtvis ett svenskt företag. Svenskar driver företaget, utvecklar och marknadsför produkten. Kineserna bistod med pengapåsen när Volvo och göteborgsregionen behövde det som mest. Svenskar bör vara tacksamma att Geely valt att investera i Göteborg. Det är inte bara 20000 något anställda på Volvo. Det är skattepengar, service, värdeutveckling på bostäder. Göteborg hade varit Detroit 2.0 utan kinesernas pengar.

Underlig definition du gör för att avgöra om vad ett multinationellt bolag har för nationalitet, då det i sig självt är en motsägelse i vår globalistiska värd.
Om man nu måste sätta en nationalitet på ett företag borde det vara var majoritetsägaren har för nationalitet då det i slutändan är pengarna som styr hur företaget agerar och vilka andra verksamheter huvudägaren har.

Men jag reagerade också första gången någon refererade till en Volvo bilägare som att han körde kinesiskt men samtidigt var det väldigt många år sedan volvo personbilar var ett svenskt bilmärke...
Citera
2021-11-01, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger

Mm...nu är de dessutom registrerade på den svenska börsen och då är öppenhet och insyn viktiga grejer. Jag hoppas inte minst för de anställda och svenskt näringsliv att allt blir bra!
Senast redigerad av Truefighter 2021-11-01 kl. 07:57.
Citera
2021-11-01, 08:15
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Dom kryper alltid fram då andra riskerar att tjäna pengar, det handlar om missunnsamhet.

Haha, det är ju patetiska struntsummor som folk skryter om i tråden. Tilldelning på 100 eller 200 aktier som ökat 15 spänn i värde. Oj vilket klipp !! Ingen bryr sig.

Faktum kvarstår, hemmafruar, PROs aktieklubb och blåsta svenska småsparare är INTE vassare börsanalytiker än finansvärldens institutionella investerare. Alla seriösa spelare har avstått denna kinesiska scam. De som köpt är uteslutande svenska amatörer. Aktiens värde kommer fluktuera några veckor, jätteglada amatörer kommer tjäna kaffepengar och jubla som i denna tråd, därefter kommer aktien obönhörligt dala långt under teckningspriset.
Citera
2021-11-01, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Haha, det är ju patetiska struntsummor som folk skryter om i tråden. Tilldelning på 100 eller 200 aktier som ökat 15 spänn i värde. Oj vilket klipp !! Ingen bryr sig.

Faktum kvarstår, hemmafruar, PROs aktieklubb och blåsta svenska småsparare är INTE vassare börsanalytiker än finansvärldens institutionella investerare. Alla seriösa spelare har avstått denna kinesiska scam. De som köpt är uteslutande svenska amatörer. Aktiens värde kommer fluktuera några veckor, jätteglada amatörer kommer tjäna kaffepengar och jubla som i denna tråd, därefter kommer aktien obönhörligt dala långt under teckningspriset.
Att det finns en risk kan jag hålla med om men den har du ju i alla aktier. Det du kallar kaffepengar kan vara en fin trade för andra. Allt är relativt och inte att förakta. Om du nu känner så som du skriver kanske du kan respektera de som har en annan syn på detta case?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in