2021-09-10, 20:04
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Vilka då frågar jag igen. Av dom nämda dömdes mannen 2020 kvinnan i januari men mordet begicks förra året. Dom känner jag till.
Okidock. Då rättar vi så du inte blir förvirrad. 2 socialdemokratiska mördare har dömts inom ett år. Vad blir skillnaden och morden har ju begåtts likt förbannat.
Citera
2021-09-10, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Vad otroligt konstigt att det hakas upp på att han är en SD-politiker. Dedt är en man som mördar en kvinna (kanske). Snickare mördade kvinna. Lastbilschaufför mördade en kvinna. SSAB-anstgälld mördade en kvinna. Invandrare mördade en kvinna.
Grejen är ju att SD påstår sig ha den bästa kriminalpolitiken
Citera
2021-09-10, 20:10
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Han blir nog släppt om 2 dagar ska ni se. Då är han inte misstänkt längre.

Men hur utfördes mordet? Skjutning? Kniv?

Inte för att jag har någon aning men om man nu får gissa lär det inte handla om något så uppenbart eftersom mannen förmodligen skulle ha häktats fortare i sådana fall. Kanske skador som kan peka både på trubbigt våld och en fallskada eller liknande.
Citera
2021-09-10, 20:15
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Inte för att jag har någon aning men om man nu får gissa lär det inte handla om något så uppenbart eftersom mannen förmodligen skulle ha häktats fortare i sådana fall. Kanske skador som kan peka både på trubbigt våld och en fallskada eller liknande.

Om han släpps fri så tyder allt på att han är oskyldig. Det brukar vara så i praktiken, eller att det inte finns bevis för att en åklagare ska yrka för åtal.

Som jag vet Sveriges lagväsendet så brukar allt släpps fri. Även djuren i Tensta.
Citera
2021-09-10, 20:17
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manne1973
Det är väldigt tyst från SD-svansen på Twitter. Det brukar det aldrig vara när ett grovt brott har begåtts av någon från MENA.
Vad vill du att denna svans ska skriva? Att en nu utesluten person i partiet mördat någon? Inte fan skrev Röven på sin facebook att den hemska sossen Jenny nu fick livstid efter att dödat sin kollega för att sno 15.000 från brukaren. Inte en rad skrev han eller någon av dom andra sossarna på twitter heller om denna skandal. Tycker att SD sköter saken snyggt och personen är inte längre önskvärd. Pungt slutt.
Citera
2021-09-10, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manne1973
Det är väldigt tyst från SD-svansen på Twitter. Det brukar det aldrig vara när ett grovt brott har begåtts av någon från MENA.

Jag ser att det istället är fullt fart på extremvänstern.
Citera
2021-09-10, 20:23
Medlem
Media med SVT i spetsen slår på stora trumman såklart!
Lägsta misstankegraden, gäller att det grävs fram någonting inom en vecka då...
Citera
2021-09-10, 20:23
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
Grejen är ju att SD påstår sig ha den bästa kriminalpolitiken

Det har inget med saken att göra. Det är väl svårt för SD att förhindra att dylika brott sker. Man får väl hoppas att han Thorèn får det straff han förespråkar för andra.
Citera
2021-09-10, 20:25
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juulieen
Det är allt Patrik som är den anhållna. Är själv bosatt i svenljunga och misstänker (ej bekräftat) att det är frun som är död.

Barnen deras blev omhändertagna av socialen i tisdags för att deras mamma gått bort under helgen. Det säger väl en del, men hur vet jag inte!

Patrik bor inte i Borås som några skriver utan i ullasjö, han arbetar också som "bonde" på den gård där de hyr hus.

Jag funderar på om detta kan vara större än vi tror då det för ett tag sedan brann i en ladugård just där han arbetar.... om jag inte missminner mig brann dessutom en del djur inne. Försäkringsbrott?
Han är ju miljöpartist i grund och botten så man kan inte ha så höga krav när det gäller en sån. Tror att SD fick in mycket skräp där i tidigare skede och den här var en tvättäkta miljöpartist som gått vilse . Ligger kanske nåt i det du skriver men det kan ju vara en tillfällighet. Ingen rök utan eld som det heter.
Citera
2021-09-10, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Han är ju miljöpartist i grund och botten så man kan inte ha så höga krav när det gäller en sån. Tror att SD fick in mycket skräp där i tidigare skede och den här var en tvättäkta miljöpartist som gått vilse . Ligger kanske nåt i det du skriver men det kan ju vara en tillfällighet. Ingen rök utan eld som det heter.
mp-are e inte bönder de e stockholmare . solklar sd.
Citera
2021-09-10, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Vad vill du att denna svans ska skriva? Att en nu utesluten person i partiet mördat någon? Inte fan skrev Röven på sin facebook att den hemska sossen Jenny nu fick livstid efter att dödat sin kollega för att sno 15.000 från brukaren. Inte en rad skrev han eller någon av dom andra sossarna på twitter heller om denna skandal. Tycker att SD sköter saken snyggt och personen är inte längre önskvärd. Pungt slutt.
De kan väl skriva som de brukar, såsom att det sitter i generna och att han tillhör en vidrig ideologi?
Citera
2021-09-10, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Vad otroligt konstigt att det hakas upp på att han är en SD-politiker. Dedt är en man som mördar en kvinna (kanske). Snickare mördade kvinna. Lastbilschaufför mördade en kvinna. SSAB-anstgälld mördade en kvinna. Invandrare mördade en kvinna.
Politiker är offentliga personer som är demokratiskt valda. Stor skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in