• 1
  • 2
2021-09-10, 13:09
Medlem
Santander bank byter från MasterCard till Visa.

De misslyckas med att skicka ut koderna till Visa-korten men väljer att ändå spärra kundernas befintliga MasterCard utan att meddela kunderna detta. Istället får kunderna upptäcka saken i kassan på mataffären när kortet plötsligt inte fungerar.

Kunder som lyckas (svårt för stunden) få kontakt med banken meddelas att kod till Visa-kortet förhoppningsvis kommer i nästa vecka. D.v.s. en vecka utan fungerande kort.

Är det någon med insyn på banken som kan tala om hur man kan hamna i en sådan situation och när något går fel inte lyckas hantera situationen ö.h.t?
Citera
2021-09-10, 13:13
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skynet-bot

De misslyckas med att skicka ut koderna till Visa-korten men väljer att ändå spärra kundernas befintliga MasterCard utan att meddela kunderna detta. Istället får kunderna upptäcka saken i kassan på mataffären när kortet plötsligt inte fungerar.

Kunder som lyckas (svårt för stunden) få kontakt med banken meddelas att kod till Visa-kortet förhoppningsvis kommer i nästa vecka. D.v.s. en vecka utan fungerande kort.

Är det någon med insyn på banken som kan tala om hur man kan hamna i en sådan situation och när något går fel inte lyckas hantera situationen ö.h.t?
Mycket märkligt. Otroligt låg respekt för kunderna. De verkar inte vara någon seriös bank.

Vet någon VARFÖR Santander byter MC mot VISA? SEB gjorde ju precis tvärtom för några år sedan. De tyckte att VISA blev för dyra. Jag gillar dock VISA, inte minst reseförsäkringen
Citera
2021-09-10, 14:10
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Mycket märkligt. Otroligt låg respekt för kunderna. De verkar inte vara någon seriös bank.

Vet någon VARFÖR Santander byter MC mot VISA? SEB gjorde ju precis tvärtom för några år sedan. De tyckte att VISA blev för dyra. Jag gillar dock VISA, inte minst reseförsäkringen

bankerna förhandlar med MC & Visa hela tiden vem som kan erbjuda bäst villkor för banken ( inte kunden )

Dessutom Santanders nya VISA ser ut som ett skämt.
Kontonummer, cv kod och expiry står på baksidan. Trodde det var ett skämt först.
Citera
2021-09-10, 14:17
Medlem
BIB3ls avatar
Det visste jag inte. Jag har fått mitt VISA-kort, men inte behövt använda deras MC. Jag undrar också varför koden inte kommer. Var lite orolig över att någon norpat den.

Hela bytet är dessutom försenat.
Senast redigerad av BIB3l 2021-09-10 kl. 14:52.
Citera
2021-09-10, 14:40
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
bankerna förhandlar med MC & Visa hela tiden vem som kan erbjuda bäst villkor för banken ( inte kunden )

Kontonummer, cv kod och expiry står på baksidan. Trodde det var ett skämt först.
Kortnummer står rimligen på kortet samt utgångsdatum samt CV nummer.
Men inte har de väl ditt kontonummer på Visakortet?
Citera
2021-09-10, 14:42
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm

Hmm, kontonummer och exp date brukar vara på framsidan. Cvc-kod brukar vara uppochner på baksidan.
Citera
2021-09-10, 14:43
Medlem
Lungcancers avatar
Jag har då fått koden. Klandra inte banken pga ditt eget misstag.
Citera
2021-09-10, 14:43
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende

Ett vanligt kort har nummer, namn mm PRÄGLAT på framsidan.
Visa har det printat på baksidan.
På framsidan står det bara Santander + visa logon.

Ser mer ut som ett passerkort på jobbet än ett kontokort.
Citera
2021-09-10, 14:45
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hmm, kontonummer och exp date brukar vara på framsidan. Cvc-kod brukar vara uppochner på baksidan.

Det brukar vara så men Santanders nya har allt på baksidan.
Citera
2021-09-10, 14:46
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lungcancer
Jag har då fått koden. Klandra inte banken pga ditt eget misstag.

Vad hjälper det honom och andra att DU fått din kod.

Fan va mycket skit du skriver på detta forum. har du en dålig dag eller har du en funktionsnedsättning ?
Citera
2021-09-10, 14:53
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Kortnummer ska det vara förstås, eller hur, george.sthlm?
Citera
2021-09-10, 14:59
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skynet-bot

Jag hittade detta på Santander's hemsida:

Jag har fått ett nytt kort men har inte fått min PIN-kod?

PIN-koden kommer i en separat försändelse inom cirka 3 arbetsdagar efter att du fått ditt nya kort.
Du kan även se din PIN-kod i internetbanken. Logga in till internetbanken med BankID

Publicerad 07 september, 2021
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in