2021-11-01, 08:53
Medlem
constants avatar
Plus 3.2% klockan 10:00, är min gissning.
Citera
2021-11-01, 09:36
Medlem
undrar varför ford var så sugna på att sälja till kineserna då det begav sig?

10 miljarder borde väl ha varit en struntsumma för "rothschildarna"?

"Svenska investerare vill köpa Volvo personvagnar"

" Både General Motors och Ford har hoppats mycket på de kinesiska tillverkarna"

"Enligt Financial Times förbereder också en grupp svenska investerare ett anbud på Volvo. Gruppen leds av personer som är oroliga över att bilindustrin i Sverige blir lidande om kunskap och teknik säljs till Kina.

Gyllenhammar rådgivare
Enligt uppgifter till Expressen kan förre Volvo-chefen PG Gyllenhammar agera som rådgivare till gruppen. Gyllenhammar arbetar i dag för investmentbanken Rothschild i London. I banken finns också Volvos förrförre vd Hans-Olov Olsson"

https://www.expressen.se/motor/svenska-investerare-vill-kopa-volvo-personvagnar/

nåväl det är historia nu,

glömde en länk

https://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20100802/officiellt-ford-saljer-volvo-till-geely/
Citera
2021-11-01, 09:45
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant

Ser snarare ut som den kan gå under 60 innan 10:00...
Citera
2021-11-01, 10:00
Medlem
Scalpings avatar
Verkar va några stora spelare som vill kliva av nu. 3 rejäla flushar nedåt med 10 minuters mellanrum nu. Stay away!
Citera
2021-11-01, 10:06
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Ser snarare ut som den kan gå under 60 innan 10:00...
Har tyvärr femton minuters fördröjning, så jag vet inte ännu hur fel jag hade.
Citera
2021-11-01, 10:14
Medlem
johan.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Haha, det är ju patetiska struntsummor som folk skryter om i tråden. Tilldelning på 100 eller 200 aktier som ökat 15 spänn i värde. Oj vilket klipp !! Ingen bryr sig.

Faktum kvarstår, hemmafruar, PROs aktieklubb och blåsta svenska småsparare är INTE vassare börsanalytiker än finansvärldens institutionella investerare. Alla seriösa spelare har avstått denna kinesiska scam. De som köpt är uteslutande svenska amatörer. Aktiens värde kommer fluktuera några veckor, jätteglada amatörer kommer tjäna kaffepengar och jubla som i denna tråd, därefter kommer aktien obönhörligt dala långt under teckningspriset.

Inte omöjligt att aktien går till strax under hundringen Q2 2022. Nog ingen dum idé att sälja till förmån för indexfonder.

Att det skulle bli en träsk aktie har jag svårt att tro, skulle iså fall vara om allting annat kraschar.
Citera
2021-11-01, 10:17
Medlem
constants avatar
Citat:
Hade jag sagt minus 3.2% så hade jag varit närmare sanningen.
Citera
2021-11-01, 10:41
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:

Det har sakta vänt uppåt nu. Kanske får du rätt kl 12:00 istället.

Verkar som en del robotar och större spelare sålde av på förmiddagen och nu reser den sig i samma takt som innan. Kommer bli en del daytrade i denna i början tror jag.
Citera
2021-11-01, 10:42
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
När den gått ner 20 är det dags att gå in,´.
Citera
2021-11-01, 10:56
Medlem
Citat:
Haha, det är ju patetiska struntsummor som folk skryter om i tråden. Tilldelning på 100 eller 200 aktier som ökat 15 spänn i värde. Oj vilket klipp !! Ingen bryr sig.

Faktum kvarstår, hemmafruar, PROs aktieklubb och blåsta svenska småsparare är INTE vassare börsanalytiker än finansvärldens institutionella investerare. Alla seriösa spelare har avstått denna kinesiska scam. De som köpt är uteslutande svenska amatörer. Aktiens värde kommer fluktuera några veckor, jätteglada amatörer kommer tjäna kaffepengar och jubla som i denna tråd, därefter kommer aktien obönhörligt dala långt under teckningspriset.
Allt är faktiskt inte pengar..skön känsla kan också vara bra. Men det är väl inget kapitalister tycker spelar nån roll
Citera
2021-11-01, 11:03
Medlem
Stones avatar
Citat:
Har tyvärr femton minuters fördröjning, så jag vet inte ännu hur fel jag hade.

Vad har du 15 min fördröjning på?
Citera
2021-11-01, 11:05
Medlem
constants avatar
Citat:

Du har rätt, jag handlar helt klart sämre än nästan valfri indexfond, och har mer eller mindre sålt av alla aktier till förmån för sånt.

Gjorde dock ett litet undantag för Volvo cars, trots att jag inte tror på företaget, men en minstapost kunde vara kul - så tänkte jag. Och så sålde jag på 24% plus i fredags, inte illa för en sådan amatör som jag. Visst, inte mycket pengar men det blev ändå en bra affär.

För övrigt så är väl amatörhandlare som jag bara bra för affärerna för sådana som du.
Senast redigerad av constant 2021-11-01 kl. 11:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in