2021-09-13, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Vad är din fettprocent?
Hur räknar jag ut det/vet det?
Citera
2021-09-13, 19:05
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordlasten
Kan ju vara så att jag bör tänka på kosten oxå. Jag äter rätt mycket kolhydrater faktiskt. Tex vitt bröd varje morgon. Ofta till maten är det, potatis ris eller pasta.
Så var det för mig varje fall. Äter extremt måttligt med potatis och ris. Gluten går bort helt så blir aldrig varken pasta eller bröd för mig. Du kan ju testa, kroppen kommer däremot att säga ifrån de närmaste veckorna om den inte får det snabba kolhydratintaget den är van vid.
Citera
2021-09-13, 19:13
Medlem
Ts som dom flesta saker man inte gillar med sig själv och har komplex för så brukar man överdriva. Så även om du är missnöjd med din kropp är det säkert inte alls så farligt som du själv upplever det.

Men med det sagt så ska du ändå göra något åt din kropp om du inte är nöjd. Och nej du behöver troligtvis ingen operation men du behöver komma igång med att träna och äta rätt.
Börja redan nu med att springa och kör enklare styrkeövningar. Sen bygger du på med kunskap och blir en person som tränar hårt och trivs med sin kropp resten av sitt liv.
Citera
2021-09-13, 19:56
Medlem
En s.k. fettfrysning (cool sculpting) skulle kanske funka.
Citera
2021-09-13, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Jag förstår om du vill vara anonym, men kan du inte ta en bild på bröstet?

Här är några bilder ifall det hjälper. Jag upplever det vänstra bröstet som större än det andra. https://imgur.com/a/HGqYijk
Senast redigerad av nordlasten 2021-09-13 kl. 20:38.
Citera
2021-09-13, 20:09
Medlem
Om du nu är relativt smal men fett vid brösten, så är väl alternativen träna upp brösten så du får muskler som formar dem eller gå ned i vikt.
Citera
2021-09-13, 20:40
Medlem
tnems avatar
Citat:
Tjena gänget,

I somras kollade jag upp fick på sjukhuset då jag trodde att jag hade gynekomasti. Det togs blogprover samt skannades av mina bröst med det visade sig enbart vara fettpartiklar i dem.

Hur gör jag då för att träna bort det? Tänker främst på enkla övningar som jag kan göra inom hemmet. Har kört på den här videon ett tag men har endast märkt marginell skillnad https://www.youtube.com/watch?v=bvQa...nnel=AustinGoh

Jag är i 20-års ålder och väger runt 72 kg. Lång och smal.

Börja träna bröst så kommer det bli mindre tydligt.
Citera
2021-09-13, 20:49
Medlem
latahundens avatar
Tyvärr så är det mesta i vår omgivning östrogenbildande, från att steka maten i teflonpannan, Öl, lakrits, få i sig kemikalierna när man tar på kvitton, soya och annat skit.

Håll dig så nära naturlig mat osv så går det tillbaka dina manboobs, allt från rå mjölk till grassfeed kött, vildfångad fisk. Finns så mycket mer men träning är också jätteviktigt.
Håll dig undan kosttillskott då det bara är fejk, syntetiskt och onaturligt som stressar kroppen
Citera
2021-09-13, 21:35
Medlem
Citat:
Hur räknar jag ut det/vet det?
Göra en uppskattning via bilder eller kontroll på en avancerad våg för att på en hum om vart du ligger
Citera
2021-09-13, 21:42
Medlem
Citat:
Här är några bilder ifall det hjälper. Jag upplever det vänstra bröstet som större än det andra. https://imgur.com/a/HGqYijk
Du är smal tjock dvs du har en hög fettprocent på en relativt låg kroppsvikt för att du har lite muskler.
Du har 2 alternativ antingen gå ner ännu mera i vikt eller lägga på dig muskler för att sänka fettprocenten.
I ditt fall så hade det antagligen hjälpt enormt bara av att göra ordentligt utförda armhävningar varannan dag för lägga på dig grundmassa för överkroppen.
Du behöver inte gå till något gym för att få en markant skillnad i ditt fall.
Satsa på 100 armhävningar ordentligt utförda 3 gånger i veckan så kan jag garantera att du kommer märka en markant skillnad redan efter 30 dagar.
Orkar du inte göra 100 armhävningar på någon timme så sprid ut det under dagen, dvs gör kanske 10 st i 10 omgångar under dagen.
Sen kan du förstås lägga till mer saker, men just armhävningar skulle göra stor skillnad för dina bröst åtminstone.
Senast redigerad av Regnpojken 2021-09-13 kl. 21:45.
Citera
2021-09-13, 22:13
Medlem
hejiors avatar
Citat:
Kan ju vara så att jag bör tänka på kosten oxå. Jag äter rätt mycket kolhydrater faktiskt. Tex vitt bröd varje morgon. Ofta till maten är det, potatis ris eller pasta.

3 steg som kommer garantera resultat.

1) ketogen kost - googla keto diet
2) periodisk fasta - 16/8 varje dag
3) gym 3-4 ggr i veckan med fokus på fria vikter och basövningar. Sikta på vikter som tillåter dig att göra ca 6 repetitioner och 4 set. Googla max-ot.

Kör detta i 6 månader och jag lovar dig att du kommer se skillnad utan nån jävla bögig operation.

Sluta lata dig och ta ansvar. 😗
Citera
2021-09-13, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Du är smal tjock dvs du har en hög fettprocent på en relativt låg kroppsvikt för att du har lite muskler.
Du har 2 alternativ antingen gå ner ännu mera i vikt eller lägga på dig muskler för att sänka fettprocenten.
I ditt fall så hade det antagligen hjälpt enormt bara av att göra ordentligt utförda armhävningar varannan dag för lägga på dig grundmassa för överkroppen.
Du behöver inte gå till något gym för att få en markant skillnad i ditt fall.
Satsa på 100 armhävningar ordentligt utförda 3 gånger i veckan så kan jag garantera att du kommer märka en markant skillnad redan efter 30 dagar.
Orkar du inte göra 100 armhävningar på någon timme så sprid ut det under dagen, dvs gör kanske 10 st i 10 omgångar under dagen.
Sen kan du förstås lägga till mer saker, men just armhävningar skulle göra stor skillnad för dina bröst åtminstone.

Jag ska absolut testa armhävningarna! Menar du 100 gånger om dagen, 3 dagar i veckan? Har svårt att tro att jag klarar mer än 10st ordentliga armhävningar på en gång då jag har väldigt otränad.
Citat:
Ursprungligen postat av hejior
3 steg som kommer garantera resultat.

1) ketogen kost - googla keto diet
2) periodisk fasta - 16/8 varje dag
3) gym 3-4 ggr i veckan med fokus på fria vikter och basövningar. Sikta på vikter som tillåter dig att göra ca 6 repetitioner och 4 set. Googla max-ot.

Kör detta i 6 månader och jag lovar dig att du kommer se skillnad utan nån jävla bögig operation.

Sluta lata dig och ta ansvar. 😗

Jag ska flytta snart och kommer att ha ett gym i lägenheten så det känns ju som ett perfekt tillfälle att börja träna där ifall gymmet i fråga är bra. Men ja, du har rätt. Det är dags att börja ta lite ansvar. Jag letar inte efter nån lätt väg men jag vill göra nåt som ger resultat. Främst muskler då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in