Citat:
Ursprungligen postat av
Månsan
Haha, det är ju patetiska struntsummor som folk skryter om i tråden. Tilldelning på 100 eller 200 aktier som ökat 15 spänn i värde. Oj vilket klipp !!

Ingen bryr sig.
Faktum kvarstår, hemmafruar, PROs aktieklubb och blåsta svenska småsparare är INTE vassare börsanalytiker än finansvärldens institutionella investerare. Alla seriösa spelare har avstått denna kinesiska scam. De som köpt är uteslutande svenska amatörer. Aktiens värde kommer fluktuera några veckor, jätteglada amatörer kommer tjäna kaffepengar och jubla som i denna tråd, därefter kommer aktien obönhörligt dala långt under teckningspriset.
Du har rätt, jag handlar helt klart sämre än nästan valfri indexfond, och har mer eller mindre sålt av alla aktier till förmån för sånt.
Gjorde dock ett litet undantag för Volvo cars, trots att jag inte tror på företaget, men en minstapost kunde vara kul - så tänkte jag. Och så sålde jag på 24% plus i fredags, inte illa för en sådan amatör som jag. Visst, inte mycket pengar men det blev ändå en bra affär.
För övrigt så är väl amatörhandlare som jag bara bra för affärerna för sådana som du.