• 1
  • 2
2021-09-13, 16:33
Medlem
Tjena gänget,

I somras kollade jag upp fick på sjukhuset då jag trodde att jag hade gynekomasti. Det togs blogprover samt skannades av mina bröst med det visade sig enbart vara fettpartiklar i dem.

Hur gör jag då för att träna bort det? Tänker främst på enkla övningar som jag kan göra inom hemmet. Har kört på den här videon ett tag men har endast märkt marginell skillnad https://www.youtube.com/watch?v=bvQa...nnel=AustinGoh

Jag är i 20-års ålder och väger runt 72 kg. Lång och smal.
Senast redigerad av nordlasten 2021-09-13 kl. 17:05.
Citera
2021-09-13, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordlasten
Tjena gänget,

I somras kollade jag upp fick på sjukhuset då jag trodde att jag hade gynekomasti. Det togs blogprover samt skannades av mina bröst med det visade sig enbart vara fettpartiklar i dem.

Hur gör jag då för att träna bort det? Tänker främst på enkla övningar som jag kan göra inom hemmet. Har kört på den här videon ett tag men har endast märkt marginell skillnad https://www.youtube.com/watch?v=bvQa...nnel=AustinGoh

Då det inte går att punktförbränna, så är nog tyvärr fettsugning det enda sättet du kan bli av med fettet på, om du verkligen störs av det.
Citera
2021-09-13, 17:26
Bannlyst
Citat:
Tjena gänget,

Så istället för att gå till gymmet kör du efter nån kinesisk dåre på youtube?
Citera
2021-09-13, 17:35
Medlem
Afghanpojkens avatar
Du måste gå ner i vikt, man kan inte ta genvägar alltid med operationer.
Träning låter som en bra idé.
Citera
2021-09-13, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afghanpojken
Du måste gå ner i vikt, man kan inte ta genvägar alltid med operationer.
Träning låter som en bra idé.

Ännu mer? Han skriver ju nämligen att han redan är "lång och smal" och väger 72.
Men skulle han gå ned ännu mer, då, menar du?

Som nämnts är punktförbränning av fett inte möjligt, så om han nu besväras av fettansamlingar på ett specifikt område (förutsatt att dessa inte är inbillade), i hans fall bröstområdet, så är tyvärr enda sättet i hans fall att få bort detta utan att bli anorektisk, att fettsuga.
Citera
2021-09-13, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Ännu mer? Han skriver ju nämligen att han redan är "lång och smal" och väger 72.
Men skulle han gå ned ännu mer, då, menar du?

Som nämnts är punktförbränning av fett inte möjligt, så om han nu besväras av fettansamlingar på ett specifikt område (förutsatt att dessa inte är inbillade), i hans fall bröstområdet, så är tyvärr enda sättet i hans fall att få bort detta utan att bli anorektisk, att fettsuga.

Visst kan jag gå ner i vikt. Men det är inte det verkliga problemet. Jag är 184 och väger 72 kg. Lång och smal, inte spec muskulöst byggd. Jag behöver snarare gå upp i vikt lite skulle jag säga.

Hur kan man gå tillväga med en fettsugning, samt vad brukar det ligga på i kostnad?
Citera
2021-09-13, 17:56
Medlem
Rick.Blaines avatar
Nu pratar jag i egenskap av lekman, men jag förstår inte hur de kunde konstatera att det inte var gynekomasti av ett blodprov, som bara mäter hormonella nivåer. Skanning vet jag inte riktigt varför de gjorde, kanske för att utesluta patologisk orsak; tumör exempelvis.

Gynekomasti torde väl rimligen kunna identifieras genom att palpera bröstet och känna efter bröstkörtelvävnad, alternativ känna igen genom bröstets form.

Jag förstår om du vill vara anonym, men kan du inte ta en bild på bröstet?

Det låter väldigt märkligt att du, som lång och smal, skulle ha utstående bröst som inte beror på förstorad bröstkörtelvävnad.
Citera
2021-09-13, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Nu pratar jag i egenskap av lekman, men jag förstår inte hur de kunde konstatera att det inte var gynekomasti av ett blodprov, som bara mäter hormonella nivåer. Skanning vet jag inte riktigt varför de gjorde, kanske för att utesluta patologisk orsak; tumör exempelvis.

Gynekomasti torde väl rimligen kunna identifieras genom att palpera bröstet och känna efter bröstkörtelvävnad, alternativ känna igen genom bröstets form.

Jag förstår om du vill vara anonym, men kan du inte ta en bild på bröstet?

Det låter väldigt märkligt att du, som lång och smal, skulle ha utstående bröst som inte beror på förstorad bröstkörtelvävnad.

Dem klämde/kände på brösten samt röntgade dem tror jag. Jag fick sätta brösten i någon maskin som tog bilder så antar att det var röntgen?

Kan se om jag kan återkomma med bilder.
Citera
2021-09-13, 18:03
Medlem
Citat:
Visst kan jag gå ner i vikt. Men det är inte det verkliga problemet. Jag är 184 och väger 72 kg. Lång och smal, inte spec muskulöst byggd. Jag behöver snarare gå upp i vikt lite skulle jag säga.

Hur kan man gå tillväga med en fettsugning, samt vad brukar det ligga på i kostnad?

Du skall givetvis inte gå ned ännu mer i vikt, det vore ju helknasigt.
Fettsugning sker genom att man för in en kanyl i området som patienten är missnöjd med och suger ut det överflödiga fettet.
Dock kostar detta en summa och är inte billigt.

Gjorde en lätt sökning men hittar tyvärr bara vad operation av traditionell gynekomasti kostar, vilket ju du inte hade, men där kan det kosta från 28 000 och uppåt.
Dock involverar ett ingrepp vid full gynekomasti att bröstkörtlarna även opereras bort, så om det enbart behöver fettsugas så är det alltså möjligt att det skulle bli billigare i ditt fall då dina bröstkörtlar tydligen är normala.

Det bästa är att du kontaktar flera olika plastikkliniker och hör dig för.
Citera
2021-09-13, 18:06
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Tjena gänget,

Jag drog ner på kolhydrater maximalt och gick över på protein och grönsaker. Mina Manboobs försvann efter ca två månader. Nu är det ca femton år sedan men de har inte kommit tillbaka än.
Citera
2021-09-13, 18:07
Medlem
Citat:
Tjena gänget,

Vad är din fettprocent?
Citera
2021-09-13, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Jag drog ner på kolhydrater maximalt och gick över på protein och grönsaker. Mina Manboobs försvann efter ca två månader. Nu är det ca femton år sedan men de har inte kommit tillbaka än.
Kan ju vara så att jag bör tänka på kosten oxå. Jag äter rätt mycket kolhydrater faktiskt. Tex vitt bröd varje morgon. Ofta till maten är det, potatis ris eller pasta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in