2021-10-31, 20:18
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harenstorkuk
Har idioter som du redan börjat snacka skit?
Dom kryper alltid fram då andra riskerar att tjäna pengar, det handlar om missunnsamhet.
Citera
2021-10-31, 20:39
Medlem
Tror Kina kontrollerar 80 procent av aktierna, men jag är inte säker. Jag fick på förhand köpa vilket ökade med 20% i fredags men framtiden är högst oklar för denna aktie
Citera
2021-10-31, 21:10
Avslutad
Ny Telia-aktie , sanna mina ord.
Volvo håller hög profil om elbilar men har ingenting

Xc40 med oacceptabel räckvidd ja.

Nu har de tappat hela tjänstebilsmarknaden i Sverige. Förr nr1, nu långt ner.
Citera
2021-10-31, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ny Telia-aktie , sanna mina ord.
Volvo håller hög profil om elbilar men har ingenting

Xc40 med oacceptabel räckvidd ja.

Nu har de tappat hela tjänstebilsmarknaden i Sverige. Förr nr1, nu långt ner.
Men Volvos ägare siktar nog på större marknad, Ex. Kina.
Volvos gamla hemmaplan tjänstebilar är ju inte enorm i det stora hela. Det bör ju redan vara inräkant i värdet för aktien.
Nu går ju inte att misslyckas med steget till elbilar. Allt eller inget känns det som.
Citera
2021-10-31, 21:35
Medlem
Jag säger bara såhär: Nästa ERA inom Bilindustri är EL och teknologi.

Kina är svartlistat på den fronten och detta kommer medföra att Volvo bilar INTE Kommer bli godkända att användas av regeringspersonal eller stora bolag. Det är endast privatmarknaden, detta kommer medföra dålig rykte överlag och därför kommer jag aldrig stoppa in en enda krona i den här aktien.

Det är stenkört pga sin Kinesiska affiliering.
Citera
2021-10-31, 22:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Kina är svartlistat på den fronten och detta kommer medföra att Volvo bilar INTE Kommer bli godkända att användas av regeringspersonal eller stora bolag.

Det är stenkört pga sin Kinesiska affiliering.

T ex Tesla är svartlistat av myndigheter och stora bolag i Kina också. Det är knappast stenkört för Volvo i Kina och resten av Asien och den marknaden är rejäl.

https://www.cnet.com/roadshow/news/tesla-china-ban-ev-government-buildings/

Citat:
China remains an important part of Tesla's business, where it continues to sell EVs in large numbers, and operates a production plant. The country is not only the largest market for new vehicles in the world, but also the largest market for electric vehicles by a long shot.
Senast redigerad av kodapan 2021-10-31 kl. 22:09.
Citera
2021-10-31, 22:28
Medlem
Citat:
Jag säger bara såhär: Nästa ERA inom Bilindustri är EL och teknologi.

Åh fan! Vad använde man när man byggde bilar förr då? Biologi? Geografi?
Citera
2021-10-31, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 744glx
Åh fan! Vad använde man när man byggde bilar förr då? Biologi? Geografi?

Du är smart! du fattar ingenting om vad jag skriver varför ska du då kommentera ens
Citera
2021-10-31, 22:35
Medlem
Vad ingår egentligen i Polestarbolaget? Är det någon som egentligen har koll på det?
Kan tycka att det är ett ganska märkligt upplägg att börsnotera enskilda märken i en så sammanflätad koncern som ändå Geely är.
Citera
2021-10-31, 22:36
Medlem
Citat:
Du är smart! du fattar ingenting om vad jag skriver varför ska du då kommentera ens

Vad menar du då? ”Teknologi”.. WTF?
Citera
2021-10-31, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
T ex Tesla är svartlistat av myndigheter och stora bolag i Kina också. Det är knappast stenkört för Volvo i Kina och resten av Asien och den marknaden är rejäl.

https://www.cnet.com/roadshow/news/tesla-china-ban-ev-government-buildings/

Anser fortfarande att det är en dålig placering, debatten om kinas inflytande i teknologi kommer bara eskalera ju mer tekniken implementeras.
Citera
2021-10-31, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 744glx
Vad menar du då? ”Teknologi”.. WTF?

Datorer, telefoner, Chip, allting är "Bannat" från kina I västvärlden snart. I USA är det redan kört för Kina. Dom spionerar, sätter in bakdörrar. OSV. Alla kinesiska företag med Tech är svartlistade av Amerikanska regeringen och ingen annan regering vågar ta i dom ens med tång.

Framtidens bil är mer eller mindre en dator med fyra hjul. Good luck att sälja en kinesisk ägd bil i om 10 år.

JAg tror att Volvos ledning svettas varje natt över hur dom ska parera detta. Backlashen kommer bli enorm när självstyrande AI och liknande slår igenom på full front. Detta är min analys och bör inte betraktas som en sanning men att påstå att Volvo bara kommer glida under radarn är att vara oförbered.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in